ChrML Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Hei, jeg har et lite problem jeg ikke veit helt åssen jeg skal bli kvitt. Om morgenen har jeg litt flass i trynet før jeg dusjer (ikke så mye), men så etter jeg har dusja så ser det sånn ut: Det ser mildt sagt helt jævlig ut . Så bruker jeg sånn ansiktsrens mot kviser og uren hud for å fjerne flasset og da ser det ganske vanlig ut: Så barberer jeg meg og kliner på litt aftershave, men etter litt så kommer noe av flasset tilbake og jeg må vaske det bort med vanlig klut og vann. Det ser litt jævlig ut, så derfor irriterer jeg meg litt over problemet. Noe jeg kan gjøre for å få det bedre? Ja, og en ting til. Hva kan jeg gjøre for å forhindre klamme hender? Vil ikke at de skal være helt tørre, men de skal liksom ikke være klissete eller . Lenke til kommentar
morfin Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Mulig du har litt tørr hud, har du prøvd med fuktighetskrem? Og så vil jeg anbefale en aftershave uten alkohol, det tørker ikke ut huden så mye. Lenke til kommentar
Seether Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Angående flasset. Mulig du har seboreisk eller atopisk eksem. Er ikke helt det du tenker når du tenker eksem kanskje. Men begge deler fører til at huden blir veldig tørr og gjerne flasser (klør?). Kanskje har du en mild form av en av dem. Du kan få resept på en krem som fikser det hos legen. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Bare å gå til legen så finner de noe krem du kan smøre på. Vasker du vekk såpen etter du har dusjet? Skjønner jo at du vasker den vekk, men vasker du den skikkelig vekk, ellers kan det godt være årsaken. Lenke til kommentar
lain Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Ser ut til å være som det er nevnt, atopisk eksem, jeg har det selv, og får omtrent det samme i ansiktet om jeg ikke smører meg etter dusj. Aftershave er ofte ikke det som er tingen etter barbering heller, bedre med noe som tilfører fuktighet, også heller bruker noen dråper av no parfyme for menn om du vil lukte litt kos F.eks Aloe vera gel kan anbefales, konsentrert aloe vera, som du ikke trenger å ha på så mye av om gangen, liten flaske, varer lenge, og virker bra. Men om det ikek hjelper, eller du vil ha et bedre svar, snakk med en lege, og evt få han til å henvise deg til en hudlege. Sånn jeg fikk diagnosen. Endret 6. januar 2007 av lain Lenke til kommentar
Veronica Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Jeg har samme problem. Noen ganger er det veldig ille, andre ganger ikke. Jeg bruker fuktighetskrem. Når jeg tenker meg om, har jeg ikke plagdes så mye med det i det siste Endret 6. januar 2007 av Veronica Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Godt mulig at den ansiktsrensen ikke er så godt for huden din også. Det er mulig den tørker ut huden din enda mer? Har du prøvd å bruke en god ansiktskrem? Det er vanlig å ha tørrere hud om vinteren. Derfor er det også ekstra viktig å ta vare på huden da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå