Gå til innhold

beste healer- priest eller druids


Anbefalte innlegg

Per stian, har du røyka noe rart?

NEI - paladins healer IKKE bedre en priests eller druids. END OF DISCUSSION

NEI - Paladins er ikke en god damage dealer

NEI - Vi er ikke i din drømmeverden nå

7590907[/snapback]

 

NEI - 3xp3rt er ikke noe professor, som kan vise til noe som underbygger disse påstandene.

 

healing:

 

Først av alt, dette beskriver druids bra..

druid_heals.jpg

 

Druids ligger milevis bak paladin og priests i healing done, pga at druids sin healing er basert på Healing over Time som mister sin effect hvis target er toppa hpwise.

 

Dette fører ofte til at druids gjerne ligger høyt på 'effective' healing, pga. nettopp, men i total healing done er druids milevis bak de to andre.

 

Sammenlign to enkle spells, Holy Light og Healing Touch, se på cast time, og hvor mye de healer for.. så ser du det lett.

 

Vi er som sagt UDISKUTABELT beste mt healer pga. dette fordi at vi har relativt raske heals, som critter bra ofte (se: 25%) og gir all mana tilbake på crits.

 

damage dealing:

 

Som tidligere nevnt, så er i utgangspunktet paladin ikke noe bra damage dealer, siden de aller, aller fleste paladins som faktisk raider, er speccet til healing. Men under de rette omstendighetene (se: greit gear og full damage specc) kan en paladin hevde seg ganske høyt.

 

Jeg er selv spent på å se hvor mye dpsen min har økt med å skifte fra Kalimdor's Revenge til Maul of the Redeemed Crusader (fikk for noen timer siden, heh) gjennom damage specc (noe helgen blir brukt til mest sannsynlig).

Endret av Per-Stian
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Per stian, har du røyka noe rart?

NEI - paladins healer IKKE bedre en priests eller druids. END OF DISCUSSION

NEI - Paladins er ikke en god damage dealer

NEI - Vi er ikke i din drømmeverden nå

7590907[/snapback]

 

NEI - 3xp3rt er ikke noe professor, som kan vise til noe som underbygger disse påstandene.

 

healing:

 

Først av alt, dette beskriver druids bra..

druid_heals.jpg

 

Druids ligger milevis bak paladin og priests i healing done, pga at druids sin healing er basert på Healing over Time som mister sin effect hvis target er toppa hpwise.

 

Dette fører ofte til at druids gjerne ligger høyt på 'effective' healing, pga. nettopp, men i total healing done er druids milevis bak de to andre.

 

Sammenlign to enkle spells, Holy Light og Healing Touch, se på cast time, og hvor mye de healer for.. så ser du det lett.

 

Vi er som sagt UDISKUTABELT beste mt healer pga. dette fordi at vi har relativt raske heals, som critter bra ofte (se: 25%) og gir all mana tilbake på crits.

 

damage dealing:

 

Som tidligere nevnt, så er i utgangspunktet paladin ikke noe bra damage dealer, siden de aller, aller fleste paladins som faktisk raider, er speccet til healing. Men under de rette omstendighetene (se: greit gear og full damage specc) kan en paladin hevde seg ganske høyt.

 

Jeg er selv spent på å se hvor mye dpsen min har økt med å skifte fra Kalimdor's Revenge til Maul of the Redeemed Crusader (fikk for noen timer siden, heh) gjennom damage specc (noe helgen blir brukt til mest sannsynlig).

7590959[/snapback]

Jeg tar din side mot 3xp3rten, men healing done / healing meter HAR ABSOLUT INGEN TING med hvor bra du healer..

Lenke til kommentar
mt healing går ikke ut på å heale fort men å heale MYE i samarbeid med resten av healerene... paladins har ikke kjangs i bwl, aq eller naxx uten priester men de kan hjelpet absolutt=)  ( visst palas kunne heale like bra som priester hadde vi ikke hadd bruk for priester ;) )

7590970[/snapback]

Stamina buff, spirit buff, shadow form, shields ftw ;)

Lenke til kommentar
mt healing går ikke ut på å heale fort men å heale MYE i samarbeid med resten av healerene... paladins har ikke kjangs i bwl, aq eller naxx uten priester men de kan hjelpet absolutt=)  ( visst palas kunne heale like bra som priester hadde vi ikke hadd bruk for priester ;) )

7590970[/snapback]

Stamina buff, spirit buff, shadow form, shields ftw ;)

7590980[/snapback]

 

Du glemmer!

 

Vampiric Touch! DET er ELSK det..

Lenke til kommentar
vampiric touch er nice men knappe 1 priest i guilden kan være specca shadow =)

og i TBC end gaming vet jeg ike om raidet har rå til 1 shadowpriest engang=s

hmmm... skal bli spennende å se :w00t:

7590994[/snapback]

Pfft! Kan priesten spille tror jeg ikke det har så mye med specc og gjøre for og kunne heale bra..

Samme går vel også for druids.. Selv om det er en fordel med healing specc..

Lenke til kommentar
vampiric touch er nice men knappe 1 priest i guilden kan være specca shadow =)

og i TBC end gaming vet jeg ike om raidet har rå til 1 shadowpriest engang=s

hmmm... skal bli spennende å se :w00t:

7590994[/snapback]

Pfft! Kan priesten spille tror jeg ikke det har så mye med specc og gjøre for og kunne heale bra..

Samme går vel også for druids.. Selv om det er en fordel med healing specc..

7591002[/snapback]

Les..

Lenke til kommentar
skjønner  ikke hvorfor du argumenterer  imot det jeg sa i starten engang... Healingspec er ikke en fordel i endgame.. det er nødvendig.

 

( faan klokka er 05:30 natta =P )

7591048[/snapback]

For siste gang, det er ikke nødvendig. Ta han her som et eksempel ( pga han roamer forumet jeg valgte han :) ) Han er Shadow, klarer seg fint endgame.. Hvilken server er du på foresten?

Lenke til kommentar
skjønner  ikke hvorfor du argumenterer  imot det jeg sa i starten engang... Healingspec er ikke en fordel i endgame.. det er nødvendig.

 

( faan klokka er 05:30 natta =P )

7591048[/snapback]

For siste gang, det er ikke nødvendig. Ta han her som et eksempel ( pga han roamer forumet jeg valgte han :) ) Han er Shadow, klarer seg fint endgame.. Hvilken server er du på foresten?

7591054[/snapback]

 

Hadde LETT sluppet han inn i raid gruppa :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg er selv spent på å se hvor mye dpsen min har økt med å skifte fra Kalimdor's Revenge til Maul of the Redeemed Crusader (fikk for noen timer siden, heh) gjennom damage specc (noe helgen blir brukt til mest sannsynlig).

7590959[/snapback]

 

Med mindre 35 spelldmg er utrolig mye bedre for en paladin enn 50 AP, sånn ca 3 dps? :!:

Men de 3 dps'ene blir nok fort spist opp av kalimdors proccen uansett.

Seriøst, hvor stor forskjell forventer du på en 3 dps upgrade?

Lenke til kommentar

Jeg er selv spent på å se hvor mye dpsen min har økt med å skifte fra Kalimdor's Revenge til Maul of the Redeemed Crusader (fikk for noen timer siden, heh) gjennom damage specc (noe helgen blir brukt til mest sannsynlig).

7590959[/snapback]

 

Med mindre 35 spelldmg er utrolig mye bedre for en paladin enn 50 AP, sånn ca 3 dps? :!:

Men de 3 dps'ene blir nok fort spist opp av kalimdors proccen uansett.

Seriøst, hvor stor forskjell forventer du på en 3 dps upgrade?

7591064[/snapback]

 

Crusader Strike : Weapon damage + 40% av spelldamage.

 

244 - 367 damage i forskjell til 209 - 315 gir jevnt over 50 mer damage.

 

50 AP loss ~ 10 damage loss eller no slikt.

 

35 spelldamage adder - 15? damage.

 

Så jevnt over 55 damage i pluss / 6 sec cooldown = 9dps?

 

Så i tillegg kommer det som legges til fra Seal of Command, som jeg ikke orker regne ut :p

 

Judgement of Command gainer også på det. Samme gjør Consecration.

Endret av Per-Stian
Lenke til kommentar

Forøvrig er det på tide at Blizzard gjør noe med Holy presten i det hele tatt.

Det hersker faktisk tvil om vi er den beste healclassen, noe som ikke burde vært tema.

 

Prester skal være DEN BESTE HEALCLASSEN, og nå er det på tide at vi får en ordentlig buff her sånn at vi faktisk kan være det også.

Alle oss som valgte prest utifra dette motivet har jo blitt skikkelig rævkjørt ellers.

Vi klarer ikke å heale bra i pvp (påstå gjerne noe annet, men dersom 2-3 av motstanderen ser at du healer og angriper deg, så er du død omtrent uansett hva du gjør), og nå er også vår hjemmearena for healing, pve, trua.

 

Det er ikke uten grunn at de aller fleste tidligere holy specca prester er gått over til shadow.

Holy suger rett og slett så gjennomført jævlig nå (har noen sett 41-poengeren? holy nova med range, latterlig ineffektivt og svakt), og når vi ikke klarer står som den soleklare førsteplassen over healere, ja da blir det ganske meningsløst i det hele tatt å være prest.... ja med mindre du vil være en wannabe-warlock i shadowform.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...