Per_Oskar Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) jeppsan. skulle innstallere windows XP oppgradering eller no sånt. når jeg skulle restarte pcen etterpå skjedde dette da jeg prøvde å slå den på igjen..: først kom det en svart skjerm der det stod "windows kan ikke starte opp" og man kan velge mellom 4 alternativer, bl.a. "start windows på vanelig måte". Men alle de 4 alternativene fører meg videre til en blå skjerm ( noe lignene denne )der det sto blandt annet unmountable_boot_volume, bare på norsk Jeg vet det finnes uttallelige "hjelpesider" om dette på internett. Som f. eks. windows support: 1. Start datamaskinen med oppstartsdiskettene for Windows, eller med Windows-CD-ROMen hvis datamaskinen kan startes fra en CD-ROM-stasjon. 2. Når meldingen Velkommen til installasjonsprogrammet vises, trykker du R for å starte gjenopprettingsalternativet. MEN- problemet er at (selv om jeg har i windows XP cden) "velkommen til innstalasjonsprogrammet" kommer ikke fram! hva gjør jeg feil? eller er det cd sin skyld? Hvordan skal jeg få fram "velkommen til innstalasjonsprogrammet"? Takk. ps. er ikke så farlig om alt på harddisken blir sletta... PROBLEMET ER LENGER NEDE PÅ SIDA Endret 28. desember 2006 av Per_Oskar Lenke til kommentar
Per_Oskar Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 snakka med proff fyr.. han sa det ikke var noe håp skal kjøpe ny harddisk.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 har du satt datamaskinen til å boote fra cd\dvd stasjonene da? Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Å formatere hjelper... Fikk samme meldinga her. Er fil systemet som krøller seg totalt kan man si. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 1. Sett inn windows-cdn. 2. Kom deg inn i "reparasjonskonsollen eller hva det heter (Press E for repair elns) 3. logg inn 4. Skriv: chkdsk C: /f Det løste det da jeg hadde det problemet. Lenke til kommentar
Per_Oskar Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Okey, men nå har jeg oppgradert harddisken min til 320GB... Men har fått ett nytt problem. C er bare 127 GB! C er den eneste disken min, og har kjøpt 320gb, men får bare på en måte til å bruke 127 av de... ossen skal jeg få utnyttet harddisken min? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Du finner svaret på Lagringsmedier kategorien. Der er en sticky om manglende diskplass. Lenke til kommentar
Per_Oskar Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Lagringsmedier.. er det på forumet her på gamer eller på kontrollpanel? kan noen gi meg en link der jeg finner hjelp? Takk for kjapt svar BTW Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Hmmm ... https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=165302 Lenke til kommentar
Per_Oskar Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 jess! takk hårek. fikk løst problemet!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå