Gå til innhold

Kjøpt Casio Exilim EX-770S, middels fornøyd

Anbefalte innlegg

Vi var å byttet inn en svær kjøkkenmaskin vi fikk til jul hos vår lokale Elkjøp-butikk. Etter litt diskutering bestemte vi oss for å kjøpe oss nytt digitalkamera

siden vi hadde solgt vårt forrige.

For litt siden lånte jeg et 6 mpix kamera av samme type (husker ikke modellbetegnelsen) Casio Exilim og ble positivt overrasket.

Vi forventet intet mindre av dette kameraet som er hakket over modellen

vi lånte, derfor ble vi delvis skuffet over at det kom ganske dårlig ut i tester

jeg sjekket på nettet når jeg kom hjem. Gjenstår å få testet det selv noen dager

nå for å se, iallefall et utrolig lekkert kamera å se på, bare innmaten er like bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tester trenger ikke bety all verden. Ikke la de stå i veien for din glede ved kameraet. Jeg er sikker på at du ikke hadde merket noe til de negative tingene testen påpeker som du ikke hadde lest den. Mange av testene der ute er gjort av de samme folkene som tester tv'er, kjøleskap og bevernylondresser.

Lenke til kommentar

Det er sant som Wildbill sier. Ofte er de som tester digitalkamera så mette og søvnige etter å ha spist 10 pølser i pølsetesten tidligere på dagen at de egentlig ikke er i form til å bedømme noe som helst :)

Samtidig ser jo de som tester kamera etter alt mulig småpirk, og de fleste som kjøper et kamera vil ikke legge merke til dette... kanskje ikke engang selv om de ser etter disse feilene.

Så lenge man kjøper et kamera fra en kjent fotoprodusent i disse dager, så skal det mye til før man virkelig har kjøpt katta i sekken. Ellers har du jo 30 dagers returrett hos Elkjøp, og skulle du ikke være fornøyd, så kan du jo bytte (de fleste butikker godtar dette, selv om de ikke reklamerer for det). Men ikke la testen være avgjørende for om du bytter eller ikke. Og ikke la journalisten i "fisk og foto" fortelle deg at kamera A er bedre enn kamera B. Kanskje har han rett, men alt for ofte er tester farget av merketilhørighet, uvitenhet og personlige preferanser (det gjelder selvsagt også oss her på forumet), at det bare blir dumt å la et kjøp stå eller falle på den testen alene.

Lenke til kommentar
Merker også selv at detaljnivået blir noe dårligere med den innebygde bildestabilisatoren
Er vel fordi bildestabilisatoren ikke er optisk, men digital. Den optiske bildestabilisatoren som blant annet Nikon, Canon, Panasonic, Pentax, Olympus og de fleste andre bruker, begrenser ikke detaljnivå eller oppløsning på noen måte.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...