Gå til innhold

Oppløsning anno 2003?

Anbefalte innlegg

Lurer på om andre en meg har gått over fra typiske 1024*768 oppløsningen i spill og over til høyere oppløsninger.

Mange sverger til 1024*768 oppløsning i spill uansett om skjermen er blitt både 19 og 21 tommer.

Mener selv det ikke er noe tvil om at større oppløsning gir en bedre grafikk og da en bedre spilleopplevelse/spillbarhet/gameplay.

Andre sier at spill fortsatt blir optimalisert for ovennevnte oppløsning (siden 90% bruker denne), stemmer dette?

Er klar over at texture (16 32 bits), trilinar/bilinar filter, shadow filter osv. spiller en stor stor rolle, men det får bli en annen diskusjon

Mr Siddis er spesielt invitert til denne diskusjonen, siden han slakter alt som har med grafikk å gjøre vist til dags dato uansett spill eller utvikling av spill... hø hø.

Noen som har kommentarer?

Rune.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er fan av 800x600, den gamle skjermen jeg ennå bruker med den nye maskinen min takler mer, men jeg syns dette er mest komfortabelt.

I enkelte spill kan det være aktuelt å øke dette, men det er for å få større syns-vinkel, ikke for å få bedre grafikk.

Jeg foretrekker det som er behagelig å se på framfor det som har "best" grafikk.

For eksempel: I CS med mer enn 800x600 blir det knotete å drive å sikte.

I kommende spill som PlanetSide der det vil være mange flere mål er det sikkert også aktuelt med større oppløsning for å få med seg mer av slagmarken i et bilde.

Lenke til kommentar

Det er vel 1280x960 som er den "korrekte" (1.3 aspektratio) oppløsningen på det nivået. Selv har jeg også en LG 99G og jeg kjører vanligvis "eldre" spill i 1280x960x32 85Hz (fortrinnsvis OpenGL), men UT2003 liker seg bedre i 1024x768x16 i 100Hz. Muligens på tide å oppgradere til GeForce FX og AMDs siste monsterprosessor... :grin:

[ Denne Melding var redigert av: Olethros på 2002-11-24 03:36 ]

Lenke til kommentar

Holder meg til 1024x768 til vanlig, og 800x600 i UT. Blir så knotete å sikte med høyere oppløsning, og dessuten klarer ikke det rævva grafikkortet mitt (GF2 MX200) å henge med helt på høyere oppløsning. I Jedi Knight 2 måtte jeg helt ned i 600x480(?) for å få det til å gå glatt, men det så ikke helt ille ut med så lav oppløsning heller... (ære være Lucas Arts :grin: )

Lenke til kommentar

for å sei det sånn

er det single player så maxer eg allt sånn at eg får ca 30 fps

alle detaljer skal vere på max så drar eg heilt ned til 640x480 om det skulle kreve så mykje for å få ca 25-30fps

i MP så er det all slags mulig tweaking for å få over 100fps

i ut2003 så har eg allt på lowest i 800x600 fordi eg må spele i opengl, epic har verdens dårligaste støtte for ATI kort

i d3d kan eg fint spele med 1280x1024

I warcraft 3 så går det fint med 1024x768 med allt på max

men i 4on4 kan det bli bittelitt hektisk ja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...