Gå til innhold

PSP vs DS salg i fremtiden. Vil psp ta igjen ds?


tidus2k4

Anbefalte innlegg

De fleste har sikkert fått med seg at nintendo ds har utsolgt psp hardt (jeg for min del har begge deler :p) .. men nå tror jeg trenden vil snu.

 

En av grunnene til at folk kjøper ds er jo at den har et utrolig utvalg av mange gode gba spill også.

 

Nå er det ikke lenge før sony slepper de første psx spillene på psp. Og de som har firmware 1.50 kan allerede ved hjelp av litt triksing konvertere sine egne playstation plater til den leste jeg.

 

Dette må jo bety at psp blir mye mer interessant. Playstation 1 har lassevis med godspill.

 

Hva tror dere?

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hørte også nå at man må kjøpe de via ps3. Men om (sånn som nu) programmvaren for å konvertere dine enge plater slik at de blir spillbare på psp nå er tilgjengelig. Har sony lov å nekte oss å bruke den på våre egne spill? Som vi har kjøpt og betalt for.

 

Og for alle som har en eldre konsoll så er jo muligheten der, uansett om sony vil det eller ikke på en måte.

Lenke til kommentar
Det at du faktisk må ha en PS3 for å i det hele tatt tenke på å kjøre PS spill på PSP'en (lovlig vis) er latterlig. Sony ødela hele drømmen min om å spille FFVII i håndholdt form :(

7585913[/snapback]

 

Sony har sagt at det vil bli mulig å laste ned ps1 spill direkte til psp. Dette var i et intervju ett par måneder tilbake. Har desverre ikke kilde.

 

Du som ville spille Final Fantasy VIi på psp ;) ser her

Endret av Mgs
Lenke til kommentar
De fleste har sikkert fått med seg at nintendo ds har utsolgt psp hardt (jeg for min del har begge deler :p) .. men nå tror jeg trenden vil snu.

Skjønner ikke hvorfor folk stadig vekk hevder at nintendo ds selger mye bedre enn psp.

 

DS: 26,8 millioner solgte

PSP: 22,9 millioner solgte

(begge tallene er fra 30.sep 2006)

 

Vil ikke si at det er en stor nok forskjell til at jeg ville sagt "DS har utsolgt PSP hardt"

Lenke til kommentar
En av grunnene til at folk kjøper ds er jo at den har et utrolig utvalg av mange gode gba spill også.

*

 

 

Nå, av ren nysgjerrighet: Hva får deg til å hevde dette?

 

Det var helt klart en av mine grunner :p .. men hører også rundt at flere benytter seg av dette. Jeg for min del har spilt mye mer gba spill, enn ds spill på min maskin hittil. Selv om ds har mange gode titler.

Lenke til kommentar

Ds har solgt 3 ganger mer enn psp i japan.

 

I amerika har DS solgt 9 millioner og psp har solgt 7,6 millioner.

 

I Europa og resten av verden har ds solgt 8,9 millioner og psp har solgt 5,4 millioner.

 

PsP trenger noen spill som japanerene forelsker seg i så vil de nok ta innpå forspranget DS har der. Men tror aldri den vil selge mer en DS'en.

 

I USA blir jeg ikke overrasket om PSP tar igjen DS på antall solgte konsoller i løpet av de neste to årene.

 

I Europa har DS et ganske bra forsprang, så det vil bli vanskelig å ta innpå DS, men de vil nok selge mange psp'er på grunn av psp-ps3 connectivity og spill som final fantasy crisis og metal gear solid portable ops.

Lenke til kommentar
I Europa har DS et ganske bra forsprang, så det vil bli vanskelig å ta innpå DS, men de vil nok selge mange psp'er på grunn av psp-ps3 connectivity og spill som final fantasy crisis og metal gear solid portable ops.

7590061[/snapback]

 

Vi får se. Inngangsprisen på psp-ps3 connectivityen på 8000 kroner kan sinke salget. ;)

Lenke til kommentar
Software

 

1 Pokemon Diamond / Pearl DS 405,750(4,376,000)

2 New Super Mario Bros DS 196,000 (3,959,000)

3 Kirby Squeak Squad DS 184,000 (761,250)

4 Seiken Densetsu 4 PS2 182,250 (182,250)

5 Jump Ultimate Stars DS 161,750 (523,750)

6 Wii Sports Wii 158,500 (486,750)

7 Animal Crossing: Wild World DS 156,500 (4,015,250)

8 Metal Gear Solid: Portable Ops PSP 150,500 (150,500)

9 Wii Play Wii 147,250 (457,250)

10 Love and Berry DS Collection DS 132,500 (748,000)

 

Hardware

 

DS 508,750

Wii 286,500

PSP 106,250

PS3 101,500

PS2 69,750

X360 30,500

GBA 6,500

GC 1,750

 

Disse tallene er ikke offisielle, men ser troverdig ut.

 

Som man ser så selger DS som hakka møkk!! Så PSP blir vel aldri å ta igjen DS i Japan ;)

 

Produksjonen på ps3 tar seg stadig opp.

 

Og xbox 360 selger enda en del konsoller etter at Blue Dragon ble lansert ;) Congrats!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...