Peter_B Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Gjør som terjemag foreslår og test med en ekstra jording. Da vil du fort se om problemet ligger her. 7598374[/snapback] Det er 3 gang det blir nevnt så jeg håper han har gjort det nå. Lenke til kommentar
Taurus-79 Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 ok, takk for svar. Har målt nå og det er ikke noe spenning der i det hele tatt nei. Ingen tåkelys, og tåkelyssymbolet glimter til noen ganger når jeg bremser. Lenke til kommentar
Taurus-79 Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 skal prøve med en ekstra jording. Bare jeg finner et sted å feste ledningen. Som jeg har nevnt tidligere. er ikke så lett å feste ledningen hverken i lykta eller i karosseri. Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Bare for å forklare litt hvorfor alle som svarer tror det er gods som mangler(gods er det mange kaller jord,men det finnes ikke jord på en bil.Den går på gummihjul ) Den grå og hvite kablen på pinne 1 på lykten skal det komme strøm på når tåkelyset slås på.Den samme ledningen går også til en kontrollmodul i instrumentet som gjør at tåkelysindikatoren lyser når det kommer strøm på den grå/hvite kabelen.Hvis det ikke er bra gods i baklykten vil vil f.eks strømmen til bremselyset gå igjennom bremselyspæra og istedenfor bare gå til gods vil den også gå igjennom tåkelyspærea og ut i den grå/hvite ledningen å få tåkelysindikatoren til å gløde.Jo dårligere gods jo sterkere vil den lyse. Problemet med at den gløder vil også komme hvis det er for lite spenning på den grå/hvite kabelen hvis f.eks det er dårlig kontakt i lysbryter,sikring,rele...Det er derfor det er viktig å måle direkte på pæra for å se om det er gods eller spenning som mangler. Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Siden du sier det ikke er noe spenning går jeg ut i fra at du bruker multimeter.Slå på tåkelyset og sett den den ene målepinnen på den grå/hvite kabelen og den andre på skruene til låsen hvor baklemmen låser(det er god gods) har du spenning tar du å flytter gods målepinnen til pæra sin sokkel.Har du ikke spenning lengere er det jordingsfeil. Lenke til kommentar
Taurus-79 Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 ok, skal prøve å måle sånn som du forklarer i dag. Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Som en ser et klart eksempel på her er det lett å gå vill i meninger og forklaringer Var jeg deg ville jeg heller brukt prøvelampe. Generelt vil jeg si at det helst er jordingsfeil når det gjelder gløding og blinking. Hvem har ikke kjørt bak en bil med tilhenger hvor alt blinker og lyser om hverandre. Problemet med joringsfeil er at pærene legges i serie slik at alt blinker og gløder. Lykke Til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå