V-by Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 hoy Jeg søkte om 20000kr i banken, gikk et par uker, og jeg fikk svar. NEI. jeg er lærling, og tjener nå ca 6000kr i måneden (første halvår). Jeg fikk ikke lånet fordi jeg var student/lærling fikk jeg beskjed om, jeg fikk beskjed om at jeg tjente nok til å få lånet, men siden jeg var lærling fikk jeg det ikke... Er det normalt for banker å ikke gi lån til studenter/lærlinger? Dette var i DNB... Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Det er vel vanlig å gi lån hvis kunden har vært såkalt "studentkunde" i et år. Har du det? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 har hatt bankkort (visa electron) fra jeg var 16, og med en gang jeg ble 18 fikk jeg en slik student pakke ting med bsu, visa og mastercard og slikt... Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Ja, da syntes jeg det var rart at de ikke ga deg lån. Prøv en annen bank, eller spør i banken hva du kan gjøre for å få et lån. Hva er lånet til forresten? Siden du ikke skriver noe annet går jeg ut fra at det er vanlig forbrukslån, og da er det mulig at banken har en maxgrense på f.eks. 10 eller 15 tusen for personer som er under 25 år. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 jeg var i banken og søkte om lån, søkte da om et forbrukslån. Og det han sa at siden jeg var student/lærling, så fikk jeg ikke noe lån av de... han hadde også prøvd å få meg et annet lån (ikke forbrukslån) men banken ville ikke... Tror nok DNB har sett det sisste til meg nå ja. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Kan det være andre ting som ligger bak avslaget? Har du feks hatt endel overtrekk på konto? Eller har du faste utgifter som tilsier at du vil ha vanskeligheter med å betjene lånet? Hvis ingen av tilfellene over er tilfelle, så burde du prøve en annen bank. Feks har Nordea lån til Check in kunder. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 jeg har ingen ekstra utgifter som utgjør noe serlig... og han mannen i banken sa at det som gjorde at jeg ikke fikk lånet var at jeg var student/lærling... men skal se på detta check inn greia Lenke til kommentar
PerB Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Tror nok DNB har sett det sisste til meg nå ja. 7588126[/snapback] DnB finnes ikke som bank. Mener du DnB NOR? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Tror nok DNB har sett det sisste til meg nå ja. 7588126[/snapback] DnB finnes ikke som bank. Mener du DnB NOR? 7591504[/snapback] jepp, for da jeg skrev det, så gadd jeg ikke skrive mere enn DNB Lenke til kommentar
PerB Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 jepp, for da jeg skrev det, så gadd jeg ikke skrive mere enn DNB 7591695[/snapback] Jeg vet positivt at DnB NOR gir lån til studenter (d.v.s. studielån). Men her er det snakk om forbrukslån. Og banken har plikt på seg til å sin nei til lån de ikke bør gi (Finansavtaleloven). Lenke til kommentar
V-by Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 jepp, for da jeg skrev det, så gadd jeg ikke skrive mere enn DNB 7591695[/snapback] Jeg vet positivt at DnB NOR gir lån til studenter (d.v.s. studielån). Men her er det snakk om forbrukslån. Og banken har plikt på seg til å sin nei til lån de ikke bør gi (Finansavtaleloven). 7591843[/snapback] det veit jeg, men han duden fra banken, sa at det som sto på at jeg ikke fikk lånet var at jeg var lærling. selv om jeg tjener godt nok til å betale for meg. og for meg, så gir det meg ingen meining... Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Det finnes endel banker som skiller mellom studenter og lærlinger. Lærlingene havner midt mellom arbeidstaker og student, og da blir det litt vanskelig. Nordeas Check-in program gjelder alle mellom 18 og 28 år uavhengig om man studerer er lærling eller i full jobb. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 hoy Jeg søkte om 20000kr i banken, gikk et par uker, og jeg fikk svar. NEI. jeg er lærling, og tjener nå ca 6000kr i måneden (første halvår). Jeg fikk ikke lånet fordi jeg var student/lærling fikk jeg beskjed om, jeg fikk beskjed om at jeg tjente nok til å få lånet, men siden jeg var lærling fikk jeg det ikke... Er det normalt for banker å ikke gi lån til studenter/lærlinger? Dette var i DNB... 7587126[/snapback] jeg fikk låne 15 000 kun med lønna jeg tjener når jeg jobber om sommeren.. er student. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Rart det der, jeg fikk låne opp til 50K uten problemer når jeg var lærling. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 da var det sikkert bankmannen som jaug til meg, og det sikkert var en annen grunn til at jeg ikke fikk lånet. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Bankene bruker vanligvis å være ganske greie hvis du skal låne inntil 50K (iallefall er de det her) alle beløp under det gikk som hakka møkk.. "problemet" kommer først når du skal låne over det beløpet, iallefall var det slik for meg, måtte (kan vel i dag takke banken for at jeg ikke fikk lånet) ha mamma som kausjonist for å få billån på 100K. Dette gikk ikke, så da fikk jeg 45K i lån istedenfor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå