agail Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 hei. jeg har bare lyd i 2 av 5 høytalere. har "creative inspire 5.1 5100" kan det være lydkortet? noen forslag til hva det kan være? Lenke til kommentar
Barkster Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) Har du prøvd å gå inn i controllpanel og inn i sounds and audio devices? der kan du aktivere surround. Du kan også gjøre dette ved å høyere klikke lyd ikonet på startlinja ved klokken. Endret 27. desember 2006 av Barkster Lenke til kommentar
agail Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 ja. høyttaleroppsett er 5.1 surround Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Dobbeltsjekk at du faktisk har koblet til riktige utganger på lydkortet. Husk at enkelte lydkort har kontakter bakpå hvis funksjon kan endre seg alt etter hvilket oppsett du har. Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Prøv deg litt fram på høytalerinstillingene i kontrollpanel og eventuelt med programmer som fulgte med lydkortet så finner du nok ut av det. Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Du får antakeligvis lyd i alle høytalerne hvis du spiller av lyd i 5.1. Vanlig stereo kommer kun i 2 høytalere, hvis du ikke setter på noe stereo upmix e.l. i lydkort driverne Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 hei.jeg har bare lyd i 2 av 5 høytalere. har "creative inspire 5.1 5100" kan det være lydkortet? noen forslag til hva det kan være? 7588044[/snapback] Har samme "problem" med mitt Logitech 5.1 530 eller noe lyd sett.. Under lyd testing osv, så fungerer alle.. Men ved vanlig lyd, (Musikk, film, osv.) Så kommer det bare lyd ut i fra høyre og venstre front høyttaler.. +bassen Siden den som sakt fungerer rett under lyd testen, så har jeg konkludert med at du må ha 5.1 (sorund) lyd i programmet, for å få lyd på alle høytalerne.. (Dvs. med vanlig steriolyd, så får du bare lyd i "3" av dem.. ) Brodern har en go del dyrere utgave, å der her du en egen sorund knapp, du kan trykke på, for å få lyd u i fra alle høytalerne, lel om d egentlig bare er stereo lyd.. (Kan det være at det samme stemmer med deg?) .:CyberMan:. Lenke til kommentar
agail Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 jeg har sjekket alle utgangene på lydkortet. sjekket innstilingene flere ganger. men det funker ikke! Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Jeg våger å påstå at det er mediaspilleren din som nekter å benytte seg av 5 utganger. Har du mulighet for å aktivere CMSS 3d eller stereo surround? Lenke til kommentar
agail Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 jeg har nå fått lyd i høytalerne fremme og bake, men ikke i den centern fremme. leita på nette i heile dag nesten, fant til slutt noen nye drivere og litt sånt. da fikk jeg lyd i 4 av 5. et hel... slit å finn det der. men med driverne kom det AudioHQ, men der kan jeg bare stille inn at det er enten headsett, 2 høytalere eller 4 høytalere. stilte inn at det skulle være 4 og fikk lyd i 4. men hvorfor får jeg ikke med meg centern? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Kjøpte selv Logitech X-530 og har ikke noe problemer med å få vanlig stereolyd i alle høytalerne. Valgte bare at det skulle spilles av lyd i 6 kanaler i driveren.. Lenke til kommentar
Barkster Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 jeg har nå fått lyd i høytalerne fremme og bake, men ikke i den centern fremme. leita på nette i heile dag nesten, fant til slutt noen nye drivere og litt sånt. da fikk jeg lyd i 4 av 5. et hel... slit å finn det der. men med driverne kom det AudioHQ, men der kan jeg bare stille inn at det er enten headsett, 2 høytalere eller 4 høytalere. stilte inn at det skulle være 4 og fikk lyd i 4. men hvorfor får jeg ikke med meg centern? 7596578[/snapback] Prøv å spille av en dvd film og se om det kommer lyd i center høytaleren. Lenke til kommentar
warmaster Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Husker jeg drev å knota masse med det der for noen år siden.. da jørte jeg audigy-gort med digital koax til forterker.. men som dere sier her.. det var stort sett dvd som kjørte 5.1 ut riktig.. er visst " for krevende" for lydkort og kode digital 5.1 lyd ut.. syntes dette høres merkelig ut jeg men... W Lenke til kommentar
agail Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 jeg har prøvd med en DVD med 5.1 lyd men centern virker ikke. men etter jeg instalerte de nye driverne og går på egenskaper for lyd, stiller inn høyttaleroppsett på 5.1 surrond bytter maskin selv til kvadrofonihøytaler innstilinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå