Exposure Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Vurderer å kjøpe Slim Device Squeezebox V3. Har testa produktet, og synes det virker som en genial løsning med god finish og kvalitetsfølelse. Jeg har en laptop med 100Gb lagringsplass, og ønsker ikke å bruke denne til å lagre store mengder mp3. Jeg bruker en D-link 624 router for å komme meg på nett med Nextgentel. Spørsmålet er hvordan jeg på en billigst og enklest mulig måte kan få Squeezebox'en til å virke uten å være avhengig av å ha laptop'en på? Alternativ 1? Jeg har liggende en 80Gb IDE HD som jeg inntil videre vil bruke som lagringsmedie. Kan jeg kjøpe en boks for å få denne til å virke som server, UTEN at laptopen er på? Såvidt jeg har forstått innebærer det at Slimserver må innstalleres på denne HD'en. Alternativ 2? Kan jeg legge mp3- filer og Slimserver på en server på nettet, og streame filene via routeren og ned til Squeezebox'en? Noen som har forslag? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) NSLU2 er en NAS (mini PC med Linux). Den koster 7-800kr. Du må i tillegg ha en minnepenn og USB harddisk (du kan kjøpe kabinett som du setter inn IDE disk i). http://www.nslu2-linux.org/wiki/Applications/SlimServer Endret 27. desember 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå