Gå til innhold

PSP-TA-082 Downgrader. Her er den ekte!


Jimmarn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Veldig mange av de som nedgraderer legger inn homebrew som f.eks VNC til å fjerstyre pc-en din og mange andre nyttige programm. Så du bryter ikke den norske loven ved å gjøre det, bare Sony sin.

 

Og hvis det skal være så strengt angående regel nr. 8 i retningslinjene bør du jammen meg rapportere alle som spør om MP3-spillere og internett-linjer!

7591351[/snapback]

Amen :)

Har jeg feilinformert om noe?

Og har ikke noe behov for å bli moderator nei.

 

-C-

7594586[/snapback]

bare av ren nysgjerrighet...

hvorfor skriver du -C- på hver Post?

Endret av DeTrix
Lenke til kommentar

Har noen testet det? Jeg prøver å gjøre det med min venns ta-082 psp, men når jeg skal inn på TA082 idStorage Change, kommer det opp svart skjerm i 3 sec og kommer tilbake til menyen og står "The game could not be started (80020148). Skal det være sånn, eller er det feil? Jeg kjørte HEND først før jeg fant ut easydownload greia. Første gang kom det grønn og rød farge på skjermen, andre gangen på easydownload hang bildet seg opp og slo seg av etter 7 sec eller no. Når man har kjørt HEND, vil den alltid være på pspen? Jeg tok restore default settings...

Endret av iam
Lenke til kommentar

Min drøyt en uke gamle PSP, er TA-082 med firmware 2.71.

 

Mister man noen funksjoner ved å downgrade? Er ikke nettleseren først i 2.0?

 

Etter å ha kommet til 1.5, ser det ut til at man kan legge inn 3.02OE, da får man vel i såfall alt sammen tilbake igjen?!

Hva er den beste guiden for 1.5->3.02 ?

 

Er dette en flash som holder til evig tid, dvs også selv om man slår av strømmen, eller må man gjennom dette flere ganger?

Lenke til kommentar

Du får vel flere funksjoner enn du mister tror jeg - spesielt det å kjøre ISO rett fra Game - memorystick menyen i XMB er jo priceless.

 

Versjon 3.02 blir permanent såvidt jeg skjønner. Alle funksjoner som finnes i orginal versjon 3.02 er inntakte. Jeg benyttet guiden som første post i denne tråden linker til. Og jeg benyttet easy installer som er beskrevet litt nede i guiden. Alt gikk som en drøm. Du skal ikke ha i noen UMD når du starter. Skjermen er svart etter flashen, men du hører lyd og det løses enkelt bare ved trykke på "skjermknappen" på din PSP så får du bildet. Du har nå fw. 1.5 i din systeminfo. Til slutt kan alt slettes fra minnekortet og det formateres på nytt.

 

Jeg har nå også installert 3.02 OE-A og oppgradert til OE-B. Jeg benyttet da denne guiden:Install 3.02OE by urself,NO need for any installer!

Glimrende og enkel guide. Ikke les de mange kommentarene i det forumet om enklere guider enn denne. Denne fungerer 100%

 

 

Og noe om videre oppgradering til OE-B i denne: GUIDE] 2.7 TA-082 to 1.5 to 3.02OE-

 

Det skumle blå skjermbildet som forteller på ulike språk at data er korrupt og du må kjøre recovery er ikke noe å bry seg om. Trykk bare O - og din PSP starter opp igjen i 3.02 OE

 

Du kan nå spille alle ISO/CSO fra mappen ISO som du lager i roten av minnekortet. Dette uten å ha noen UMD inne. GTA krever at du gjør noen instillinger via menyen de kaller Recovery. Du går inn i Recovery ved å holde R inne når du skrur på og helt til du får det spesielle recoveryskjermbildet. Mer om det kan du søke på nettet hvis det er aktuelt. GTA og noen få spill krever at du disabler "no-umd" og har en UMD i PSP`n når du kjører dem fra minnekortet.

Endret av Anaesthesis
Lenke til kommentar

5 gode grunner til å oppgradere din TA-082 via 1.5 til 3.02 OE-B

(Sakset fra forumet på maxconsole).

 

5 Reasons to Upgrade to 3.02 OE-B

 

1. You get all the bonuses of 1.50, and every other firmware Sony has released in the past two years, such as the internet browser, RSS feeds.

 

2. You can customize your PSP, with such additions as auto-booting an eboot upon PSP start-up, to playing music while you browse photos, run UMDs, etc.

 

3. It's faster than Devhook. The XMB and even UMDs will run faster - this is due to the fact that the firmware is written on flash. Try a comparison - 3.02 OE-B is faster than Devhook.

 

4. Once updated, your PSP is even more secure than before. In case of any flash0 damage, you can simply run recovery mode by holding R on a cold boot – this would prevent bricks that 1.50 would be defenseless from.

 

5. You can use the PSX emulator to play PlayStation games. With this, and the constant new retro console emulators being released, your PlayStation Portable can officially virtually run every single game released in the prior to the sixth generation (PS2, Gamecube, XBOX). From games released back in 1982 (Atari 5200) to 2001 (Gameboy Advance) you can enjoy all of those games, and the ones in-between in the palm of your hand.

 

If you can think of any more, feel free to post them.

Lenke til kommentar

Flott svar! Blir vel å prøve dette når jeg snart får et 2GB kort.

Har lest en del om emnet, men blir litt forvirret.

Devhook er det en annen variant for å oppnå det samme?

 

Klart det er mye morro man kan gjøre når man kan kjøre homebrew. Streame tv, fjernstyre pc, lese pdf, emulere andre spillemaskiner, kjøre ISO..

 

Eneste som skuffer med PSP så langt, er etterslepet på lcd-skjermen. Den er tydeligvis ikke så rask som nyere data og tv lcd-panel.

Lenke til kommentar
2.71->1.50->3.02OE-A lagt inn og funker utmerket.

Måtte kjøre første trinn flere ganger for å få i gang HEND, ellers gikk det etter boka. Får vel legge in 3.02OE-B også etterhvert..

7634900[/snapback]

 

 

Gratulerer! :thumbup: Nå har du en PSP som du kan gjøre "alt" med. Det å legge inn OE-B er det enkleste av hele prosessen. Kun noen ørsmå filer som skal flashes og det tar bare 5 sekunder. Men fordelen fremfor A er vel nesten bare muligheten til å kjøre PS1 spill fra PSP-menyen (XMB).

 

Merkelig at du måtte kjøre HEN-D flere ganger. Brukte du easy install? Og du kjøpte vel ikke ett av de fake Sony Memorystick 2 GB korta som annonseres på Finn.no? Den Kina-dritten er elendig i forhold til orginale Sandisk eller Sony.

Lenke til kommentar

Thanx :) Og nå er OE-B på plass. Ser fordelen med det å:)

Og den kjører nå ting den ikke kjørte før.

 

Brukte Easy install ja, og dobbelt sjekka alt, samt kjørte en youtube instruksjonsvideo. Ble vedig usikker da HEN-D ikke oppførte seg som beskrevet. Googla rundt, og fant en tekst der det stod at det kunne hende man måtte starte HEN-D flere ganger.

Min PSP sluktnet bare, og restartet seg ikke, som den skulle ved HEN-D, men etter gjentatte forsøk, restartet den, og resten foregikk som beskrevet.

Lurt å sammenligne progressen med en youtube video..

 

Kjøpte memorysticken enda billigere på ebay. Ikke at det gjør det særlig tryggere med henhold til ektheten da.. Ser jo ekte ut da, men.. Har handlet en del stick der før, alle har virket som de skal. Men, kan det være hastighetsforskjeller på dem. Lese/skrive..??

Endret av 6502
Lenke til kommentar

Håper du er heldig med minnekortet ditt. Det koster jo ikke så mye for ett 2 GB Sandisk i norske nettbutikker. Og blir du nødt til å betale moms på postkontoret går jo prisen opp for det du kjøper billig i utlandet.

 

Halvert lese/skrivehastighet, dårlig kvalitet på video og audio og mindre kapasitet enn oppgitt er problemene med fake memorystick kort.

 

Jeg hadde ihvertfall aldri våget å flashe PSP`n fra ett slikt minnekort. Da skal man være rimelig sikker på at dataoverføringen skal være 100%

 

Ble nesten lurt selv til å kjøpe ett falsk kort på Finn - mer om hvordan oppdage falske kort i denne tråden: HVORDAN UNNGÅ FALSKE MEMORYSTICK PRO DUO

 

:roll:

Lenke til kommentar

Dette 2Gb kortet kosta meg 200NOK inkl frakt, så det ble momsfritt, ikke noe problem der.. og det er jo nettopp det som gjør det fristende. B-b-billig.

Ser ut til å ha kapasiteten det skal, var med adapter. Som sagt har jeg kjøpt memorystick på ebay før, og aldri hatt trøbbel med dem, hverken i fotoapparat eller mobiltelefon.

Aldri tenkt over at det kan være fake, pussig nok. Vet jo det er mye rart på ebay. Dette siste er sikkert et fake kort, siden det hadde punktlimet pakning, mot helsveiset som Sony bruker... Ikke hadde det spesielt imponerende skrivehastighet heller...

Får bruke et annet ved neste flashing da.. ;) Kjekt å bli gjort oppmerksom på det da..!

Endret av 6502
Lenke til kommentar
Dette siste er sikkert et fake kort, siden det hadde punktlimet pakning, mot helsveiset som Sony bruker... Ikke hadde det spesielt imponerende skrivehastighet heller...

Får bruke et annet ved neste flashing da.. ;) Kjekt å bli gjort oppmerksom på det da..!

7642336[/snapback]

 

 

Det er flere som melder at de har bricket PSP`n ved flashing til 3.03 med fake minnekort på psp-hacks forum. Eller det har tatt opp til 40-60 minutter å skrive DATA.DXAR filen. På mitt Sandisk 4GB tok det 3 minutter!

 

Du kan enkelt teste kortet ditt er ekte eller ikke på PSP`n ved å gå til menyen GAME - memorystick - og trykk på trekant. Du vil da få menyen information til høyre - aktiver den og du vil se nederst MagicGate - "supported" hvis det er ekte (som mitt) og "unknown" hvis det er fake.

Lenke til kommentar
Dette siste er sikkert et fake kort, siden det hadde punktlimet pakning, mot helsveiset som Sony bruker... Ikke hadde det spesielt imponerende skrivehastighet heller...

Får bruke et annet ved neste flashing da.. ;) Kjekt å bli gjort oppmerksom på det da..!

7642336[/snapback]

 

 

Det er flere som melder at de har bricket PSP`n ved flashing til 3.03 med fake minnekort på psp-hacks forum. Eller det har tatt opp til 40-60 minutter å skrive DATA.DXAR filen. På mitt Sandisk 4GB tok det 3 minutter!

 

Du kan enkelt teste kortet ditt er ekte eller ikke på PSP`n ved å gå til menyen GAME - memorystick - og trykk på trekant. Du vil da få menyen information til høyre - aktiver den og du vil se nederst MagicGate - "supported" hvis det er ekte (som mitt) og "unknown" hvis det er fake.

7651982[/snapback]

 

takk for infoen. Min er fake :thumbdown:

Endret av sv1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har sett mange refferere til engelske psp sider. Gode så dann. Kom over en norsk psp side. Her får du all info på norsk, da blir det ingen missforståelser om hva man skal gjøre. Her sammles også downgradere fra de store internasjonale sidene og du får med norsk brukerveledning. Er å anbefale.

 

PSPNett.com

 

har selv brukt den endel til nedgradering og diverse. I forumet er det mange gode svar å få. Her kan man stole på at man får riktig informasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...