Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

deling av nettverk

Anbefalte innlegg

hei en kamerat av meg skal til meg med sin pc i dag og jeg vil gjerne at begge to skal ha internett får selv internett trådløst fra stua 30meter unna og lurte på om han kunne få internett via min pc? for eks koble en kabel fra min port til hans eller noe sånt?

er åpen for alt.

unskyld for idiotisk språkbruk har det travelt :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jepp, er bare å legge kabel mellom maskinene så oppretter du en bro mellom den trådløse tilkoblingen din og den tilkoblingen som går til hans maskin.

7585385[/snapback]

så hvis jeg marker min tilkobling og den porten min venn er i og klikker opprett bro.... skulle det vært greit?

Lenke til kommentar

hei en kamerat av meg skal til meg med sin pc i dag og jeg vil gjerne at begge to skal ha internett får selv internett trådløst fra stua 30meter unna og lurte på om han kunne få internett via min pc? for eks koble en kabel fra min port til hans eller noe sånt?

er åpen for alt.

unskyld for idiotisk språkbruk har det travelt tongue.gif :ermm::ermm:

Lenke til kommentar

Det er fullt mulig. Huser ikke i farten helt hvordan man gjør det, sitter selv på en mac nå (går ut i fra at du har windows siden du ikke sier noe annet). Mener det bare er å putte en krysset nettverkskabel inni ditt nettverkskort og i hans og så gå inn på nettverkskoblinger og velge at denne skal deles... eller no. Prøvd deg litt fram under nettverkskoblinger og se om du finner noe.

Lenke til kommentar

Dersom du går inn i kontrollpanel/nettverkstilkobling og inn på det trådløse nettverket ditt, så skal det det være en avkrysning for å dele internett-oppkoblingen din via dette kortet. Så følger en grei wizard deg gjennom resten, hvis jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar
Jepp, er bare å legge kabel mellom maskinene så oppretter du en bro mellom den trådløse tilkoblingen din og den tilkoblingen som går til hans maskin.

7585385[/snapback]

så hvis jeg marker min tilkobling og den porten min venn er i og klikker opprett bro.... skulle det vært greit?

7585419[/snapback]

Funker ivertfall for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...