Gjest Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) Har tenkt til å kjøpe PC. Jeg lurer først og fremst på hvordan man går frem for å kjøpe det. Jeg har skjerm, tastatur, høytalere, mus og alt det der. Jeg trenger bare selve maskinen. Har tenkt til å bruke maks 8000. helst mindre. Jeg har en laptop som jeg bruker til det meste. Men å spille på den er ett slit, for det lagger så mye, og jeg må sette grafikken ned på lavest. Selvom berdbånd linja er veldig sterk, blir det ofte veldig mye for PCen når jeg driver med mange ting samtidig. Så det jeg leter etter en egentlig bare en PC som jeg kan spille tunge spill på med medium grafikk, og ingen lagg. Har du noen tips? Takk for forrhånd Endret 27. desember 2006 av Gjest Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 skal du klokke? Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) uansett dette er et bra spill og klokke oppsett. det er ikke kabinett med Endret 27. desember 2006 av skylinepower Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Det er hverken kabinett eller PSU med i det oppsettet, 8800 GTS er overkill til en som ønsker å spille på medium grafikk Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Det tenkte jeg ikke på Lenke til kommentar
kindings Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 uansett dette er et bra spill og klokke oppsett. 7585747[/snapback] Nå er Medium grafikk relativt til hvilket spill man snakker om, men jeg har selv ett GF7600GS(på ett E6600 oppsett) og kjører NFS Carbon på Medium uten problemer, max er heller ikke noe problem. Av en eller annen grunn får jeg ikke valgt widescreen oppløsninger, så jeg kjører vel med 1280*1024 eller noe i den duren. Dog vil jeg tro han kan kjøre det meste på max med oppsettet ditt. Skulle gjerne hatt ett bedre skjermkort selv, men fordelen med oppsettet slik jeg har det nå er at både CPU og Skjermkort klarer seg med passive kjølere Jeg er også av dem som heller kjøper litt dårligere minne i bytte mot større kapasitet, f.eks er det ikke noe poeng i å kjøpe 675MHz minne dersom du ikke skal overklokke, 533MHz minne er mer enn OK. I forhold til skylinepower sitt oppsett ville jeg; Byttet ut skjermkortet med ett GForce 7900GT, gir god ytelse/pris. OK, det har ikke DX10, men jeg tror ikke særlig på at fraværet vil merkes, 2k er endel penger. CPUen er grei, men hadde vurdert en E6600. Gått for 2GB litt billigere minne, dvs du må nok totalt betale mer for 2 GB enn den ene, men 2GB er nok å anbefale dersom du ser for deg Windows Vista. Vet at MS anbefalinger ligger langt unna 2GB, men RC2 versjonen ser ut til å trives bedremed 2 GB enn halvparten Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Kjøp E6400 2gig ram ASUS P5N-E (nforce 650i) får du billigere enn hovedkortet til skyline. Med dette kommer du i havn med budsjettet. Hvilket skjermkort du skal velge er jeg usikker på: 8800GTS er svært bra men dyrt 7900/7950/x1900pro er tre bra skjermkort til en fornuftig pris Lenke til kommentar
kindings Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) https://prisguiden.no/vis_handlevog...?waggon_id=8546 Ville sett på ett slikt oppsett, koster i overkant av 8k, da har det alt du trenger, inkludert kabinett, DVD-brenner etc. Dersom du vil spare penger, så kan du velge E6300(istedet for E6400, 2-300kr), det er som andre her nevner muligheter for billigere HK, men P5B er bra(har det selv). Skjermkortet kan du bytte ut med ett ATI Radeon X1900GT(2-300kr), uten å tape for mye ytelse. Du kan sikkert finne ett billigere kabinett, valgte ett kabinett som er OK og som mange butikker har, slik at du får representative priser. Minnet kan også gjøres billigere, men 533Mhz minnet kostet faktisk ikke mer enn 100kroner mindre enn dette hos billigste butikk og dersom du går for E6300/E6400, så vil du mest sannsynlig klokke litt. HD velger du etter hvor stor du trenger, skal det være en ren spill PC trenger du ikke mer enn en 160GB disk til halvparten av det den jeg listet opp koster. Her er det en annen som har satt opp et bra/billig spill-PC forslag: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...7&s=hardware.no Endret 27. desember 2006 av kindings Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Hvis du skal ha en ferdigbyggd. Kompletts Jubileumspc http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10252 Den har dobbelkjerne prosessor og 7950GT skjermkort, egner seg ypperlig til spilling og div. -- Med 2GB RAM Velg "konfigurer selv", og forandre på følgende. Velg minne: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit Fjern: tastatur, mus, høyttaler, windows, skjerm Pris: 8.233 -- Med 1GB RAM. Velg "konfigurer selv", og forandre på følgende. Velg minne: TwinMOS DDR2 PC5300 1024MB Dual Pack KIT Fjern: tastatur, mus, høyttaler, windows, skjerm Pris: 7.203 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Takk for mange gode tips. Men nå trenger jeg å vite hvorden jeg kan gå frem? er det bare å bestille boksen på nettet, og få den i posten? Er det noe man må gjøre klart først, eller noe papirer som må ordnes? Og jeg forstår ikke med med ferdigbygd. Er ikke alle PCer ferdigbygd? isåfall, trenger jeg ferdigbygd. Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Takk for mange gode tips. Men nå trenger jeg å vite hvorden jeg kan gå frem? er det bare å bestille boksen på nettet, og få den i posten? Er det noe man må gjøre klart først, eller noe papirer som må ordnes? Og jeg forstår ikke med med ferdigbygd. Er ikke alle PCer ferdigbygd? isåfall, trenger jeg ferdigbygd. 7600592[/snapback] Hvis du ikke tror du klarer å bygge den selv eller med hjelp fra kompiser er det nok en ferdigbygget du må se etter ja. Det er ikke noe papirabeid eller noe slikt, du bare bestiller og får det i posten Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 www.jmdata.as På nye pc, gå helt ned og se på den pcen til 2 hakk opp. Den er bra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå