Esk3 Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Jeg trenger sårt hjelp, da min kjære data har sluttet å funke. Var på LAN hos en kammerat da plutselig jeg fikk en uleselig blåskjerm. skrudde da av datamaskinen så fort som f, men da jeg skulle skru den på igjen startet den ikke. Det som skjer, er når jeg trykker på start knappen på kabinettet, får hovedkortetet lyset sitt på, viftene kjører og hardiskene durer, men ingen bios starter. har prøvd å resette cmos/bios , men uten at dette funket. Mistenker at CPU`n er brent. hadde manglende kjølepaste på kjølinga... uansett bra om dere kommer med hjelp/forslag til hva det kan være. Lenke til kommentar
starfucr Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Jeg trenger sårt hjelp, da min kjære data har sluttet å funke. Var på LAN hos en kammerat da plutselig jeg fikk en uleselig blåskjerm. skrudde da av datamaskinen så fort som f, men da jeg skulle skru den på igjen startet den ikke. Det som skjer, er når jeg trykker på start knappen på kabinettet, får hovedkortetet lyset sitt på, viftene kjører og hardiskene durer, men ingen bios starter. har prøvd å resette cmos/bios , men uten at dette funket. Mistenker at CPU`n er brent. hadde manglende kjølepaste på kjølinga... uansett bra om dere kommer med hjelp/forslag til hva det kan være. 7585074[/snapback] Overklokka? Er skjermen helt svart ved oppstart eller greier den å telle minne? Sjekk uansett kabling, til disker, og at minnet sitter skikkelig i. De kan få en helt svart skjerm av at feks harddisk kablinga er løs. Skal litt til at cpu'en brenner, men.. med dårlig kjøling så går det fort. Er det AMD? Lenke til kommentar
Esk3 Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 Jeg trenger sårt hjelp, da min kjære data har sluttet å funke. Var på LAN hos en kammerat da plutselig jeg fikk en uleselig blåskjerm. skrudde da av datamaskinen så fort som f, men da jeg skulle skru den på igjen startet den ikke. Det som skjer, er når jeg trykker på start knappen på kabinettet, får hovedkortetet lyset sitt på, viftene kjører og hardiskene durer, men ingen bios starter. har prøvd å resette cmos/bios , men uten at dette funket. Mistenker at CPU`n er brent. hadde manglende kjølepaste på kjølinga... uansett bra om dere kommer med hjelp/forslag til hva det kan være. 7585074[/snapback] Overklokka? Er skjermen helt svart ved oppstart eller greier den å telle minne? Sjekk uansett kabling, til disker, og at minnet sitter skikkelig i. De kan få en helt svart skjerm av at feks harddisk kablinga er løs. Skal litt til at cpu'en brenner, men.. med dårlig kjøling så går det fort. Er det AMD? 7585110[/snapback] Det er en AMD ja.. den ligger rundt 107 fahrenheit / 50 celsius.. Spiller BF2 og plutselig kommer det blåskjerm.. starter den igjen, og det går greit.. tror du blåskjermen kommer av for dårlig kjøling ?? Lenke til kommentar
starfucr Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Jeg trenger sårt hjelp, da min kjære data har sluttet å funke. Var på LAN hos en kammerat da plutselig jeg fikk en uleselig blåskjerm. skrudde da av datamaskinen så fort som f, men da jeg skulle skru den på igjen startet den ikke. Det som skjer, er når jeg trykker på start knappen på kabinettet, får hovedkortetet lyset sitt på, viftene kjører og hardiskene durer, men ingen bios starter. har prøvd å resette cmos/bios , men uten at dette funket. Mistenker at CPU`n er brent. hadde manglende kjølepaste på kjølinga... uansett bra om dere kommer med hjelp/forslag til hva det kan være. 7585074[/snapback] Overklokka? Er skjermen helt svart ved oppstart eller greier den å telle minne? Sjekk uansett kabling, til disker, og at minnet sitter skikkelig i. De kan få en helt svart skjerm av at feks harddisk kablinga er løs. Skal litt til at cpu'en brenner, men.. med dårlig kjøling så går det fort. Er det AMD? 7585110[/snapback] Det er en AMD ja.. den ligger rundt 107 fahrenheit / 50 celsius.. Spiller BF2 og plutselig kommer det blåskjerm.. starter den igjen, og det går greit.. tror du blåskjermen kommer av for dårlig kjøling ?? 7586505[/snapback] Mener 50 celsius er ikke så mye, tror heller det er minne som ikke henger med i svingene. Spesielt hvis du har klokka opp litt. Det er ikke umulig at det er grafikkkortet heller. Det skal tåle opp mot 100 celcius, men som regel får du forstyrrelser og tilslutt blåskjerm før det. Hm.. har du prøvd andre spill? Eller er det bare bf2? Har hørt om rare tilfeller der netverkskortet resulterer i blåskjerm også, typisk ved spill som bf2 som kjører mye nett frem og tilbake. Husk å ha nyeste (ikke beta) drivere til alt også. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 .. den ligger rundt 107 fahrenheit / 50 celsius.. Spiller BF2 og plutselig kommer det blåskjerm.. starter den igjen, og det går greit.. tror du blåskjermen kommer av for dårlig kjøling ?? 7586505[/snapback] Blåskjermen inneholder en feilkode. Søk med feilkoden hos Microsoft eller på Google og du vil få forslag til hva årsaken kan være. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå