r88 Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Jeg har problemer med å starte Notebook Hardware Control i Vista. Det sies at dette skal gå fint, men når jeg starter programmet får jeg "blåskjerm" hvorpå maskinen restarter. Maskinen er en Zepto 6214W, og jeg har installert updaten for Core 2 Duo prosessorer.. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
r88 Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Er det eventuelt noen som har fått det til å virke i Vista? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Hva slags versjon av Vista sitter du på? Endret 28. desember 2006 av ventle Lenke til kommentar
rikardo Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 dulta borti her på forumet en kar som sa en ny versjon av NHC var på trappene, med støtte for Vista. Denne tråden fant jeg ikke, og jeg er veldig interessert i info om når denne nye versjonen kan finne veien ut på vebben! Sliter med samme problem som deg r88. Lurer på om kanskje NHC professional fungerer, ved å kjøre programmet som en service..? Lenke til kommentar
kehax Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Jeg hadde ingen problemer med NHC når jeg hadde vista på min 6214W. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) vistakompatibel versjon er fortsatt et stykke unna, for de som har basiskunnskaper i tysk sier utvikleren dette på nhc forumet: leider hat es bis ende der Woche nicht mehr geklappt und die neue Version von NHC erscheint etwas später. Schuld daran ist Windows Vista. Viele neue Windows Funktionen in Vista sind nicht gut erklärt und einige funktionieren gar nicht. Support für Entwickler bekommt man von Microsoft gar nicht. Man muss man sich selbst helfen und das dauert leider etwas (es gibt/gab ja nicht umsonst Klagen gegenüber Microsoft). Einen genauen Release Termin will ich gar nicht mehr nennen da sonst wieder alle schimpfen wenn er nicht eingehalten wird ;-) (Ich hoffe aber dass ich es in diesen Tagen noch schaffe; ich kann aber leider auch nicht zaubern). kort fortalt; ny versjon lar vente på seg, hovedsaklig pga manglende dokumentasjon av funksjonene i vista, ms er lite hjelpsomme.. ingen ny releasedato, det kommer når det kommer. http://www.p35-forum.de/board/thread.php?threadid=5848 Endret 16. mars 2007 av mandela Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 NHC fungerer ikke for meg i vista. prøvde med Intel Core Duo and Intel Core 2 Duo patch , men uten å lykkes Lenke til kommentar
rikardo Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 (endret) RM Clock skal fungere i Vista. Men hos meg begynner programmet å throttle cpuen på egen hånd så snart jeg plugger ut strømen.. Ikke noen som vet hvor NHC "lagrer" cpu-speeden? bios? cpu? Lurer på om maskina nå kjører på de spesifikasjonene fra når jeg kjørte XP, og at RM clock derfor ikke greier å skrive over instruksjonene til NHC.. Edit: Throttler Centrino automatisk på batteri? 16x multiplier gir 1280mhz.. Edit 2: Retta et ord Endret 17. mars 2007 av rikardo Lenke til kommentar
ventle Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Centrino throttler ikke automatisk, dersom du ikke har lagt inn drivere eller OS ikke har innebygd støtte for det, vil den kjøre på full hastighet hele tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå