ragnargutt Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Hei! Jeg har fått ødelagt mitt sony digital 8(Hi8) videokamera. Det lønner seg ikke å reparere det, men jeg har mange filmer som skulle vært brent til dvd. Og uten et kamera som virker, får jeg det ikke til. Noen som har noen forslag. Eventuelt om noen kan leie meg et slikt kamera for noen dager, slik at jeg kan få overført filmene.Du bestemmer prisen. Bor i porsgrunn, telemark. Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 "Kjøp" deg ett kamera på elkjøp eller lignende sted med "30 dagers fornøyd garanti" eller hva de kaller det, så kopierer du i ett par dager og leverer det pent tilbake i orginal emballasje. Lenke til kommentar
ragnargutt Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 jo,takk kong basse. det høres ut som en plan. har ikke sjekka om de har digital 8 kameraer på elkjøp. Men det går jo an å sjekke. tusen takk Lenke til kommentar
mats A. Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Vet ikke om du har fikset dette enda, men lurer på en ting. Sånne filmer, er det sånn filmer som er litt større en en dv-film? Sånn man putter inn i en stor videokasett for å se på tven? Eller snakker jeg om noe eldre saker? Hvis det er det, så si i fra. Jeg har overført alle filmene familien min hadde av den typen over på dvd, så da kan jeg hjelpe deg. Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Vet ikke om du har fikset dette enda, men lurer på en ting.Sånne filmer, er det sånn filmer som er litt større en en dv-film? Sånn man putter inn i en stor videokasett for å se på tven? Eller snakker jeg om noe eldre saker? Hvis det er det, så si i fra. Jeg har overført alle filmene familien min hadde av den typen over på dvd, så da kan jeg hjelpe deg. 7610484[/snapback] Tror nok du mener miniVHS (eller hva det het), Sony's 8 og Hi8 var ett konkurerende system som ikke er kompatibelt med VHS men er utviklet utifra BetaMax. Trådstarter har en digital variant av Hi8 (digital8), som er en konkurent til DV. Han trenger derfor en digital videospiller (disse finst det få av) eller et tilsvarende digitalt videokamera for å spille av kassetten. Lenke til kommentar
ragnargutt Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 Hi 8 ( digital 8 ) filmer er mindre enn disse vhs C kassettene. Så vidt jeg vet så finnes det ikke adaptere fra Hi8 kassetter til vanlig VHS spillere. har søkt etter sånt på nettet, uten å finne noe. Lenke til kommentar
Havard14 Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Hi 8 ( digital 8 ) filmer er mindre enn disse vhs C kassettene. Så vidt jeg vet så finnes det ikke adaptere fra Hi8 kassetter til vanlig VHS spillere. har søkt etter sånt på nettet, uten å finne noe. 7611764[/snapback] Lenke til kommentar
Havard14 Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Hei, har også ett Hi8 kamera som har gått dukken og er interessert i å låne et kamera noen dager for overføring til DVD. Noen som kan hjelpe ? Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) Hi 8 ( digital 8 ) filmer er mindre enn disse vhs C kassettene. Så vidt jeg vet så finnes det ikke adaptere fra Hi8 kassetter til vanlig VHS spillere. har søkt etter sånt på nettet, uten å finne noe. 7611764[/snapback] Det finnes ingen adapter fordi Video8/Hi8/Digital8 har en annen bredde på båndet i forhold til VHS, de benytter heller ikke sammen vinkling på selve videosporene, systemene for lagring av signalene er ikke kompatibelt med hverandre. VHS-Compact kunne benytte adapter fordi det var egentlig bare en kompakt vhs kassett med max 45min opptakstid. Men til dere som trenger kamera, hva med å sjekke qxl.no/finn.no eller høre om noen i lokalområdet kan gjøre jobben for dere? Vet at her jeg bor er det iallefall en privatperson+et firma som driver med slikt (litt mer kostbart da). Endret 12. januar 2007 av jvc1990 Lenke til kommentar
sthlm Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Tror nok det skal være mulig å få kjøpt slike brukte kamera til rundt 4-500 kr. Det er jo absolutt verdt det om det er familievideoer det er snakk om. Min far fikk kjøpt et slikt kamera til den prisen og driver nå og kopierer over til dvd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå