Gå til innhold

Hjemløse på julaften...

Caze

Anbefalte innlegg

Jeg så Dagsrevyen på julaften, og der var et innslag om Frelsesarmeens innsats for å gi hjemløse en bedre julefeiring. Vel og bra. De fikk mat og drikke, en type kom og sang litt for dem og det var også laget til en bærepose med ting de hjemløse kunne kose seg med da de etterhvert måtte forlate festen.

MEN!!

Hva er det som ligger øverst i gave-posen til de hjemløse?

"HJEMMET"!?!?! Bladet "Hjemmet" - som for de som ikke kjenner til det - handler om hvordan man skal pynte opp/pusse opp i hjemmet sitt osv.....

Hello?

http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/82553#

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der viser da bare hvor dårlig enkelte er til å se sammenhenger og planlegge deretter. Å gi hjemløse mennesker møblerings-ukeblader er vel en anelse tragisk. Greit nok, "Hjemmet" inneholder nok ikke bare innredningstips, men også en del uviktig generelt ukebladfyll. Men om målet var å gi dem noe hyggelig å lese på kunne de jo gitt dem Se og Hør, Allers, Norsk Ukeblad eller noe annet drit. Disse ukebladene inneholder hvertfall ikke noe særlig til innredningstips, og er sådan mer egnet for hjemløse.

Når sant skal sies synes jeg disse stakkars menneskene har det vondt nok fra før om de ikke skal sitte og lese teite ukeblad-nyheter om kjendiser som var på fylla, og om hollywood-stjerner som har vært på en eller annen større fest eller prisutdeling. At hjemlsøe skal sitte å lese om mennesker som har det bedre enn seg selv er da søren ikke noe kos vel? Gi dem heller en god bok. Varer mye lengre og jeg tror også det vil bli satt mer pris på. Legg merke til ordet, "tror". Jeg diskuterer her på et prinsipielt grunnlag som gjerne ikke har stand i virkeligheten. Jeg kan forsåvidt umulig vite hva de hjemlsøe liker og mener, samt hva de ikke liker og ikke mener. Altså er min argumentasjon basert på løse påstander jeg selv har resonert meg fram til og må tolkes deretter.

Snorre :)

Lenke til kommentar
Legg merke til ordet, "tror". Jeg diskuterer her på et prinsipielt grunnlag som gjerne ikke har stand i virkeligheten. Jeg kan forsåvidt umulig vite hva de hjemlsøe liker og mener, samt hva de ikke liker og ikke mener. Altså er min argumentasjon basert på løse påstander jeg selv har resonert meg fram til og må tolkes deretter.

7585803[/snapback]

Hvorfor ser du deg nødt til å skrive dette?

Så du ER ikke hjemløs? Nei, vel.

Uansett.....

Kan like godt gi dem en rull dasspapir. Det er nok (og her diskuterer jeg på prinsipielt grunnlag, siden jeg umulig kan vite hva de bladet vil eller ikke vil brukes til. Mitt eget resonnement, tolk hvordan dere vil!!1) det bladet vil bli brukt til allikevel.

Lenke til kommentar
Legg merke til ordet, "tror". Jeg diskuterer her på et prinsipielt grunnlag som gjerne ikke har stand i virkeligheten. Jeg kan forsåvidt umulig vite hva de hjemlsøe liker og mener, samt hva de ikke liker og ikke mener. Altså er min argumentasjon basert på løse påstander jeg selv har resonert meg fram til og må tolkes deretter.

7585803[/snapback]

Dette gjelder samtlige av mine innlegg på forumet.

Lenke til kommentar
Vel... At hjemløse leser Hjemmet blir vel som når en gjennomsnittelig 15-16åring leser Autofil og ønsker seg en Koeningsegg CCX. ;)

7587314[/snapback]

BEste svaret hittil.

Bare at det å ønske seg et hjem og det å ønske seg en bil er svært forskjellig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...