HighFly Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Hei. Den siste tiden har Duron 1200`en min vært like overarbeidet som en astmapasient i pollensesongen og det er på tidet å avlaste stakkaren litt. Tenke å bytte prosessor, ram, kjøler og hovedkort. Tatt i betrakning at det kan hende at AMD slipper en 400 Mhz Barton om ikke lang tid er det helt klart at minne må være like rast. Det som plager meg litt er valget av prosessor. Jeg vil ha en cpu som jeg kan tyne mye mer ut av. Derfor kommer jeg til å bestille en Swiftech MCX462+T (226 W peltier) for å bli kvitt varmen. På sidene til komplett har det i Komplett har det i den siste tiden kommet flere T-Bred cpuer på lavere PR-rating. Sikkert for å ta over for gamle palaminoer. Er det noen som har prøvd/lest noe som overklokking av disse ? Evt hva slags bushastighet det er mulig å få dem opp i ? Andre spørsmål gjelder de siste palamino utgavene XP 2000 og XP2100. Er det mulig å komme opp til 400 Mhz bus på disse ? Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Hei, og velkommen til forumet. Quote: Den 2002-11-23 00:45, skrev HighFly:...Er det noen som har prøvd/lest noe som overklokking av disse ? De nye Thoroughbred prosessorene med lave hastigheter, altså XP1700-XP2200 er i hovedsak basert på Thoroughbred A kjernen. Med god kjøling kan denne klokkes opp mot 2GHz. Alle prosessorene fra XP2400 og oppover er basert på Thoroughbred B kjernen, og er normalt gode for 2.4-2.5GHz med god kjøling. Quote: Evt hva slags bushastighet det er mulig å få dem opp i ? Dersom du låster opp prosessoren er det ikke prosessoren, men hovedkortet, minne etc. som stopper deg. Med de nye KT400 hovedkortene Som f.eks. Abit KD7 og Epox 8K9AI, så kan multiplikatoren endres uten at du behøver å låse opp prosessoren. (linkene er til testene vi har laget av disse kortene på slapps.com). Arbeidet med å øke FSB hastigheten går derfor som en lek. Quote: Andre spørsmål gjelder de siste palamino utgavene XP 2000 og XP2100. Er det mulig å komme opp til 400 Mhz bus på disse ? Jada, dersom du låser opp disse prosessorene og setter ned multiplikatoren til et passende nivå, så er det som sagt ikke prosessoren som stopper bushastigheten. (Jeg regner med at du snakker om 200MHz bushastighet, eller DDR400 bus som det kalles) Edit: feil i link _________________ Byggeren slapps.com [ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-11-23 01:01 ] Lenke til kommentar
HighFly Skrevet 23. november 2002 Forfatter Del Skrevet 23. november 2002 Takk for bra svar ! Det leder oss til neste spørsmål. Iogmed at T-bred A kjernen utvikler betraktig mindre varme enn palamino, er det da ikke sannsynlig at det er mulig å klokke disse lenger enn en palamino på 1,6 eller 1,733 Mhz ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå