janken Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Faren min mener at han trenger et program eller noe sånt for å bruke nettet som han har på jobben hjemme. Siden han har konstant linje på jobben kunne han gjerne tenke å benytte denne gratis hjemme. Kan han bruke denne uten selv å ha nettavgifter av noen slag hjemme? Hvilken software trenger man om en skal gå inn på en maskin som står langt langt vekke. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Quote: janken skrev (2002-11-23 00:55):Faren min mener at han trenger et program eller noe sånt for å bruke nettet som han har på jobben hjemme.Siden han har konstant linje på jobben kunne han gjerne tenke å benytte denne gratis hjemme.Kan han bruke denne uten selv å ha nettavgifter av noen slag hjemme?Hvilken software trenger man om en skal gå inn på en maskin som står langt langt vekke. Det går nok ikke uten noen utgifter. Det finnes to muligheter. En er VPN, men da må du ha internett tilgang fra en ISP. Du blir da koblet til bedriftens interne nett. Den andre muligheten er å leie infrastruktur fra telenor, er ikke sikker på prisen, men billig blir det nok ikke. En siste løsning er trådløst, så lenge det er omtrent fri sikt til antennen på bedriften hans. Tror det er snakk om rundt 1 mil med punkt til punkt antenner. Er ikke helt sikker på dette her. Men en ting er jeg sikker på, faren din må nok ut med noen kronasjer uansett, og han kan ikke bruke linjen på jobben hjemme. Lenke til kommentar
mascot Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Kan jo hende jobben tilbyr callback da! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Quote: mascot skrev (2002-11-23 14:18):Kan jo hende jobben tilbyr callback da! Ja, hehe. Det tenkte jeg ikke på :/ Men han får uansett ikke brukt internett på jobben med samme speed da. Lenke til kommentar
letmein Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Hvor langt er det? Du kan jo gå til innkjøp av X antall ruller TP og noen repeatere.. :razz: Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Quote: letmein skrev (2002-11-23 16:35):Hvor langt er det?Du kan jo gå til innkjøp av X antall ruller TP og noen repeatere.. :razz: Eyh! Kan jo bare bruke 4 repeatere! Regner med det er over en halv kilometer :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå