Gå til innhold

ZALMAN CNPS9500 LED sammen med Asus P5W DH Deluxe

KimmiK

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan bekrefte at ZALMAN CNPS9500 LED fungerer med Asus P5W DH Deluxe? Plassmessig skulle jeg mene å tro det går bra. Men tenker mer på fan-connector. Hovedkortet har 4-pins CPU connector, mens CPU viften har 3-pin. Følger det med en converter til Zalman viften eller? Har lest mange som har denne viften sammen med hovedkortet, men fatter ikke hvordan de kobler til viften på hovedkortet.

Fanmate 2 kontrolleren som følger med er også en 3-pin. :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

microplex

gå inn på denne siden så finner du det ut.

Det står ihvertfall dette der:

Samme kjøler som CNPS9500LED, men denne versjonen har 4-pins PWM kontakt (passer også vanlig 3-pins kontakter) og har ikke LED lys.

Den passer kun Socket 775 hovedkort og FANMATE2 er ikke inkludert da hastighetsreguleringen gjøres av hovedkort.

Lenke til kommentar

Ok. F*** får sende tilbake og spørre om dem kan sende AT verisjonen da, håper de har den inne. Men fatter fremdeles ikke hvordan folk kan si at de benytter LED verisjonen på det hovedkortet. :hmm:

EDIT:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320110&view=detailed

Sier "3-pins" connector da, men har microplex modda den spesielt med tanke på "4-pins" hovedkort?

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar

Den passer helt fint.

Jeg har den selv på det samme hovedkortet og du får ikke noen nasty overaskelser når du skal montere.

Den kommer ikke i veien for noen connectorer eller andre ting.

Plus at den funker skjitbra og du kan regne med å kunne overklokke laaangt over det du kan med standarvifta.

Skal se om jeg finner bilde jeg tok atter alt var montert.

Lenke til kommentar

jeg har titta på zalman sine sider,de sier den vifta du har passer ikke til det hovedkortet ,men sokkelen er riktig, så noen har jugd deg opp i trynet. det står at din model ikke er der, enten tar jeg feil ,eller så er lista ikke oppdatert. men da søkte jeg med P5W navnet på hovedkortet ditt i lista.

zalman

Endret av frode20
Lenke til kommentar

Du MÅ ikke ha 4-pins for å regulere viften på P5W. Jeg bruker 3-pins for å regulere viftene på radiatoren min, og det går så fint, så! Det du gjør er å gå inn i BIOS og sette reguleringsmodus til DC på CPU-viften. Står fint forklart i manualen til hovedkortet. Noen ganger må man faktisk krype til korset å lese litt i denne for å få ting til ;)

Lenke til kommentar
jeg har titta på zalman sine sider,de sier den vifta du har passer ikke til det hovedkortet ,men sokkelen er riktig, så noen har jugd deg opp i trynet. det står at din model ikke er der, enten tar jeg feil ,eller så er lista ikke oppdatert. men da søkte jeg med P5W navnet på hovedkortet ditt i lista.

zalman

7585304[/snapback]

Kremt* Jeg har sjekka den lista jeg også Frode

* This information is based on motherboards that were released up to August 2005.

For your convenience the information above will be continuously updated.

Jeg vet at viften passer til hovedkortet "size-wise", men spørsmålet mitt var rettet mot "fan connector" :cool:

Men takk for at du engasjerer deg ;)

Du MÅ ikke ha 4-pins for å regulere viften på P5W. Jeg bruker 3-pins for å regulere viftene på radiatoren min, og det går så fint, så! Det du gjør er å gå inn i BIOS og sette reguleringsmodus til DC på CPU-viften. Står fint forklart i manualen til hovedkortet. Noen ganger må man faktisk krype til korset å lese litt i denne for å få ting til wink.gif

huh? kunne utdypt det svaret litt er du snill :blush: ?

Bruker du "CPU fan connector" på hovedkortet, til å regulere radiator? eller...

Den passer helt fint.

Jeg har den selv på det samme hovedkortet og du får ikke noen nasty overaskelser når du skal montere.

Den kommer ikke i veien for noen connectorer eller andre ting.

Plus at den funker skjitbra og du kan regne med å kunne overklokke laaangt over det du kan med standarvifta.

Skal se om jeg finner bilde jeg tok atter alt var montert.

Har du festet connector fra viften til CPU connector på hovedkortet, eller bruker du den andre som ligger unner skjermkort PCI-E porten? Det fulgte vel ikke med en converter vel?

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar

Jepp, bruker den tilkoblingen for å kontrollere viftene på radiatoren. En vifte er en vifte for hovedkortet (så lenge den har 3-pins kontakt). Og som sagt, dette står fint forklart i manualen under BIOS->Hardware monitor (side 4-35/36 og side 2-38)

Endret av baronKanon
Lenke til kommentar

jeg fant ut det du sa i siste post jeg har en stk 4 pins og en 3 pins å velge i mellom.

jeg fant det i bios. visste det ikke, der lærte til og med jeg noe nytt.

For det andre innholds pakka til ZALMAN CNPS9500 LED er lik socket am2 versjon den jeg bruker så der følger converter og en 4 pins i pakka. et bilde av pakke innholdet er også medfølgende. den hvite kontakten er 4 pins og den gule er 3 pins. 3 pins skal inn i converter.

post-30718-1167219560_thumb.jpg

Endret av frode20
Lenke til kommentar

Ok. Sjekker når jeg kommer hjem, skal poste svar her hvordan det har gått :)

Det der med å endre i HW-monitor har ikke fallt meg inn heller - laster manual her nå for å lese i mellomtiden*

CPU Q-Fan Mode [PWM]

Allows you to select the type of CPU fan cable connected to the CPU fan

connector. Set to [PWM] when using a 4-pin CPU fan cable. Set to [DC] when

using a 3-pin CPU fan cable. Configuration options: [PWM] [DC]

Da er jo saken løst :cool:

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar

Hvorfor skal jeg sjekke temperatur med andre programmer, desto flere kokker desto mere søl. Temperaturen er innenfor rekkevidde av der jeg vil ha den; på overklokken (bios og coretemp viser også det samme). Under load går ikke CPU over 35 grader og skjermkort bruker jeg Rivatuner for å sjekke temp. I tillegg er systemet blitt så lydløst som mulig, bare forbanna HD som knirker. Alt i alt fornøyd :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...