Gå til innhold

Mikrofon til Canon MV800

Anbefalte innlegg

Har et CANON MV800-kamera, og lurer enkelt og greit på: kan jeg koble til en mikrofon til kameraet, og i så fall hvordan gjør jeg det?

Eneste inngangene/utgangene som finnes på kameraet (som jeg har funnet.. :whistle: ) er AV, DV og strømmen. Skjønner at det i så fall måtte være AV-inngangen jeg må bruke, men det går ikke å plugge mikrofonen rett inn, eller?

:blink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm.. Det var synd..

Noen idéer hva jeg kan gjøre i stede? Kjøpe noe slags bærbar innspillingsdings, som sikkert koster flesk..? Lager en del filmer, og har blitt lei den innebyge mikrofonen. At jeg må synke det etterpå er ikke så farlig, bruker ofte to kameraer, så da blir det til at det blir en del synking uansett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Du får sikkert tak i noen brukte minidisc spillere med opptak billig. Disse er jo gode til lydopptak.

7589346[/snapback]

Og de kan jeg koble en mikrofon til?

7589377[/snapback]

Ja, men pass på at den har mic inngang (IKKE LINE!) hvis du skal bruke en dynamisk mikrofon av et eller annet slag. Hvis du skal bruke Røde VideoMic så må den ha line in.

Lenke til kommentar
Ja, men pass på at den har mic inngang (IKKE LINE!) hvis du skal bruke en dynamisk mikrofon av et eller annet slag. Hvis du skal bruke Røde VideoMic så må den ha line in.

7591983[/snapback]

Noen som har lyst til å fortelle litt om dynamisk mikrofon og Røde VideoMic, pris, bruksområder, etc.? :innocent:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

7591983[/snapback]

Noen som har lyst til å fortelle litt om dynamisk mikrofon og Røde VideoMic, pris, bruksområder, etc.? :innocent:

7594509[/snapback]

dynamisk mikrofon -> trenger strøm

røde videomic -> kondensatormik, men må ha eget batteri, altså forsyner seg selv med strøm.

Line in tar bare imot et signal. Mic in forsyner mikrofonen med strøm.

Lenke til kommentar
roland.bmpAngående lydopptaker kan man se her.. Jeg kjøpte en Roland Edirol R-09 og er kjempefornøyd. Du kan koble til div. mic-er av forskjellige slag, men lydkvaliteten i de interne mic-ene er kjempebra. Du kan også bruke R-09 som mp3-spiller, diktafon og line-opptager. Topp Kvalitet. Eneste minus er at displayet er på framsiden og ikke på baksiden. Jeg kjøpte den her. Gå til Data/Studio/Rec. Prisen er inklisiv frakt. Anbefales. :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...