Gå til innhold

Conroe-pc, G80, Max 14'000.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg fikk dårlig respons på en tidligere topic, så jeg lager en ny i håp om bedre respons.

Jeg skal snart kjøpe meg ny pc, og den kan max koste 14'000kr, helst litt mindre.

Den skal være Intel C2D, minimum 2gig ram, Et G80 GPU kort.

Den skal for det meste brukes til Spill (CSS, HL2), og litt videoredigering og Photoshop. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vannkjøling koster litt, så det kommer til å gå på bekostning av noe anna. Thermaltake har et kabinett med komplett vannkjøling til rundt 2000kr. Det er ganske billig, men så er det ikke det aller beste på markedet, selv om det er mye bedre enn luftkjøling.

Dessuten må du være obs på at den strømforsyningen som er i den handlevognen litt oppi tråden kommer UTEN kabler! det er snakk om MIST 600W. Kablene kommer i tillegg og koster noen hundrelapper.

Da er det bedre å kjøpe en annen PSU eller kjøpe versjonen MED kabler. Den fåes både modulær og med faste kabler etter det jeg vet, men koster litt mer.

Min mening er at SLI er bortkasta, men det er MIN mening.

Var jeg deg ville jeg spart de pengene det koster for et bra SLI-HK og heller spart de. Sånn at du kan bytte ut skjermkortet den dagen du føler det blir for svakt, for da tror jeg det kan bli vanskelig å få tak i et 8800-kort uansett, og du har mer lyst på et 8900-kort eller et anna som gir MYE mer ytelse for pengene.

Og hvis du "bare" spiller CSS og HL2, så blir ikke grafikken der mer krevende med tiden, så et skjermkort holder.

Var jeg deg ville jeg lagt pengene i god RAM, 8800GTX, en E6600 og et hovedkort som lar deg klokke prosessoren mye, tenker vi snakker om oppimot 450MHz FSB, noe som tilsvarer litt over 4GHz med E6600.

Kanskje mye lagringsplass eller et RAID oppsett. Kjøp en harddisk med 16MB buffer og minst 320GB til en PC i den prisklassen, gjerne to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...