Gå til innhold

Her er det linker til Windows Longhorn Download steder.....


Jon A. Feet

Anbefalte innlegg

Sensurert

 

Det er og en irc kanal/server man kan få den fra men den holder jeg for meg selv :wink:

 

P.S. CD-KEYer får dere finne selv.

 

P.P.S. Gjør oppmerksom på at longhorn MÅ oppgraderes fra XP....

+Den vil slutte å fungere hvis dewn ikke registreres med cdkey innen 14 dager.

 

Håper admin ikke vil gjøre annet enn å slette linkene, da jeg ikke ønsker å bli utestengt, bare å la folk sjekke ut alpha versjon av longhorn.

 

Da microsoft har besluttet at de IKKE vil gjøre noe med denne lekasjen tror jeg det skulle være greit at linkene ligger, men admin må selvfølgelig føle seg fri til å slette dem hvis de føler for det.

 

MERK: IKKE HAMRE SERVERNE!!! Dersom dette skjer vil serverne gå ned, og det er det jo ingen som vil.

 

Moderators notis; siden det er tvilsomt at dette er lovlig, har eg fjerna nedlastingslinkane. Om nokon ser seg ueinige i dette, ta kontakt med meg via e-post ([email protected]). Vidare, diskuter denne saken som de vil, men om det vert lagt ut fleire nedlastingslinkar eller metodar å få tak i det på, vil det føre til utestenging.

 

[ Denne Melding var redigert av: kilogram på 2002-11-24 15:10 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke last ned denne. Ikke støtt software (og hardware, men den er avhengig av et Palladium kompatibelt OS (Longhorn)) som vil ta fra dere friheten og ta kontroll på pcen deres.

Hold dere heller til Windows 2000 eller Linux, selv om Longhorn sannsynligvis er "sikkert" på dette tidspunkt.

Lenke til kommentar

Mange påstår at MS med vilje slepper ut beta og alpha versjoner. Takket være piratkopiering så finnes det sinnsynkt mange med høy kompentanse i MS win systemene.. Slik finner finner de fortere ut av hull i systemene, pluss at det fungerer som bra reklame. Hvis folk blir hekta på dem, så er målet dems nådd. Folk har en tendens til å bruke det de kan og liker i jobbsammenheng også.

Lenke til kommentar

herregud.. slapp av

Det ble publisert linker til Doom3 her også uten at noen døde av det. Microsoft har jo i en årrekke leaket alpha versjoner, akkurat som mange andre software produsenter. Dette er verdifull testing for dem, tenk på hvor mye billigere det er å lekke ut noen versjoner og så få inn en haug med bug reports istedet for å betale folk for dette. (Microsofts 85% fortjeneste på OS tyder jo på at denne strategien fungerer greit også da :smile:)

 

Ellers vil jeg si til deg, Roger23 at du muligens har sett Enemy of the State litt vel mange ganger..

 

[ Denne Melding var redigert av: joac på 2002-11-23 13:16 ]

Lenke til kommentar

Quote:


joac skrev (2002-11-23 13:15):


Ellers vil jeg si til deg, Roger23 at du muligens har sett Enemy of the State litt vel mange ganger..



 

Hadde du lest det som står om dette systemet ville du også blitt paranoid!

 

http://www.theregister.co.uk/content/4/25852.html

 

Hva MS skriver:

http://www.microsoft.com/PressPass/feature...palladiumwp.asp

 

http://www.itavisen.no/art/1298965.html

 

http://www.efn.no/palladium-pm01.html

 

Microsoft skjuler det hele i at det skal gjøre datamaskinen din sikker. Mulig det, men jeg vil rett og slett ikke at alt jeg foretar meg skal bli sjekket og sikkerhetsklarert. Dette vil nok være spikeren i kista for MS hvis de da ikke klarer å markedsføre denne driten på en uhyggelig bra måte.

Lenke til kommentar

Quote:


Dette vil nok være spikeren i kista for MS hvis de da ikke klarer å markedsføre denne driten på en uhyggelig bra måte.


Nettopp. Ingen grunn til å være paranoid da :wink:

 

Helt seriøst så har jeg ingen tro på at Microsoft har potensial til å føre oss inn i det samfunnet du beskriver, nettopp på grunn av at markedet ikke vil ha noe slikt.

Dette her kan bli et nyttig hjelpemiddel for store selskaper skole og universiteter som i større grad ønsker å kontrollere hva datamaskinene deres brukere disponerer, blir brukt til, men det er nødt til å være en feature som kan bli slått av av to grunner;

 

1) Det vil sannsynligvis ikke være lovlig ellers.

Det er lite som tyder på at det blir lovlig at du som privatperson hele tiden må identifisere deg for å surfe på internett. (Tror du Datatilsynet for eksempel synes dette høres ut som en god ide?)

2) Mange vil vegre seg for å kjøpe det og heller seg om etter alternativer.

 

Dette er min markedsorienterte mening, og det er selvsagt mulig å argumentere for at jeg er naiv, og burde lest 1984 mer nøye men men..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-23 13:53, skrev joac:

Quote:


Dette vil nok være spikeren i kista for MS hvis de da ikke klarer å markedsføre denne driten på en uhyggelig bra måte.


Nettopp. Ingen grunn til å være paranoid da :wink:

 

Helt seriøst så har jeg ingen tro på at Microsoft har potensial til å føre oss inn i det samfunnet du beskriver, nettopp på grunn av at markedet ikke vil ha noe slikt.

Dette her kan bli et nyttig hjelpemiddel for store selskaper skole og universiteter som i større grad ønsker å kontrollere hva datamaskinene deres brukere disponerer, blir brukt til, men det er nødt til å være en feature som kan bli slått av av to grunner;

 

1) Det vil sannsynligvis ikke være lovlig ellers.

Det er lite som tyder på at det blir lovlig at du som privatperson hele tiden må identifisere deg for å surfe på internett. (Tror du Datatilsynet for eksempel synes dette høres ut som en god ide?)

2) Mange vil vegre seg for å kjøpe det og heller seg om etter alternativer.

 

Dette er min markedsorienterte mening, og det er selvsagt mulig å argumentere for at jeg er naiv, og burde lest 1984 mer nøye men men..

 

MS er redd for konkurenter i div linux distroer. Derfor gjør de det de kan for å kneble markedet til noe som er sikkert, men låst til MS. Nye prosessorer vil ikke kunne kjøres med annet enn MS.

Det er målet til MS, å sikre seg fra konkurranse. Ikke å gjøre verden bedre for deg og meg.

De argumenterer med å hjelpe i kampen mot virus, spam og terrorisme. Men du får jo ikke låst virus, spam og terrorisme ute fra dette systemet. Alt blir låst inne.

Det blir like kult som å sitte i et teater i russland med en haug med terrorister. Du kommer deg ikke derifra før noen fra utsiden hjelper deg, men i MS sin verden vil det ikke være noen utside...

 

Vi går en lys fremtid i møte.

Jeg kjører linux med open office.

 

Anborn

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-23 05:52, skrev Roger23:

Ikke last ned denne. Ikke støtt software (og hardware, men den er avhengig av et Palladium kompatibelt OS (Longhorn)) som vil ta fra dere friheten og ta kontroll på pcen deres.

Hold dere heller til Windows 2000 eller Linux, selv om Longhorn sannsynligvis er "sikkert" på dette tidspunkt.


 

Ved å holde deg til windows 2000 vil du støtte MS selv om du har en piratkopi du ikke har betalt for.

Hvorfor det?

Fordi MS ikke møter konkuranse fra f.eks. linux ved at du ikke bruker f.eks. linux

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-23 14:18, skrev Anborn:

MS er redd for konkurenter i div linux distroer.


her er vi enige.

 

Quote:


Nye prosessorer vil ikke kunne kjøres med annet enn MS.


Her er vi ikke enige. Selv om andelen som bruker andre OS enn Windows er liten, er den stadig økende. Det er en trend som prosessorfabrikanter er nødt og blir nødt til å forholde seg til(Her kommer jeg trekkende med markedet igjen :roll: ), selv om de selvsagt også ser nytteverdien av å samarbeide med den største på markedet på mange områder.

 

Quote:


Det er målet til MS, å sikre seg fra konkurranse. Ikke å gjøre verden bedre for deg og meg.


her er vi veldig enige. Men det er ikke bare Microsoft som styrer utviklingen(heldigvis ).

Lenke til kommentar

Quote:


Altså.. du linker jo rett til software som er ulovelig å laste ned. Har du spørt de folka som har opphavsrett på OS'et om å få legge ut link til demmes software?

Så ber du om å ikke bli utestengt?

Hvor naiv kan man bli


 

Det er ikke ulovlig å laste den ned, det er bare ulovlig å distribuere den.

 

Ergo er det bare de som eier serverne som gjør noe ulovlig.

 

Microsoft har i tilegg besluttet å IKKE prøve å forhindre spredning av Longhorn så..................

 

Quote:



Ihelvete det er mine linker!


Fjern dem.


En annen ting: Når du heller ikke opplyser om at man ikke skal hamre serveren så er du en f**** idiot. Har hatt masse tullinger som har hamret helsike ut av den stakkars 10 mbit oppkoblingen.


 

fant disse linkene på ett annet forum så jeg ser ingen grunn til å fjerne disse herfra (hvis jeg ikke får pålegg fra administrator) da disse linkene ligger på minst 5 amerikanske forum.

Lenke til kommentar

Jøssenavn, her legger folk inn linker til LH-alpha'en og andre innrømmer at de har lagt denne versjonen ut på nettet...

Tipper Nichotin får seg en fin overraskelse til mandag når de svartkledde kommer for å hente absolutt alt av datautstyret på gutterommet ditt.

Ikke det at jeg er noen warecop men dette var virkelig mye, lykke til med rettsaken Nichotin!!

Lenke til kommentar

Det er så latterlig at alle skal begynne diskutere om det er lov eller ikke!

 

Det er vel opp til moderatorene!?

 

norrick: du mener ikke det du skriver seriøst vel? Selv om han hadde lagt ut navn, adresse og telefonnummeret sitt så hadde han nok ikke trengt å være redd for å bli tatt. Det værste som hadde skjedd ville nok vært om MS hadde spurt om han kunne ta ned serveren.

Lenke til kommentar

Jaja.. Kan skaffes på irc uansett.

Quote:


This txt is about why i shut down. People aqcross the internet who saw the links

tried to get in, and got "too many ppl connected"-error. And they tried to login

more and more. They gpot banned, but continued to try to login. Some doobies even

tried to login several thousand times.

After seing also that several people tried to log in multiple times, and also

got banned and still attempted to login, i continued to run the ftp, and hoped

for the best.

Then, on top of it all, some shithead posted my link in forum.hardware.no, withou

informing of the 50 ppl limit, and my no-hammering-policy.

And then i shut it. Thanks to all of you that thanked me on the forums or in irc,

and also to all of those who respected that i didnt want hammering.

- Nichotin


 

[ Denne Melding var redigert av: rlnd på 2002-11-23 20:20 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Nye prosessorer vil ikke kunne kjøres med annet enn MS.


Her er vi ikke enige. Selv om andelen som bruker andre OS enn Windows er liten, er den stadig økende. Det er en trend som prosessorfabrikanter er nødt og blir nødt til å forholde seg til(Her kommer jeg trekkende med markedet igjen :roll: ), selv om de selvsagt også ser nytteverdien av å samarbeide med den største på markedet på mange områder.

 

Jeg håper du har rett, men disse gutta er store å har mye makt og folk der ute er lite informerte...

Men jeg håper virkelig du har rett.

 

Anborn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...