ExizHW Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Ser ut som man kanskje må slutte å ta unødvendige eksponeringer ja... Har hatt mitt siden august og allerede tatt 6585 bilder. Hvor mange av de er bra og noe å spare på? Svært få... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 jeg har skufflet mye "load" over på mitt Nikon FM Lenke til kommentar
NorthWest Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 Feil innstilling folkens. Det er jo det som er så fint med det digitale mediet, at man bare kan fyre i vei, og sortere etterpå. Når mitt D70 er fyrt av bare vel 2000 ganger siden september 2004, er det to årsaker til det. Det var korrekt som selger sa til meg at det var omtrent ubrukt da jeg kjøpte det sommer 2005. Og for min egen del henger det altfor mye filmfølelse igjen fra den tiden. Ubevisst vegrer jeg meg nok for å henge over utløserknappen hele tiden. Tenker ofte etterpå at jeg skulle tatt vesentlig flere bilder ved akkurat den anledningen. Så jeg prøver! Fyr løs folkens, ikke tenk på triptelleren! Lenke til kommentar
ExizHW Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Det er nå så, men produsentene går også ut med forventet levetid i antall eksponeringer, og på kameraer som D70s er det ikke akkurat ubegrenset. Lenke til kommentar
NorthWest Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 Det er nå så, men produsentene går også ut med forventet levetid i antall eksponeringer, og på kameraer som D70s er det ikke akkurat ubegrenset. 7602177[/snapback] Og hva er så denne forventede levetiden? Hvis dette stemmer, og det er forskjell i forventet levetid på de forskjellige modeller og merker, er jo dette et vesentlig moment i valg av kamera! Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Hvis man tar veldig mange bilder så burde man tenke på levetiden til lukkeren og byggekvaliteten til kameraet generelt. På D70 så nevner Nikon 50 000 ekponeringer og på D200 nevnes 100 000 pluss. Levetiden til en gitt lukker avhenger av temperatur og produksjonsvariasjoner. Så man vil finne kameraer som greier 10 ekponeringer og kameraer som greier en million, men de fleste D70 burde ligge rundt 50 000. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå