Gå til innhold

Hjelp med feilsøking på 8800GTS


anatomicpants

Anbefalte innlegg

Oppgraderte til Gainward 8800GTS på pc-en, men etter det bluescreener den i hytt og pine. Oppgraderte også til en seasonic S12 500w strømforsyning samtidig. PC var dønn stabil med det gamle x850xt kortet, tror ikke jeg har sett en bluescreen noen gang.

 

hw: abit AB9 pro, Gainward 8800GTS, Intel Core2 E6600, 4gb ram, xp. Ikke overklokket.

 

Det som vanligvis skjer er:

1. Starter spill, fungerer helt fint, har spilt opptil 30 min uten problem. Når jeg avslutter spillet så går den i bluescreen.

2. Eller spillet fungerer fint, også og avslutte, men går i bluescreen når jeg starter et nytt spill.

3. Har også opplevd bluescreen i windows bl.a mens jeg satte inn driver cd til gfx-kort.

 

Har forsøkte å oppdatere bios på hk, tweake minne timing (nå satt tilbake til auto) og avinstallert alle ati drivere.

 

Idle temp på 8800GTS-en er 71grader som jeg synes er ekstremt høyt. Det er bra luftflyt i kabinettet med 2x12cm vifter. Min gamle x850xt lå under 40 med zalman kjøler.

 

Noen som har noe idé på hvor jeg kan begynne å feilsøke?

 

(kjente det var noe feil når jeg bestilte dette, skulle nok brukt pengene på noe mer fornuftig...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oppgraderte til Gainward 8800GTS på pc-en, men etter det bluescreener den i hytt og pine. Oppgraderte også til en seasonic S12 500w strømforsyning samtidig. PC var dønn stabil med det gamle x850xt kortet, tror ikke jeg har sett en bluescreen noen gang.

 

hw: abit AB9 pro, Gainward 8800GTS, Intel Core2 E6600, 4gb ram, xp. Ikke overklokket.

 

Det som vanligvis skjer er:

1. Starter spill, fungerer helt fint, har spilt opptil 30 min uten problem. Når jeg avslutter spillet så går den i bluescreen.

2. Eller spillet fungerer fint, også og avslutte, men går i bluescreen når jeg starter et nytt spill.

3. Har også opplevd bluescreen i windows bl.a mens jeg satte inn driver cd til gfx-kort.

 

Har forsøkte å oppdatere bios på hk, tweake minne timing (nå satt tilbake til auto) og avinstallert alle ati drivere.

 

Idle temp på 8800GTS-en er 71grader som jeg synes er ekstremt høyt. Det er bra luftflyt i kabinettet med 2x12cm vifter. Min gamle x850xt lå under 40 med zalman kjøler.

 

Noen som har noe idé på hvor jeg kan begynne å feilsøke?

 

(kjente det var noe feil når jeg bestilte dette, skulle nok brukt pengene på noe mer fornuftig...)

7588417[/snapback]

 

Lukter det ATI filer som ligger igjen i systemet?

Lenke til kommentar

Hei,

 

Den idle temp virker unaturlig høy! :hmm:

(du bør ikke ha et annet PCI kort - som sperrer for innsugning for GPU-kjøler)

 

Mitt nye POV 8800GTS ligger på ca 45c idle i et dårligt ventilert midi-kabbis (2x80mm + 120mm i PSU'en).

Det blir uhyggeligt varmt i kabbis når jeg kjører 3DMark06 benchmarks - men får ikke blåskjerm selvom kortet er klokket til 649/2000.

 

Båte Gainward- og POV 8800GTS kjører med Nvidia's referense kjøler - så temps burde være nogenlunde like.

 

Anbefaler deg å kjøre en 'driver-cleaner' for å fjerne rester av gamle ATI drivere.

 

Nyeste Nvidia driver (for 8800 only) er 97.44 (anbefales).

 

PS. Det går an å installere WinXP oppå den gamle innstalasjon og beholde alle dine innstillinger og progs.

 

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...