Gå til innhold

Puben - Generell Fotballdiskusjon

danno_O

Anbefalte innlegg

Zidane er i forhandlinger med Chicago Fire. En comeback av denne mannen ville vært fantastisk.

I tillegg så spiller sønnen hans, Enzo Zidane, for guttelaget til Real Madrid. Helt fabelaktig dette her.

8472243[/snapback]

Jeg er ikke for denne trenden med comeback og slik. Blir bare dumt. Har dem først lagt opp så er det slutt.

Zidane en stor spiller, men han får lære seg når nok er nok.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil nevne noe som river litt i topplokket her hos meg, og andre personer jeg har snakket med i dag.

Champions League anno 2007 hadde den engelske ligaen hele tre engelske lag i semifinalen, og dette er en veldig god prestasjon fra lagene det gjaldt. Og nå i det siste har det på lang vei blitt brukt som et bevis på at engelsk fotball er klart best (uansett år), både her på forumet og andre folk jeg har pratet med. Jeg skal være enig i at årets sesong, så har engelske lag prestert veldig godt i CL. Og her må jeg virkelig dra frem en litt snodig konklusjon fra det jeg har lest av dere. Premier League er verdens beste liga, og det laget som vinner ligaen blir automatisk verdens beste lag? Vi må gå litt tilbake i tid og se hva engelsk fotball egentlig har prestert totalt opp igjennom årene (for ikke å snakke om VM og EM (!)).

Jeg kan selv huske selv da også italiensk fotball hadde tre lag i semifinalen, ikke minst spansk fotball. Det som også er litt arrogantisk å si, er at Man. Utd. er verdens beste klubblag, og det hørte jeg merkverdig nok enda høyere etter 7-1-seieren over Roma. Denne sesongen er faktisk den første på flere, flere år den engelske liga har hatt tre lag i semifinalen. Når var faktisk sistgang? Og hadde Juventus hatt fjorårets lag i tillegg til å kunne være med i årets Champions League, så tror jeg det ville ha sett annerledes ut.

Har en litt aggressiv artikkel fra Italienskfotball.com (som jeg bare måtte ta frem):

Fantastike Milan sendte United dit de hører hjemme. I "verdens beste liga" back home in England.

At England vinner EM neste år er naturligvis en selvfølge ettersom de hadde tre lag i semifinalene og fra før av har vært verdens beste fotballnasjon siden 60 tallet. Så der røyk spenningen i EM gitt...

Er grunnet overnevnte kommentar jeg er så fornøyd med at Inters verste rival er i CL finalen. Anglofilisme er noe jeg ikke setter særlig stor pris på. England har alltid vært best og Premier League er nå verdens beste liga etter at de til en forandring hadde flere lag i semin enn Spania og Italia. Men alle andre år når Italia og Spania har representert de beste lagene i Europa må det jo ha vært snakk om tilfeldigheter. Verdens beste fotballag ryker ikke med mindre det var en dårlig dommer inne i bildet eller et hav av skader.

Men nok om det. I dag var Milan rett og slett fantastiske. Slik jeg ser det (som ikke kan bli mer nøytral ettersom jeg ikke har mye til overs for Milan eller Man U) kjørte Milan over United idag. Engelskmennene hadde en liten periode hvor Drillo mente de burde scoret på en av sine "mange" store sjanser, men den perioden har alle lag ila 90 min.

Kort og godt, Milan represtenter Italia i år igjen og vi ønsker Rossoneri lykke til i jakten på revansjen fra 2005!

Med andre ord: Fotballeuropa har ikke blitt dominert av engelsk fotball på ganske lenge. Kun i år. Ikke kom med for bråe kommentarer før ting har skjedd.

OBS: Merk dere at jeg ikke helt er enig med en veldig partisk journalists uttalelser, men det første avsnittet er jeg helt enig med.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Alle som så kampen i går erfarte vel uansett at Man Utd. absolutt ikke er verdens beste lag per dags dato, og at de faktisk er veldig langt ifra det også.

Utrolig spill av Milan på alle deler av banen, total kontroll og imponerende presisjon i pasninger og avslutninger selv om forholdene var dårlige. På benken satt omtrent et helt ekstra lag av verdensstjerner som kunne gått inn og gjort samme jobb.

Kan ikke tenke meg noe annet enn at dette blir den reneste walkover i finalen.

Lenke til kommentar

@Saftis: Alle gode lag har dårlige dager. United hadde en i går. Milan kan fort få en i finalen

EDIT: Og forresten var hele det faste forsvaret vårt ute, bortsett fra Vidic, som aldri burde blitt sluppet på banen.

Endret av GBD
Lenke til kommentar
Med andre ord: Fotballeuropa har ikke blitt dominert av engelsk fotball på ganske lenge. Kun i år. Ikke kom med for bråe kommentarer før ting har skjedd.

8528540[/snapback]

Vi snakker ikke om snøen som falt ifjor. Uansett har England hatt flere lag i semien de 3 siste årene enn noe annet land i Europa.

Hvor mange ganger England har hatt 3 lag i semien? Vel nå er det vel ikke så veldig lenge siden kvotene for antall lag fra hvert land ble utvidet heller da. Å før dette har United dominert hjemme så den store erfaringen har Liverpool, Arsenal og Chelsea slitt med og få med seg.

Engelsk fotball i vm og em? Totalt irrelevant siden dette er klubbfotball og ligaen ikke består kun av engelskmenn.

Lenke til kommentar
Har en litt aggressiv artikkel fra Italienskfotball.com (som jeg bare måtte ta frem):
blablabla.. blablabla...

Anglofilisme er noe jeg ikke setter særlig stor pris på.

blablabla ... blablabla

8528540[/snapback]

Jahaja, det kom som en bombe fra en Italiano/"Italifil". Den setningen oppsummerte vel også hele artikkelen, selv om forfatteren påberoper seg nøytralitet :p

Fotballen går i bølger, og de siste årene har England markert seg sterkere og sterkere i CL. Det eneste som er konstant er at folk i landene som ikke er sterkt representert (men vil være det) vil komme med artikler a la den greia der ;)

Lenke til kommentar
Sånn kan det gå. Lurer på om de nå kollapser i ligaen og gir bort mesterskapet til Real som puster dem i nakken.

har vi forresten årets mål i Allsvenskan. Et ekstraordinært mål, kan man si!

8585232[/snapback]

Det er ikke akkurat hverdagskost nei!! :dribble:

Lenke til kommentar
har vi forresten årets mål i Allsvenskan. Et ekstraordinært mål, kan man si!

8585232[/snapback]

Sånt skal ikkje være lov. Eg har sett Maradona og Ronaldo gjere sånt i kamp, men aldri med hensikt å score. Tenk så deilig det må være å sjå ballen i nettet.

Lenke til kommentar

Lite spørsmål... Om man har frispark på motstanders banehalvdel, og det står 2 eller flere som kan ta det. Og en løper da for å skyte, men hopper over og løper mot målet, og han andre da tar det og sender en stikker til han som hoppet over, er det lov?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...