exin89 Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 `Går det å sette opp RAID 0 hvis jeg kjøper en disk til, uten å formatere den jeg allerede har win på? Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 du må reinstallere..... Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 derimot jeg trur du IKKE må formatere...skal gå ann å bare sette inn en ny harddisk så lenge du ikke skal ha OS på den Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Men han skal jo ha RAID 0. Og RAID 0 er når man har to harddisker, og da tolker OS'et det som en disk. Og det blir skrevet vekselsvis til hver av harddiskene, dermed nesten dobler skrive/lesehastigheten. Du må nok formatere ja. Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 derimot jeg trur du IKKE må formatere...skal gå ann å bare sette inn en ny harddisk så lenge du ikke skal ha OS på den 7589474[/snapback] jeg vet hva du mener..... du kan clone harddisken, men anbefaler ikke. det skjedde faktisk at det skjerte seg for meg. derfor er det bedre å bruke 60 minutter og legge alt på nytt..... her er tips hvordan du kan gjøre dette uten re-install: (1) Boot to Ghost, run a "clone" from your system drive to a backup drive, then shutdown. (2) Disconnect the system drive and boot the backup clone to verify that the clone is good, then shutdown. (3) Connect the new RAID0 set and stripe it in RAID BIOS, then boot to the backup clone. The OS will find the RAID0 hardware and prompt you to install the drivers. (4) Reboot and verify the RAID0 set in device manager, partition and set active, then shutdown. (5) Boot to Ghost, run a clone from the backup drive to the RAID0 set, then shutdown. (6) Disconnect the backup drive and boot to the RAID0 set. Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 her er liten forklaring hva skjer i RAID 0 (fra en US forum): if you want to install raid-0 on the system you have to go back and wipe the hd, reinstall windows XP and updates. raid-0 splits data between 2 hds.. if you only have the data on 1 hd the raid controller cant just cut down the middle and give one half to the other hd it has to be done on the fly. while the data is being processed half is sent one way and the other half is sent another way. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå