Po[wP]ow Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Lurer på en liten ting: Om jeg tar f.eks. Super Mario 64 som ligger på min Wii og kopierer det til et SD Kort, og setter det SD kortet inn i en annen Wii og kopierer det over til Wii minnet. Er det da mulig og spille det på den maskinen? Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Lurer på en liten ting: Om jeg tar f.eks. Super Mario 64 som ligger på min Wii og kopierer det til et SD Kort, og setter det SD kortet inn i en annen Wii og kopierer det over til Wii minnet. Er det da mulig og spille det på den maskinen? 7620462[/snapback] Nei. Lenke til kommentar
Po[wP]ow Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Neinei, ok. Det er i det minste gøy å spille data spill med Wii kontrollen da F.eks. Need for speed, det fungerer akkurat som Excite truck. Lenke til kommentar
Po[wP]ow Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 ow,01/01-2007 : 21:00]Lurer på en liten ting: Om jeg tar f.eks. Super Mario 64 som ligger på min Wii og kopierer det til et SD Kort, og setter det SD kortet inn i en annen Wii og kopierer det over til Wii minnet. Er det da mulig og spille det på den maskinen? 7620462[/snapback] Nei. 7621019[/snapback] Skjønner ikke helt hvorfor. Noen grunn? Hvor går det feil? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Nintendo vil tjene penger, enklere er det ikkje Lenke til kommentar
Po[wP]ow Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Nintendo vil tjene penger, enklere er det ikkje 7622577[/snapback] Jaja, såklart. Men jeg skjønner ikke hvorfor det går. For det går jo å kopiere dem til SD kort, og det må jo være en grunn til at man kan gå inn på Wii Channels også velge SD Kort derfra. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Spillene er "festet" til maskinen det kjøpes fra. Man kan bare bruke SD-kort til å lagre spillene/kanalene. For å spille dem av må man overføre dem til maskinens flashminne igjen. Litt tungvindt ja, men Nintendo er veldig forsiktig når det gjelder piratkopiering. Kanskje kommer det en bedre løsning etter hvert. Nintendo antydet noe med eksterne lagringsenheter for en tid tilbake, kanskje det kommer i 2007. Lenke til kommentar
Knutsi Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) ow,02/01-2007 : 00:36]Skjønner ikke helt hvorfor. Noen grunn? Hvor går det feil?7622259[/snapback] Dette er en konsekvens av at teknologien er digital (: Hver kopi du lager av spillet vil være perfekt (til forskjell fra musikk på gamle MC kasetter), og følgelig kopierer venner det igjen, og deres venner, og til slutt får ikke Nintendo solgt noe, rett og slett fordi alle kjenner noen de kan få kopiert det fra. Det er helt naturlig at de ønsker å låse spillet til en konkret maskin. Jeg tviler dog ikke på at denne sperren kommer til å knekkes relativt kjapt, så om det ikke smerter litt i moralnerven på området kan du nok snart laste ned piratkopierte Virtual Console spill fra internett. Men det sagt, det står sikkert en topptrent hær av advokater klar til angrep hos Nintendo som bare venter på dagen det skjer! ;D Endret 2. januar 2007 av Knutsi Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Jeg tror det er det rent tekniske han lurer på. Ett ord DRM, det samme som gjør at musikk kjøpt på f.eks Itunes osv er begrensett i hvor den kan kopieres. Alle spillene inneholder en digital signatur som er knyttet til din WII, og Wii'en vil kun spille av spill som har en signatur som stemmer med sitt serienummer. Lenke til kommentar
Po[wP]ow Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Jeg tror det er det rent tekniske han lurer på. Ett ord DRM, det samme som gjør at musikk kjøpt på f.eks Itunes osv er begrensett i hvor den kan kopieres. Alle spillene inneholder en digital signatur som er knyttet til din WII, og Wii'en vil kun spille av spill som har en signatur som stemmer med sitt serienummer. 7624906[/snapback] Riktig, det var akkurat det jeg lurte på . Lenke til kommentar
Po[wP]ow Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Bak på Classic controlleren, som på bilde, hva er de 'slotsa' til? Det ser ut som man kan sette på noe, eller sette kontrollen på noe. Endret 2. januar 2007 av Po[wP]ow Lenke til kommentar
SWRT91 Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Alle dere som har wii og esken til wii enda. På det blå merket på esken og på wii sports på koveret bak hvilket språk er det på de. Og skjekk zelda også. Lurer veldig!! Lenke til kommentar
Po[wP]ow Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Alle dere som har wii og esken til wii enda. På det blå merket på esken og på wii sports på koveret bak hvilket språk er det på de. Og skjekk zelda også. Lurer veldig!! 7629081[/snapback] Svensk begge to. Lenke til kommentar
SWRT91 Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Alle dere som har wii og esken til wii enda. På det blå merket på esken og på wii sports på koveret bak hvilket språk er det på de. Og skjekk zelda også. Lurer veldig!! 7629081[/snapback] Svensk begge to. 7629241[/snapback] Trodde det bare var hos meg, men hvorfor er det det da? Er det det på Zelda også for dere? Lenke til kommentar
Po[wP]ow Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) ow,02/01-2007 : 22:21]Alle dere som har wii og esken til wii enda. På det blå merket på esken og på wii sports på koveret bak hvilket språk er det på de. Og skjekk zelda også. Lurer veldig!! 7629081[/snapback] Svensk begge to. 7629241[/snapback] Trodde det bare var hos meg, men hvorfor er det det da? Er det det på Zelda også for dere? 7629280[/snapback] Ja, det er på Zelda og. Sikkert fordi de som importerer alt av Nintendo til skandinavia (Husker ikke navnet på dem i farta), ikke har hatt mulighet til å lage noe norsk omslag enda. Endret 2. januar 2007 av Po[wP]ow Lenke til kommentar
SWRT91 Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Men alle de andre spillene som er ute da? (TIL WII) Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Jaja, såklart. Men jeg skjønner ikke hvorfor det går. For det går jo å kopiere dem til SD kort, og det må jo være en grunn til at man kan gå inn på Wii Channels også velge SD Kort derfra. Det er fordi wii har kun 512mb plass.. derfor skal du kunne føre over og lagre de på pc, slik at du kan kjøpe nye selv om du har over 512mb med spill. Lenke til kommentar
Po[wP]ow Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Men alle de andre spillene som er ute da? (TIL WII) 7633290[/snapback] Rayman = Engelsk Red Steel = Engelsk Wii Sports = Svensk Zelda TP = Svensk Lenke til kommentar
neea Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Har noen red steel eller prøvd det, funker det bra, er det å anbefale? 7586399[/snapback] Red steel er kjempegøy, vanskelig å styre og sikte på en gang, men dette er noe man vender seg til etter hvert. Lenke til kommentar
Prectorex Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) det å connecte wii kontrollene kan være knotete, men hvis du trykker 1 og 2 knappen sammtidig EN gang (som vist på nintendo wii'en) tar det mellom 10 sec og 1 min før kontrollen er connecta. hvis du har mer problemer utover det så vet jeg neimen ikke. Endret 3. januar 2007 av Prectorex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå