Gå til innhold

ny gamer-pc 10k+, komentarer?

Anbefalte innlegg

Å brenne av 3500-4000 kr på ett skjermkort er mye, så da bør du absolutt spille en del...

Synes det er litt rart at ramguy anbefaler en skjerm til hele 6500 (det samme som en billig 32" lcd tv koster) når trådstarter har funnet en lcd til 2000 og budsjettet er rundt 10000.... ...men på en måte er jeg litt enig når han også velger 8800gts som skjermkort, og det er pga følgende:

Om du kjøper en lcdskjerm med 1400*900 eller 1280*1024 i oppløsning klarer du deg fint ett skjermkort til 2000-2500, det er ingen forskjell på om du da får 100fps eller 200, du vil uansett ikke ha noen nytte av dette.

Har du derimot en skjerm til 6000kr med høy oppløsning kan du få nytte av ett skjermkort til 4000kr.

Selv anbefaler jeg en 20" til rundt 2500kr som denne LG 5ms, 2000:1 https://prisguiden.no/product.php?productId=50305

Da vil du få ca 100fps med x1900xtx med som du ser her http://anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2858&p=5

7604555[/snapback]

Jeg anbefalte ikke skjermen da .. Sånn direkte på den måten da

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På nyere spill, er forskjellen på X1950XT og 8800GTS en del større..

Rainbow Six: Vegas, er et spill.. Som knapt vil snurre rundt med X1950XT har jeg hørt, dropper fort ned til under 10FPS når du går inn i nye rom osv..

Hvis det er trenden med de eldre kortene, iforhold til de nye..

Så vil jeg si at det er verdt litt ekstra penger..

Og på test av litt eldre spill som Battlfield 2 er 8800GTS og X1950XT nokså like,

på litt nyere spill som Rainbow Six: Vegas drar 8800GTS litt ifra,

når spill begynner å benytte [email protected] vil hvert fall den grafiske delen bli mye bedre med 8800GTS kontra X1950XT..

Det mange har glemt å ta med her, er at den enda ikke per dags dato er lansert noe vi i nærheten kan kalle en brukanes ForceWare driver til 8800GTS/GTX..

Når det endelig kommer, så vil ytelsen stige en del, om ikke nokså mye..

Dagens ForceWare, gjør faktisk at 2x 8800GTX i SLi ser ut til å yte dårligere en bare å ha et.. Hvor logisk er det ?

Når nVidia for skikk på driveren til 8800 kortene, så skal du se at 8800GTS sparker rimelig bra ifra seg kontra X1950XT, i Rainbow Six: Vegas er forskjellen blitt litt allerede, og den blir ikke mindre fremover for å si det sånn, driveren til 8800GTS kortet går fra mer eller mindre ubrukelig til brukanes, som vil forbedre enn god del.. Pluss at 8800GTS viser allerede at den drar ifra i nyere og tunge spill, kontra X1950XT..

Den der testen viser også 8800GTS standard klokket, MSI sine GTS kort er som sagt annerledes klokket, du kan vell legge på et par FPS gjennomsnittlig i de fleste spill..

13806.png

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

jeg går nok for X1950XR, blir litt mye med 8800...

kjedelig med den rammen som har gått opp, mulig jeg bare kjøper 1x1gb, og kjøper en til når prisen har sunket, evt så er det jo en stund til jeg skal kjøpe det uansett(skal vel bestille så jeg har det til helgen etter 12)

http://psdata.no/ps.asp?it=114721&mlevel=140206 denne er vel ett like godt alternativ for det jeg skulle ha, bare 500kr billigere :)

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...