Gå til innhold

Nintendo Wii spørsmål

SWRT91

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er 399 kr mye for en komponentkabel?

8226239[/snapback]

Temmelig mye synes jeg ja. Den ene Spaceworld butikken i Trondheim solgte komponentkablene for 299,- sist jeg sjekket. Til gjengjeld solgte de RGB Scart kabelen for 399,- ... Ikke at jeg skjønte helt sammenhengen der men :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke Nintendo har vært så flittige med å slippe firmware oppgraderinger i grunn. Uten om de obligatoriske ved nye kanaler har det vel bare vært en så vidt jeg kan huske. På psp kommer det jo en ny hver måned... :hmm:

edit: leif

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar

Wii er laget for å være så enkel som mulig å bruke og når det gjelder funksjoner. Ikke så nødvendig med konstante oppdateringer egentlig. Det er kommet to eller tre oppdateringer som jeg kan huske.

Når det gjelder kanalene så blir det anerledes. Internettkanalen vil få flere oppdateringer i følge Nintendo.

Lenke til kommentar
Wii er laget for å være så enkel som mulig å bruke

Nettopp! Det er mange mangler og knotete funksjoner som lett kunne vært fikset med firmware oppdateringer:

- Mulighet for å skru av konsollen (rødt lys) med Wii moten. Dette går i dag, men bare om Wiiconnect24 er skrudd av.

- Forbedrett vennefunkjson, ingen gidder å sitte og taste inn lange koder i lengden.

Kommer ikke på mer i farta, men det er nok å ta tak i synes jeg.

Lenke til kommentar
Kommer ikke på mer i farta, men det er nok å ta tak i synes jeg.

8245929[/snapback]

Jeg kommer på noen :)

- Mulighet for å skru av musikken / lyden når man leker med Wii... f.eks. Wii Shop eller når man lager en Mii osv :)

- Mulighet for å teste sensitiviteten til Nunchuck, greit vi ser hvor pekefingeren er og dermed kan vi se hvordan Wii-moten er, men jeg har lyst til å se hvor sensitiv osv Nunchucken er.

- Mulighet for å spille VC spill rett fra SD kortet.

- Fin-kalibrering av sensor bar, nå kan vi velge om den er over eller under TVen, men den tar jo ikke hensyn til hvor stor TVen er, hvor langt vi sitter fra TVen og f.eks. om "under" TVen er rett under eller under TVen og de innebygde høytalerne osv ...

Ellers ønsker jeg at de legger til mere nedlastbare materialer som demoer og trailer av spill :)

Lenke til kommentar

Ja det er nok av oppgraderinger som vi alle har lyst på. Men Wii er ikke et kompleks system som krever oppdateringer hver måned. I tillegg tror jeg ikke Nintendo ønsker å øke antall muligheter, slik at brukervennligheten går ned betraktelig.

Lenke til kommentar
Jeg synes Nintendo kunne lagt til "Advanced Settings" under innstillinger. Dette hadde vært perfekt.

8247469[/snapback]

Jepp, og dessuten vil ikke en evt mulighet for å slå av konsollen med Wiimoten gjøre maskinen noe mindre brukervennlig, tvert imot! Men for all del, jeg skjønner hva du mener TCi

Lenke til kommentar

Jeg personlig kunne også tenke meg å spille VC-spill via SD-kort. Dette må jo snart bli en realitet nå som plassen på Wii begynner å bli fylt opp.

Har også flere ideer, men grunnen til at jeg ikke bryr meg så veldig, er at jeg ikke forventer at Nintendo gjør det. Tar det heller som en positiv overraskelse om Nintendo kommer med jeg ønsker. Har vennet meg til dette etter en del år :)

Lenke til kommentar
- Mulighet for å skru av konsollen (rødt lys) med Wii moten. Dette går i dag, men bare om Wiiconnect24 er skrudd av.

Hvis du ikke vil bruke WiiConnect24, hvorfor skrur du det ikke bare av? Hele poenget er jo at om du skrur det på så står den og laster ned i hvilemodus.

Jeg synes Nintendo kunne lagt til "Advanced Settings" under innstillinger. Dette hadde vært perfekt.

8247469[/snapback]

Hva slags innstillinger skulle dette vært?

Lenke til kommentar

Hvis du ikke vil bruke WiiConnect24, hvorfor skrur du det ikke bare av? Hele poenget er jo at om du skrur det på så står den og laster ned i hvilemodus.

Jeg vil gjerne kunne velge mellom de to, da det er forskjellig fra gang til gang hva jeg ønsker.

Lenke til kommentar

Er det så gøy å kverullere altså? Jeg tror du skjønner veldig godt at behovet for å kunne velge mellom disse to om hverandre, uten å måtte gå inn å endre på innstillingene, er til stedet.

Det er rett og slett bare lite gjennomtenkt at man ikke kan holde knappen nede i 2-3 sek lengere for å slå den helt av. Dette skulle være veldig lett å fikse med en firmware oppdattering og om man som forbruker synes dette blir overstadig komplisert, står man selvsagt fritt til å velge å ikke laste ned oppdatteringen. Jeg ser ingen god grunn til at det ikke skulle kunne komme en slik oppdattering, det gjør ikke du heller!

Nok sagt...

Lenke til kommentar

Om jeg kverulerer eller ikke vet jeg ikke, men jeg liker ikke tanken på en haug med ubrukelige valg som gjør det mer komplisert for alle andre, når det allerede er mulig å gjøre disse tingene.

Når er det behov for dette? Gi meg et godt eksempel. Eller gjerne flere.

Lenke til kommentar

Ok, jeg skal prøve å forklare.

Jeg sitter å chillern dagen derpå og spiller Wii, etter å ha spillt i 2 timer vil jeg ta en pause for å stikke og kjøpe noe mat. Dog vil jeg gjerne at folk skal kunne sende mail etc og vil derfor ha Wiiconnect24 på. Ikke noe problem, Nintendo har jo fikset det slik at det er en av/på knapp på kontrollen så man slipper å gå bort å trykke på selve konsollen. Så uten å tenke noe særlig over det, trykker jeg på Wiimotens av/på knapp og får et gult stanbylys. Flott! Wiiconnect24 er på og jeg kan trygt forlate Wiien mens mail angående gårsdagens strabasiøse fylllekule tikker inn...

30 min, en halv grandis og 3 kalde sener setter jeg meg igjen ned med Wiien. Nå spiller jeg i 3 timer, aner fred og ingen fare, inntil en kamerat ringer og spør om jeg vil joine med ut. Joa greit, skal bare skru av Wiien med kontrollen først....

Nei faen i helvete! Jeg kan jo ikke gjøre det uten å gå inn på systeminnstillingene og skru av Wiiconnect24!...åhh, men det gjør ikke noe, det hadde jo bare blitt så jævla komplisert om jeg ikke hadde trengt å skifte på disse innstillingene hver gang jeg foretrakk noe annet…

Overdrevet og barnslig eksempel, men en barnslig diskusjon fortjener barnslige innslag :whistle: ...

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar
Et spørsmål.

Er ikke gamecube spill som man spiller på wii kompatibel med classic-kontrollerne man kjøper til wii? Prøver mariokart:doubledash, men nekter å få noe kontakt

8259445[/snapback]

Nei. GC-spill kan bare spilles med GC-kontroller, dessverre.

Lenke til kommentar
Et spørsmål.

Er ikke gamecube spill som man spiller på wii kompatibel med classic-kontrollerne man kjøper til wii? Prøver mariokart:doubledash, men nekter å få noe kontakt

8259445[/snapback]

Nei. GC-spill kan bare spilles med GC-kontroller, dessverre.

8259527[/snapback]

Hm, da satt jeg der med skjegget i postkassa jeg da. Kjøpte av noen spillet, og satt klar med noen kompiser for å spille et mariokartspill jeg aldri hadde vært borti før. Sukk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...