Gå til innhold

Leveringstider,generelt


oceana

Anbefalte innlegg

Har nettopp bestilt meg en Insp. 4150, som mange andre, fra Dell...

 

Men siden jeg gleder meg som en unge, hvor raskt kan man forventet at en slik maskin bli skippet av gårde?

...når man tar i betraktning at det er en maskin som det er tilbud på, og som jeg ikke har gjort andre endringer enn fargen på....

foresten, jeg valgte å betale med bankgiro, har det noen negativ effekt på hvor raskt de behandler ordren min?

 

Eller rent generelt, noen som vet prosedyren som ordrene går gjennom og hvor lang tid vi kan forvente/regne med at det tar...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Jeg bestilte maskina tirsdag 19.11 (med kredittkort).

Fikk ordrebekreftelsen via mail fredag 22.09 (sjekket på morgenen,og da stod den på steg 2, på kvelden sjekket jeg igjen, og da stod den på steg 5 - altså var den sendt ut.)

 

Ellers forsøkte jeg å klikke på Schenkers link for min bestilling, men får beskjed om at "We could no find any shipments that match your search", når mitt ordrenummer og kundenummer er lagt inn.

 

Slikt gjør meg litt nervøs (etter å ha lest horror-hendelser ang. Dell-leveranser tidligere), men jeg antar jeg må la Schenker få litt tid. Så får jeg heller ringe salgsrepresentanten hvis statusen ikke endrer seg.

Lenke til kommentar

ah, det var godt å høre, jeg har ikke fått noen ordrebekreftelse ennå, så jeg trodde at jeg kanskje hadde skrevet feil mail...

 

Bestilte fredag kveld så vidt jeg husker så jeg skal la dem få litt tid på seg....

 

Det at pakka di ikke er i systemet ennå kan jo bare skyldes at nummeret ikke har blitt registrert i systemet har opplevd det mange ganger når jeg har bestilt data-utstyr....Tar kanskje en dag eller to..:smile:

 

Gleder meg helt umenskelig til å få dette vidunderet, særlig siden jeg får igjen moms'n:)

*skryte*

Lenke til kommentar

Hei.

 

Tror det er bedre å si 10-20 dagers leveringstid.

Min dell 4150 tok 3 uker, enda jeg betalte med visa.

 

Sitter med den forran meg nå, utrolig stilig design, men er på en annen side skuffet over skjermen og den utrolige trege harddisken. Skjermen var også veldig blass, dårlig kvalitet, men akk det er jo en billig bærbar da. Er generelt fornøyd med den.

Lenke til kommentar

hm, likte ikke å høre at skjermen var skuffende, syns den hørtes bra ut rent oppløsningsmessig ihvertfall....Om den er litt blass får det heller være, man får vel det man betaler for...og 12k er billig for en bærbar så jeg klager ikke..:smile:

 

Harddisken var vel en 5400 RPM?

Ihvertfall på den versjonen som er nå....

Kan jo ikke akkurat sammenlignes med en stasjonær med 7200 RPM disker, er jo vanvittig mye varmeforskjell....

 

*update* fikk betalingsinfo idag, to arbeidsdager fra jeg bestilte, det må jeg si er bra nok :smile:

Lenke til kommentar

Snodig. Jeg testet Dell'n i forrige uke (før jeg bestemte meg for at jeg skulle kjøpe den), og da syntes jeg at det var nettopp _det_ som talte for den. Skjermoppløsningen var jo alldeles nydelig (kjører 1400x1050 oppløsning). Harddisken er jo på 5400RPM, hvilket er raskere enn hos en god del andre laptoper - men selvsagt en del treigere enn på stasjonære.

 

Men nå lever jeg tydeligvis i omvendtland i forhold til deg. For jeg synes ikke det er noen "vakker" maskin, akkurat. Ingen som slår Powerbooken (og Compaq til nød) der IMHO.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...