ROFoto1 Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Jeg driver mye med fotografering, men kunne tenkt meg å prøvd litt video også, blir hovedsakelig reisefilming. Har hatt et Sony TRV-30 kamera før, med vidvinkel var det greit, men vil gjerne over på 3CCD. Tror ikke jeg vil gå steget opp til HDV enda da jeg syns prisen er litt høy, og at det kanskje ikke er helt optimalt enda, spesielt med tanke på DVD osv. Jeg kommer ikke til å bruke noen fansy funksjoner i kameraet, trenger det manuelle, resten gjøres på PC etterpå. Men stor fordel med god lys, også må det ha 16:9. Er Panasinic GS280, det beste alternativet, eller hva med GS120 som jeg har sett et brukt av, eller Sony DCR TRV900, som jeg også kan få timelig brukt. Hva vil gi best kvalitet gammelt eller nytt? Vekt er jo så klart også en avgjørende sak. Takker for alle inspill. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Jeg har selv et Panasonic GS120 som jeg er meget fornøyd med. Det du får om du velger et GS280 i stedet, er blant annet optisk bildestabilisator og en bedre 16:9 funksjon (samt LCD skjerm i 16:9 format). GS120 har Leica-lisensiert optikk, til forskjell fra sin etterfølger, GS180, som "kun" har Panasonic-optikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå