aCa Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Heisann jeg hadde et spørsmål. Jeg har en Asus A7V8X hovedkort og jeg har kjøpt meg en CPU som butikken monterte for meg. Det skulle egentlig være en XP2200+ men windows sier det er en XP2400+. Er ikke så veldig keen på å ta av vifta og sjekke, så lurte på om windows alltis stemmer på hvilken CPU type man har. Det står også at den er 2GHz, noe som stemmer i forhold til XP2400+. I biosen stemmer informasjonen også opp mot at jeg har fått for god CPU.... er det noen måte å vite 100% sikkert hvilken CPU man har uten å ta av vifta? Håper inderlig de har gitt meg feil CPU, for de svindla meg på arbeidstiden de tok betalt for Lenke til kommentar
maedox Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 På mitt Asus A7V333 hk har jeg en et 'Auto' valg under CPU Speed (eller no sånn). Da velger BIOS FSB og multiplier slik at CPUen kjører på standard. Hvis du har en lignende funksjon kan du enkelt finne ut hva som stemmer :smile: Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 amd har et lite prog som heter cpuinfo, kan lastes ned fra sidene dems som forteller deg hvilken cpu du har :smile: Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Sjekk med Cpu-Z eller en annen type program. Hvis du har xp kan du også se prosessornavn under device manager Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 hey ja, jeg tror nok at du har fått feil prosessor :smile: Hvis du klokker en cpu, da vil Windows tro at du har en annen cpu enn det du har. Men hvis du ikke har klokket den, da er du en heldig vinner... :smile: Bios'en tar veldig veldig skjelden feil, untatt hvis du har klokket den da. Uansett, gratulerer!!!! :smile: :smile: :smile: Lenke til kommentar
Misshaped Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Må bare få spytte inn at min prosessor står navngitt som XP 2100+ selv om den er klokket... Lenke til kommentar
fixeren Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 hallo.... klikk på ikonet start klikk på kjør skriv : dxdiag da kommer det fram litt info om pc`n din. bla. prosessor hastihet Lenke til kommentar
aCa Skrevet 23. november 2002 Forfatter Del Skrevet 23. november 2002 dxdiag og cpu-z sier begge det samme.... jeg har fått for god CPU.... oh well too bad Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
QTC Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Quote: Den 2002-11-22 23:32, skrev aCa:Heisann jeg hadde et spørsmål. Jeg har en Asus A7V8X hovedkort og jeg har kjøpt meg en CPU som butikken monterte for meg. Det skulle egentlig være en XP2200+ men windows sier det er en XP2400+. Er ikke så veldig keen på å ta av vifta og sjekke, så lurte på om windows alltis stemmer på hvilken CPU type man har. Det står også at den er 2GHz, noe som stemmer i forhold til XP2400+. I biosen stemmer informasjonen også opp mot at jeg har fått for god CPU.... er det noen måte å vite 100% sikkert hvilken CPU man har uten å ta av vifta?Håper inderlig de har gitt meg feil CPU, for de svindla meg på arbeidstiden de tok betalt for Hakke annet og si enn ! Din ***** heldigris,,, jeg vil å ha julegave fra databutikken :sad: Helst en XP 2600 :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå