Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linksys WRT54GL router, firmware!?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en Linksys WRT54GL router. Har vært fornøyd med denne, men når jeg driver med torrent så kutter den ut nettleseren min helt, får nesten ikke svar. Har sett rundt en del på poster ang. dette. Tenkte jeg skulle oppgradere til 3. parts firmware. Hva er best her? Og hvor kan jeg finne dette?

Noen som kanskje har noen innstillings tips?

Takker for alle svar! :)

Endret av Magnusha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du trenger ikke tredjeparts firmware for å få en mer stabil ruter, først av alt må du begrense antall (utgående)tilkoblinger i torrent-klienten din.

Den mest brukte firmware'n finner du HER hvis du føler for å skifte likevel. :)

7586913[/snapback]

Okei!

Hvordan gjør jeg dette i utorrent? Er det på valg-->innstillinger-->BitTorrent--> og hvem skal jeg stille på her?

Men var inne på den firmware siden.. hvilken burde jeg velge der?

dd-wrt.v23 SP2? Bør jeg velge standard, mini eller micro?

Lenke til kommentar

når det gjelder dd-wrt fw, så står dette i ei textfil.

3.) Linksys WRT54G/GS (any version) flashing notes:

---------------------------------------------------

-For upgrading from the original Linksys firmware, please use the generic mini version (dd-wrt.vXX_mini_generic.bin) and flash it from the web GUI interface. After this first flashing you can change to any other distribution, if you want.

-For flashing via the web GUI interface, always use the included 'generic' binaries. The other Linksys router specific binaries are only meant for tftp upgrades.

Lenke til kommentar

Da du har en WRT54GL så hadde den ultimate løsignen vært å installere DD-WRT opensource firmware med supre QoS muligheter. Da kan du relativt enkelt sette opp at websurfing alltid får forkjørsrett forran torrent-trafikk, så du ikke vil merke at du laster ned for full guff. Din ruter egner seg til dette meget bra, men det krever selvfølgelig litt "mekking".

Den enklere og dårligere løsningen er å begrense antalll max forbindelsel torrentprogrammet kan bruke samtidig, samt å begrense upload på torrentprogrammet til ca 80% av ditt maksimum. Det er langt fra en like god løsning, men det kan gjøres på en brøkdel av tiden/kunnskapen hehe :)

-Stigma

Lenke til kommentar

Hmm :hmm: Har oppgradert firmwaren til dd-wrt.v23_sp2_mini. Men nå kommer jeg ikke inn på routeren igjen! Skriver root og admin, men kommer ikke inn :(. Men for å komme inn på routeren nå må jeg skrive http://192.168.1.1/index.asp, holder ikke bare å skrive 192.168.1.1

Hva er galt? Oppgraderte med dd-wrt.v23_mini_generic som det sto i hwsupport.

3.) Linksys WRT54G/GS (any version) flashing notes:

---------------------------------------------------

-For upgrading from the original Linksys firmware, please use the generic mini version (dd-wrt.vXX_mini_generic.bin) and flash it from the web GUI interface.  After this first flashing you can change to any other distribution, if you want.

-For flashing via the web GUI interface, always use the included 'generic' binaries. The other Linksys router specific binaries are only meant for tftp upgrades.

Hva gjør jeg nå?? Hvordan skal jeg komme meg inn på routeren?

Endret av Magnusha
Lenke til kommentar

192.168.1.1 er ett status vindu. Men det dukker først opp etter at man tar en restett av routern

Mye av problemet av p2p og at det er tregt å "surfe nett" er ikke nødvendig vis at router kneler mm. For p2p bruker veldig mye minne for å kjøre og da når manvil starte og man bruker nettlesern da så blir det tregt sia p2p rapper masse minne.

Hva din Motorola WR850G har av instillinger for slikt vet jeg ikke desverre, thehook2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...