Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bruke nettet på jobben hjemme

Anbefalte innlegg

Faren min mener at han trenger et program eller noe sånt for å bruke nettet som han har på jobben hjemme.

Siden han har konstant linje på jobben kunne han gjerne tenke å benytte denne gratis hjemme.

Kan han bruke denne uten selv å ha nettavgifter av noen slag hjemme?

Hvilken software trenger man om en skal gå inn på en maskin som står langt langt vekke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

janken skrev (2002-11-23 00:55):

Faren min mener at han trenger et program eller noe sånt for å bruke nettet som han har på jobben hjemme.

Siden han har konstant linje på jobben kunne han gjerne tenke å benytte denne gratis hjemme.

Kan han bruke denne uten selv å ha nettavgifter av noen slag hjemme?

Hvilken software trenger man om en skal gå inn på en maskin som står langt langt vekke.

Det går nok ikke uten noen utgifter. Det finnes to muligheter. En er VPN, men da må du ha internett tilgang fra en ISP. Du blir da koblet til bedriftens interne nett.

Den andre muligheten er å leie infrastruktur fra telenor, er ikke sikker på prisen, men billig blir det nok ikke.

En siste løsning er trådløst, så lenge det er omtrent fri sikt til antennen på bedriften hans. Tror det er snakk om rundt 1 mil med punkt til punkt antenner.

Er ikke helt sikker på dette her. Men en ting er jeg sikker på, faren din må nok ut med noen kronasjer uansett, og han kan ikke bruke linjen på jobben hjemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...