Kurt P Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) Hei Jeg tenker på å kjøpe meg en ny skjerm for tiden. Det som betyr mest for meg er at skjermen er stor. For å sette det i perspektiv : Jeg kjøper heller en 22 " til 5000 som ikke har like bra bildekvalitet og responstid som en 20 " til samme pris. Altså, jeg vil ha en stor skjerm, men er ikke villig til å bruke så grise mye penger. Så derfor, hvis noen av dere setter opp et par forslag til meg (21" - 23 " skjerm) og setter fordeler og ulemper med de forskjellige skjermene så hadde det vært knall.. Mvh Preben (edit : denne posten finnes også et annet sted, men nå postet jeg her, der den skal være ) Endret 27. desember 2006 av Kurt P Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) Edit : etter en kjapp titt kom jeg over denne, dette syns jeg var billig ! http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=327346 Er det noen grunn til at denne er så billig? Eller er bildekvaliteten og responstiden helt ok for en normal pc bruker som liker å se film, kanskje spille litt osv.. Tja,synes nå ikke den var så billig da. Sjekk prisguiden. Endret 27. desember 2006 av Morten K Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) Takk, her fant jeg en del billigere skjermer som i tillegg har fått gode omtaler (men kan jeg stole på det? ) https://prisguiden.no/product.php?productId=52397 Denne sikler jeg litt på etter en kjapp titt.. Hadde vært veldig flott å fått en del innspill fra dere som har litt peiling på dette. Ser at den ikke kommer fantastisk ut i testen, men selvfølgelig hva kan man forvente av en 22 " til 3500 kr ? Er dette negative som blir sagt i testen spesielt merkbare for de som har mye peiling på skjerm, og nesten umerkbare for folk flest? Endret 27. desember 2006 av Kurt P Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) Jeg stoler på HW's tester. DinSide har også noen gode tester på 3 stk 22 tommere. Jeg har sansen for Samsung sine skjermer,så hadde nok mest sannsylig gått for den. Edit: Hvis du går for Samsung,så IKKE kjøp den fra Pixmania! Endret 27. desember 2006 av Morten K Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) Okei, da har jeg tittet på disse alternativene også.. Vil gjerne ha fler innspill før jeg bestemmer meg.. Prisklassen jeg er innenfor på er 3000 - 4500 kr ( vil helst ikke ha noe mindre enn 22 " LCD) Etter å ha lest litt innenfor skjermer så tror jeg at det jeg vil mislike mest er at hvis jeg beveger mye på meg forann skjermen så vil fargene endres mye. betrakningsvinkel.. ? Jeg vet ikke om dette er mulig å unngå på en 22 " til rundt 4000 kr. Jeg har aldri eid en LCD skjerm før så jeg vet faktisk ikke hvordan det oppleves ved forskjellig bruk. Jeg vil også mislike at det lyser mye opp i skjermen ved mørke bildegjengivelser (baklys) Der var samsung skjermen temmelig ålreit såvidt jeg forsto Morten K. Om fargene er for matte eller for skarpe er mer en bagatell for meg.. Preben Endret 27. desember 2006 av Kurt P Lenke til kommentar
Lufthode Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Jeg har den derre PackardBell`en, og er veldig fornøyd. Det eneste er at den har slik et kontrast-belegg som gir noe gjenskinn.. Ellers er det en topp skjerm. Lite backlight-bleeding, grei meny, og.. Ja, jo. Er enda litt usikker på om jeg skal beholde min, på grunn av den glatte overflaten. Ellers er jeg knall fornøyd. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Jeg har ViewSonic 2235wm og er faktisk litt imponert. Syns denne gir mye for pengene. Lenke til kommentar
Lufthode Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Jeg har ViewSonic 2235wm og er faktisk litt imponert. Syns denne gir mye for pengene. 7590517[/snapback] Har den skjermen slik en glisende skjermflate, eller er den matt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Har selv Samung'en. Er nok litt baklys-problemer på den, men bryr meg ikke noe særlig for jeg ser ikke noe film på den. Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Hmm.. det står jo at samsungen var ganske fin med tanke på baklys i testen på din side da, gjorde det ikke? Isåfall, det som er dumt med disse skjermene som er testet på din side er at de har snever innsynsvinkel. Men som sagt, jeg vet ikke hvor ille det oppleves av meg. Har dere fler forslag av skjermer så er det bare å komme med det. Skal bestemme meg snarest mulig, og håper på at jeg får en skjerm som tilfredstiller meg. Jeg har den derre PackardBell`en, og er veldig fornøyd. Det eneste er at den har slik et kontrast-belegg som gir noe gjenskinn.. Ellers er det en topp skjerm. Lite backlight-bleeding, grei meny, og.. Ja, jo. Er enda litt usikker på om jeg skal beholde min, på grunn av den glatte overflaten. Ellers er jeg knall fornøyd. Hvordan er dette gjenskinnet da? er det kun når det er kraftige lys andre steder i rommet elr sola som skinner? Hvordan er innsynsvinkelen på skjermen? Endret 28. desember 2006 av Kurt P Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Er ikke så voldsomt med baklys på Samsungen som mange skal ha det til, men er kanskje litt mer enn de andre 22". Men er ikke sikker. PB'n har sånn blank skjerm så da reflekterer den sollys hvertfall, hvis det skinner på skjermen, og hvis det er en sterk lampe mot den. Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Er ikke så voldsomt med baklys på Samsungen som mange skal ha det til, men er kanskje litt mer enn de andre 22". Men er ikke sikker. PB'n har sånn blank skjerm så da reflekterer den sollys hvertfall, hvis det skinner på skjermen, og hvis det er en sterk lampe mot den. 7592066[/snapback] Ok. er det lite med baklys på PB`n din? hvordan er innsynsvinkelen der syns du? I testen sto det at vertikalt (opp-ned) så skulle det lite til for å forvrenge fargene, mens horisontalt (høyre-venstre) så imponerte den. Hva mener du som har skjermen? Jeg sikler egentlig mest på denne skjermen for øyeblikket. Ser de har den på mpx til 3500 Endret 28. desember 2006 av Kurt P Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Snudde skjermen 90 grader i går, passer veldig bra til forum og slikt (BILDE) Men da blir innsynsvinkelen fryktelig liten og du må sitte nesten helt i ro for at ikke du skal bli svimmel av at fargene skifter. Men når den står vanlig så er det helt grei innsynsvinkel syns jeg. (har ikke sett så mye på det) Ellers er jo det en grei skjerm med tynne kanter, pent design og bra fot med høydejustering. (Noe jeg egentlig ikke trenger da jeg skal ha den uten fot) Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Jeg tror jeg går for Packard Bell skjermen. Er ihvertfall den jeg tror gir meg mest for penga. Bestiller iløpet av helgen, så hvis det er noen som har noen innspill eller forslag så kan jeg ombestemme meg før den tid. Preben Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 De er vel egentlig ganske så like, så gå for den du syns ser best, PB hvis du vil ha en glatt overflate, bra kontrast og sitter i et greit lyskontrollert rom og Samsungen hvis du vil ha....høydejustering? PB er kanskje best da ja. Men uansett så har du jo 13 dagers returrett. Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Ja så hvis jeg ikke er fornøyd med bildet (innen 13 dager) så kan jeg returnere skjermen og få tilbake alle pengene? Hva med frakt-tillegget? det får jeg vel ikke dekket av mpx ? btw : koster det no å være medlem av mpx ? eller tilsvarende nettbutikker? Endret 28. desember 2006 av Kurt P Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Den Norske Lov sier at dersom du kjøper noe usett, altså over nett eller lignende så har du 13 eller 14 dager på deg å returnere varen tror jeg. Men du må betale frakt ja. Koster ingenting å registrere seg på siden der nei, er bare å skrive inn eposten din og et passord, navn og adresse. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Tipper alle de billige 22" (Samsung, Viewsonic, Acer, Packard Bell +mange andre) som har kommet de siste månedene har akkurat samme dårlige 6+2 bits TN panel. Med andre ord er de like "dårlige" og det er stort sett designe på utsiden som skiller dem. Unntaket er vel f.eks. Samsung som lover DHCP over DVI porten ? Uansett er den vel ikke så fremtidsrettet med tanke på den begrensede oppløsningen (ikke fullverdig 1080). Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 hva mener du med dårlige panel? de er vel gode nok for folk som meg, som liker å se film og spille spill, surfe litt vel. Skjønner jo at skal man drive med avansert grafikk og er litt prippen på dette i utgangspunktet så holder ikke den prisklassen her mål. Jeg er interessert i å ha en stor skjerm som ikke har noe særlig merkbar baklysning eller er altfor dum å titte på med litt skeiv innsynsvinkel.. Hvor lang tid tar det ca før jeg får skjermen (hvis de har den på lager) hvis jeg bestiller i kveld? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Han mener bare at det er samme panel på alle 22" rundt 3500,- til 4000,-. Det er jo ikke så alt for mye for en så stor skjerm så du får ikke en super skjerm. Selv syns jeg den er helt grei. Bestiller du den i dag og den er på lager blir den kanskje sendt i morgen, og da vil du forhåpentligvis få den en gang i neste uke. (Onsdag eller senere) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå