Gå til innhold

Hjelp angående agrerett og slik.

Anbefalte innlegg

TIl jul så fikk jeg en barbermaskin fra expert, jeg har åpnet posen som barbermaskinen lå i. Onkelen min gav meg kviteringen siden jeg ønsket å bytte denne.

Det jeg lurer på da er; hvordan skal jeg gå fram? Barbermaskinen er kjøpt hos expert, og jeg synes at de er så vanskelige så jeg lurte på hva jeg skal si og slik ... ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du går inn i butikken, så sier du: "Hei, jeg fikk denne barbermaskinen til jul, og lurte på om jeg kunne få bytte den i noe annet?"

Siden du også har kvitteringen så går det nok fryktelig lett å få byttet den. Ikke vær redd:) Er ikke angrerett forresten, det er rett og slett bytte av en vare du ikke lengre vil ha. Du er nok ikke den eneste som bytter varer på Expert i romjula.

Lenke til kommentar

Vær imidlertid oppmerksom på at de fleste kjeder og butikker nok vil kreve at varen ikke er tatt i bruk. I verste fall krever de at du ikke har åpnet esken som produkter er pakket inn i heller, men det er å være unødvendig kranglete om de ikke lar deg se varen fysisk før du velger om du vil bytte den eller ikke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
MEn jeg vil gjerne ha igjen penger, eller legge til noen slanter og kjøpe en ipod ... ... Går det?

7587159[/snapback]

Du får ikke igjen penger når varen er kjøpt i en fysisk butikk. Det er der forskjellen på nettbutikk og vanlig butikk ligger. Kjøper du på nettet har du alltid 14 dagers lovfestet angrefrist, og noen butikker tilbyr også 30 dager, som Elkjøp og Siba.

Lenke til kommentar
Trodde man ikke fikk byttet/få penger tilbake for barbermaskiner når forseglingen er brutt....

7671791[/snapback]

Dersom man får det så er det ekstremt bra goodwill fra butikkens side, vil jeg si. Angrefrist har man jo bare om varen ikke er kjöpt i butikk, og julegavebytting krever som regel ubrutt forsegling. Men det er jo selvsagt bare å pröve seg! Det verste man får er et "beklager, det går ikke".

Lenke til kommentar
Trodde man ikke fikk byttet/få penger tilbake for barbermaskiner når forseglingen er brutt....

Dersom man får det så er det ekstremt bra goodwill fra butikkens side, vil jeg si. Angrefrist har man jo bare om varen ikke er kjöpt i butikk, og julegavebytting krever som regel ubrutt forsegling. Men det er jo selvsagt bare å pröve seg! Det verste man får er et "beklager, det går ikke".

Barbermaskin er jo et hygiene-produkt, så de vil vanligvis være ekstra restriktive på det... Men selvfølgelig - det er lov å prøve seg!
Lenke til kommentar
Du får ikke igjen penger når varen er kjøpt i en fysisk butikk. Det er der forskjellen på nettbutikk og vanlig butikk ligger. Kjøper du på nettet har du alltid 14 dagers lovfestet angrefrist, og noen butikker tilbyr også 30 dager, som Elkjøp og Siba.

7669607[/snapback]

De fleste butikker gir imidlertid en tilgodelapp eller annet produkt i bytte om du ikke er fornøyd med produktet, eller har fått det som gave og ikke vil ha det. Størst sjanse er det om esken er uåpnet, men med mindre produktet er herpet, viser de fleste butikker en viss toleranse.

Merk at dette er ekstraservice. Du har ikke krav på det/angrerett ved kjøp i butikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...