Gå til innhold

Her er det linker til Windows Longhorn Download steder.....


Jon A. Feet

Anbefalte innlegg

Syns nå det er litt dårlig gjort av deg nichotin å legge skylden spesifikt på meg for at du tok ned serveren.

 

Etter din 2dre melding da jeg oppfattet at du ønsket at det skulle stå at ingen skulle "hamre" serveren redigerte jeg meldingen min med en gang.

 

Derfor ville jeg være takknemlig om du lot være å kaste dritt om meg på nettet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til GeeZuZz: Joda det er vel moderatorene som bestemmer hva som er lovlig på forumet men det er vel BSA og MS som bestemmer mottiltak, de trenger ikke stort annet enn IP'en og programvaren som bevis.

Det blir ikke stort bedre av å innrømme dette direkte på nettet!

 

Hovedpoenget mitt var faktisk at skal man først gjøre noe ulovlig så skryter man ikke om det på nettet!!!

 

I disse pirattider så skal man være ekstra forsiktig, kikk på hvordan APG har reagert i danmark og hvordan BSA i finland og sverige aksjonerte med å "kjøpe" seg tystere ved å gi de 10% av erstatningskravet som ble reist.

Lurer på hva 10% kan bli i dette tilfellet... Kremt, kremt.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-23 18:49, skrev norrick:

Hovedpoenget mitt var faktisk at skal man først gjøre noe ulovlig så skryter man ikke om det på nettet!!!



Det er jeg helt enig i.

 

Men i dette tilfellet er det ganske usansynlig at noe som helst skal skje med han. Det er tross alt en alfa versjon, og MS har sagt at de ikke skal gjøre noe dor å hindre spredningen... :smile:

Lenke til kommentar

Hvem bryr seg egentlig om en flere måneder gammel pre-alpha versjon av et OS som er full av debugging-code og som ikke er i nærheten av det ferdige produktet på noen som helst måte.

 

Grunnen til at MS kan lykkes med Palladium er at det er alt for mange idioter som på død og liv skal ha det nyeste bare fordi det er det nyeste.

 

Personlig er jeg meget skeptisk til OS som skal gjøre ting enda mer brukervennlig. Føler selv at jeg behandler 2000/XP "like a monkey handle bananas" som det så fint heter på engelsk. Jeg trenger ikke ting mer brukervennlig, og vil ikke ha et OS som gjør alt for mange ting bak kullissene - ting jeg ikke kontrollere.

 

Noen som har fått denne meldingen i det siste forresten? "A windows sub-system is trying to access the internet" Lenge leve brannmurer, død over palladium! Longhorn er Palladium skritt tre!

 

[ Denne Melding var redigert av: desertglow på 2002-11-23 19:33 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-23 19:42, skrev Anborn:

Jeg merker meg en del som slenger dritt om MS.

Hvor mange her bruker MS windows?

Og hvor mange bruker andre alternativer?


Jeg er fersk på Linux og liker det.


Anborn


 

Ved overgangen til Longhorn, den stadig økende kritikken av MS og Linux som blir bedre og bedre tror jeg andelen vil øke en god del etter hvert. Problemet er at Linux ikke er kompatibel med alt for mange populære programmer (og ikke minst spill). Hadde alle nye spill kommet med Linux-støtte tror jeg Windows hadde mistet store markedsandeler.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-23 13:53, skrev joac:

1) Det vil sannsynligvis ikke være lovlig ellers. Det er lite som tyder på at det blir lovlig at du som privatperson hele tiden må identifisere deg for å surfe på internett. (Tror du Datatilsynet for eksempel synes dette høres ut som en god ide?)


Tror du MS bryr seg om hva det norske Datatilsynet måtte mene om saken? :wink:

 

Og hvorfor skulle det være ulovlig? MS står fritt til å lage sine programmer som de vil, og tilsvarende gjelder for hardwareprodusenter. Uansett er det det som skjer i USA som får noen innvirkning. Der har ikke myndighetene noen motforestillinger. De har jo selv nylig vedtatt en lov som gir tilgang til total overvåkning, og senator Fritz Hollings har kommet med et lovforslag om å gjøre TCPA obligatorisk i all forbrukerelektronikk.

 

Det er innlysende at hvis dette blir gjennomført, så vil ikke Norge ha noe vi skulle ha sagt, selv om norske politikere skulle få øynene opp i tide. Det eneste politiske håpet er at EU setter foten ned, men det virker ikke særlig sannsynlig foreløpig.

 

Quote:


2) Mange vil vegre seg for å kjøpe det og heller seg om etter alternativer.


Der tror jeg dessverre du tar feil. Folk flest kaster seg ukritisk over alt nytt, særlig når MS bruker sitt enorme markedsføringsapparat til å fortelle om alle de nye mulighetene og den enorme brukervennligheten i sitt nye, supersikre OS.

 

Det eneste som kan nytte, er å prøve å informere folk flest om farene, slik at mange nok vil protestere til at storselskapene frykter for profitten sin og skrinlegger planene.

 

Vi ser jo hvor dårlig det har fungert hittil, når folk ukritisk kaster seg over alpha-versjoner av OS-et som i ferdig versjon kanskje kommer til å ta friheten fra dem.

 

Quote:


Dette er min markedsorienterte mening, og det er selvsagt mulig å argumentere for at jeg er naiv, og burde lest 1984 mer nøye men men..


Markedstankegangen din er ikke så dum, men den forutsetter at alle får nok informasjon. Noen av oss prøver som sagt å gjøre noe med den saken. Kanskje du vil hjelpe til med å skaffe folk informasjon nok til å fatte veloverveide beslutninger, istedenfor å sitte og tenke at "dette går sikkert bra"? Det første steget på veien er å lese FAQ-en. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-23 06:48, skrev amd_guru:

Altså.. du linker jo rett til software som er ulovelig å laste ned. Har du spørt de folka som har opphavsrett på OS'et om å få legge ut link til demmes software?

Så ber du om å
ikke
bli utestengt?

Hvor naiv kan man bli :???:



 

"Microsoft har foreløpig ikke signalisert at de vil foreta seg noe med denne lekkasjen. Det er så vidt vi vet ikke ulovlig å laste ned og bruke Longhorn Alpha. Men det er trolig forbudt å videredistribuere den." itavisen<a href= http://www.itavisen.no/art/1300006.html </a>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...