Gå til innhold

Puben - Generell Fotballdiskusjon

danno_O

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man kan finne mange internasjonale toppspillere, men å rangere dem i en bestemt rekkefølge blir temmelig unyansert. Som med alle andre varierer prestasjonsnivået etter både gode og dårlig dager på jobben - det varierer fra kamp til kamp. Med mindre man er ung og lever i en noe spesiell verden av stjerner og idoler, er det å fastsette et knippe jevngode spillere i en bestemt rekkefølge lite gjennomtenkt og som sådan ofte subjektivt. Pressen stjerneglorifiserer og kommer med tabloide fremstillinger som gjør at unge nesten oppfatter spillerne som "maskiner" med henimot guddommelige evner. Jevnheten i toppfotballen er så sjattert at en slik "kåring" blir veldig forenklet og partisk.

Endret av Ituca
Lenke til kommentar
Men hvem mener dere er best av C. Ronaldo og Ronaldinho? Jeg har fundert mye på dette, men kommer ikke så mye lenger enn at de begge har mange gode kvaliteter... :hmm:

atm? Så mye som det smerter meg å si det, C.Ronaldo. Ronalldinho er jo ikke engang i line-up'en til Barca..

Lenke til kommentar

Flere enn meg som føler seg lite Norsk ved å holde med lag i andre land, dvs. England, Spania..? Før satt jeg som et barn ved tv`n og følgte mine helter, med ren samvitighet. Største av dem alle var Michael Owen. Han skapte meg.. Da han hadde ny sveis måtte jeg ha sveisen hans, osv.

Men nå er jeg nesten lei hele greia. Engelsk fotball fasinerer ikke like mye lenger. Jeg føler vi nordmenn legger for mye tid i å se fotball i utlandet, istedetfor å følge den her i landet. Vi blir påvirket såpass at noen gjør meg rett og slett kvalm. Når jeg ser nordmenn som sier de driter langt og tynt i hva som skjer med det Norske landslaget, den Norske fotballen m.m klarer jeg ikke unlate å tenke "er disse for bortskjemte med å holde med topplag i England?". Er de det? Har de glemt hvor de kommer fra? De snakker om laget sitt i England som om de kommer fra området. Hvem tror de at de er?

Ta f.eks mitt Liverpool. Det er et fint lag, med veldig trofaste supportere som har lang tradisjon i å holde med laget sitt i tykt og tynt. Så kommer vi med samme innstilling og er så flinke og trofaste til klubben som de er der borte. Synes det er frekt jeg. Å komme som om vi er fra der og mener vi vet bedre om klubben. Ånei du.

De supporterne fra det området holder med laget sitt fordi de er fra der.. Enkelt og greit. Hvis de så hadde ligget i League Two, hadde de holdt med dem. Ikke dere fra Ålsesund og Oslo eller hvor dere nå kommer fra.

Hva er logikken i det? Å støtte et lag i utlandet fremfor hjemmlige helter? Skjerp dere er min siste kommentar til dette emnet!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Grunnen til at jeg driter langt og lenge i norsk fotball er fordi jeg er fra en by som aldri har spilt i øverste divisjon (så vidt jeg vet). Jeg gidder ikke å holde med Viking fordi de spiller i nabobyen. Jeg liker ikke Stavanger en gang. Så hvorfor skal jeg se på middelmådig fotball hvis jeg ikke har et lag i serien? Grunnen til at jeg ser fotball er for å følge laget mitt eller å se god fotball (som regel begge deler) og da funker ikke Tippeligaen.

Nå har imidlertid Sandnes rykket opp til Adeccoligaen og da kommer jeg til å følge med så mye jeg kan. Laget jeg blør for kommer likevel alltid til å være Liverpool FC. Jeg bryr meg ikke litt en gang om at de spiller i England. Det ville vært diskriminerende. Jeg har innsett at norsk fotball aldri kommer til å bli spesielt god i forhold til de største fotballnasjonene og da ser jeg heller ikke poenget med å følge den tett.

Hjemlige helter? Gerrard, Carra, Torres, Pennant, Reina og resten av The Reds er mine helter.

Så skjerp deg, for at du oppfordrer til å se på middelmådig fotball til fordel for fantastisk fotball fra England, Spania, Tyskland, Italia osv. ;)

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

"Verdt å merke seg er at Sandnes er den eneste byen blant de 10 største byene i landet som aldri har hatt en klubb i Norsk toppserie i fotball etter krigen"

blir spennende nå som dem skal spille i 1 div. Bragden blir vel å holde seg i divisjonen og klarer dem det så har de et fint utgangspunkt. Må nok også ut å kjøpe spillere skal dem få til noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...