Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Internett går i sirup. Hvorfor?

Anbefalte innlegg

ville bare hive innpå et par komments.

om alt virker nå og framover så glem dette.. :hmm:

men har erfaring med at bla zyxel sliter med compabilitet på enkelte sammenhenger av ulike nettverkskort og trådløse rutere sammen med p2p/torrent osv.

hvis problemet skulle dukke opp igjen forslår jeg følgende:

-skift til kablet nettverk om mulig. (da får du ikke probset)

-om ikke kablet nett mulig,, skift router til en annen (helst annet merke feks 3com, dlink, etc etc,, mange å velge imellom)

-formatering av maskin. (hvis du feks har et virus eller noe som har kommet inn er det ikke sikkert at du får fjernet det på "normal" måte. kan også prøve deg på programmet "housecall" hos mcafee. gratis onlinecheck av pc, finner det mest, ikke alt men nært)

peace.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
djsimen: vell. Hvis problemet er TCPIP.sys så har det ikke noe å si hvilken tilkobling man har. Man får akurat samme problem med modem for den del.

7873816[/snapback]

yo stop preaching greek.. hehe :ph34r:

er det noe feil i windows så er det jo bare å kjøre format.

men trodde feilen hans var at routeren kveila og måtte restartes.

så da er det altså pc'n som kveiler og nettet er 100% oppe og går med andre pc'r?

format, format, format... hehehe... :dribble:

nei forresten det var jo tungvindt.. tar lang tid og uhuuu... pøh.. 1,5 time så er det meste oppe og går.. (forutsetter at man har en pc som er yngre enn 5 år.. sånn ca..)

huske å ta backup først da .. (er jo noen som fortsatt har en c:-stasjon bare, da forsvinner jo "alt").... :tease:

Lenke til kommentar

Hei igjen! Beklager tregt svar!

Nå fungerer nettet helt fint, så tusen takk JKJK!

djsimen: Jeg har satt meg et mål å IKKE formatere, så langt det er mulig. Jeg skal motbevise at formatering er løsningen på alt (Selv om det kanskje tar lengre tid, lærer jeg hvertfall å fikse forskjellige feil og bugs som kan eksistere i et system.) Jeg vet det kanskje er som å banne i kirka å si dette på et forum fullt av, vel, normale folk, men jeg er som jeg er, og trives med det ;)

Lenke til kommentar
Hei igjen! Beklager tregt svar!

Nå fungerer nettet helt fint, så tusen takk JKJK!

djsimen: Jeg har satt meg et mål å IKKE formatere, så langt det er mulig. Jeg skal motbevise at formatering er løsningen på alt (Selv om det kanskje tar lengre tid, lærer jeg hvertfall å fikse forskjellige feil og bugs som kan eksistere i et system.) Jeg vet det kanskje er som å banne i kirka å si dette på et forum fullt av, vel, normale folk, men jeg er som jeg er, og trives med det ;)

7880965[/snapback]

ikke formater! nei du mener ikke det?

det er jo fali? :dribble:

hehe køddings..

nei enig med deg at det er greit å finne ut av feil

uenig med prioriterting i forhold til tidsforbruk..

men men smaken er jo som baken ,, altså delt osv... hehe

si ifra hva som fikset feilen da..

du nevnte tidligere at alt "plutselig" funket.

peace..

Lenke til kommentar

Det gjorde nok ikke utslag før du satte opp antall connections siste gang. Hva havnet du på? 500?

Men som tidligere nevnt: her hadde det ikke hjulpet å formatere da bugen ligger i windows itself.... så det hadde vært MYE bortkastet tid :)

Også lærer man jo så mye fint med å slite litt :)

Lenke til kommentar
Det gjorde nok ikke utslag før du satte opp antall connections siste gang. Hva havnet du på? 500?

Men som tidligere nevnt: her hadde det ikke hjulpet å formatere da bugen ligger i windows itself.... så det hadde vært MYE bortkastet tid :)

Også lærer man jo så mye fint med å slite litt :)

7888069[/snapback]

Jeg satt den på 1500, bare for å være sikker ;)

For rundt 1 time siden, så det ut som problemet var på tur tilbake. Jeg kommer med oppdatering på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...