Chalciporuspiperatus Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Hei. Har netopp kjøpt meg et nytt Koss headsett av ettelleranna slag. Har brukt høyttalere og sub før, så bass har aldri vært et problem. Før nå. Hvordan skrur jeg opp bassen _i_ høyttalere? går jeg på volumkontroll og avansert, så er bass/diskant gråskravert. For å styre det integrerte lydkortet bruker jeg no software som heter AvRack. Hjeelp! :O Lenke til kommentar
Star Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Regner med det er et Realtek kort siden du bruker AvRack. Dersom du har den nye versjonen finnes det i kontrollpanel alternativet; "Sound Effect Manager". Her finner du EQ hvor du kan justere bass og diskant. Fungerer brukbart Lenke til kommentar
Chalciporuspiperatus Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 Regner med det er et Realtek kort siden du bruker AvRack. Dersom du har den nye versjonen finnes det i kontrollpanel alternativet; "Sound Effect Manager". Her finner du EQ hvor du kan justere bass og diskant. Fungerer brukbart 7586854[/snapback] Ganske riktig! EQ: 100 | 200 | 400 | 600 | 1k | 3k | 6k | 12k | 14k | 16k Hvilken er bass, og hvilken er diskant? Lenke til kommentar
:chribruu Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) Regner med det er et Realtek kort siden du bruker AvRack. Dersom du har den nye versjonen finnes det i kontrollpanel alternativet; "Sound Effect Manager". Her finner du EQ hvor du kan justere bass og diskant. Fungerer brukbart 7586854[/snapback] Ganske riktig! EQ: 100 | 200 | 400 | 600 | 1k | 3k | 6k | 12k | 14k | 16k Hvilken er bass, og hvilken er diskant? 7587323[/snapback] 100 | 200 | 400 | 600 er bass EDIT: da klarer du sikkert tenke deg til hva som er diskant. Jeg hadde forøvrig hørt etter selv istedetfor å spørre om noe sånt EDIT2: de som det står k bak er oppgitt i kiloHertzmens de under 1k er Hz Endret 27. desember 2006 av :chribruu Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) Litt for sent ute. What han forrige said Endret 27. desember 2006 av nerf Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) Jeg vil ikke klassifisere frekvenser over 120 Hz for bass, men lysbass. For mye av frekvenser over 100 Hz blir veldig ubehagelig synes jeg. 50 Hz er hvor bassen trøkker mest, og er hvor jeg øker for å få mer bass. Alt over 100 Hz prøver jeg å la være å endre. Dersom du bruker tredjeparts equalizere (f.eks til WinAmp) burde du senke preamp eller stille alle båndene, utenom de du vil øke, i negativ retning for å unngå clipping. Clipping kan også oppstå når man reduserer eller fjerner frekvensbånd - ikke bare når man øker! Endret 27. desember 2006 av skag1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå