oysfaerg Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Heisann folkens, Jeg sitter hos 'a svigermor og har ett lite problem. Tenkte å legge til trådløsfunksjonalitet i nettverket hennes uten å legge til enda en "boks" som hu kaller det. Henta meg da en 3Com 3CRWDR101B-75-ME (Også kalt varenr 324240 @ Komplett), denne skulle være knall. Setter den opp i nettverket med WAN i ADSL-kontakten, #1 videre til IP-tlf-boksen. Videre har jeg prøvd både å plugge videre til PC via switch i router og via tiltenkt kontakt i IP-tlf-boksen uten hell. Router er satt opp riktig med PPPoE, VPI/VCI og encapsulation: PPPoE = [email protected] / pass VPI = 8 VCI = 35 Encapsulation = LLC Det som da skjer er at nettet fungerer prima, samme gjelder innkommende telefonsamtaler, men utgående er det verre med. Jeg får summetone og klarer å ringe ut, men hverken høytt. eller mikr. går inn/ut, dvs ingen av partene hører noe/klarer å sende noe. Dette skjer ikke når jeg bruker Speedtouch 546T-routermodemet. Kan dette ha noe med QoS-innstillinger å gjøre? Står nå på QoS Class UBR (Kan velge UBR, VBR, CBR) og PCR/SCR/MBS hhv. 4000/4000/10 Setter stor pris på hjelp Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Er det ikke svigermor da? Skjønner ikke problemet ditt jeg. Du kan ringe til henne, men hun kan ikke ringe til deg? Lenke til kommentar
NorKing1 Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Er det ikke svigermor da? Skjønner ikke problemet ditt jeg. Du kan ringe til henne, men hun kan ikke ringe til deg? 7588533[/snapback] GENIALT, jeg kan heller ikke se noen problemer her...! Funker som det skal det... Lenke til kommentar
NorKing1 Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Seriøst... ser på online.no at 3COM rutere kanskje trenger å konfigureres. (http://www.online.no/kundeservice/veiledninger/bbt/bbt_ruteroversikt_3com.html ) Du må nok åpne porter, men telenor er nok ikke hissige på si hvilke disse portene er. Så mitt forslag er å åpne portene som andre ip telefon leverandører bruker, feks telio. Det er nok de samme. Husker ikke akkurat i hodet ,men 5060 og noe mer. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Vi har Telio, og jeg har satt opp portrange forwarding til Sipura SPA-boksen fr Telio. Der har jeg åpna 16300-16700 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå