Gå til innhold

beste healer- priest eller druids


Anbefalte innlegg

jeg spiller druid, og er full specca restro.

det er ganske gøy for du er alltid ettertraktet i instancer osv, men jeg merker veldig godt den harde kampen mot holy priest.

Og skal jeg være ærlig så forstår jeg godt at enkelte heller vil ha med en priest en enn druid. ikke alle selfølgelig, men ca 35/65.

 

jeg vet ikke helt hvordan en holy priest spiler og åssen spells de har, men de har et stort pluss og det er at de kan resse uavhengig av å vente på coldowntime.

men minus er at de ikke kan battleress, dvs resse under en kamp foreksempel mot en boss. de kan selfølgelig, men da vil vedkommende våkne opp med så og si null liv og mana.

 

druids kan kun resse hver 30 min, men de er gode battleresser.. for vedkommende våkner opp med en god del HP, noe som kunne vært godt under en boss der tanken tok kvelden.

 

priest dør jo også en del fortere en hva en druids gjør, så dersom priesten er så uheldig og får aggro etter healingspell, så tar det ikke lang tid før han dør.

 

en annen healer er jo palla, som også kan resse uavhengig av venting..men har litt lite erfaring med palla som healer.

 

så hva sier dere, med erfaring fra spillet, groups og instancer.. ville dere hatt med dere enrestro druid eller en holy priest? hva syns dere er best?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
priest dør jo også en del fortere en hva en druids gjør, så dersom priesten er så uheldig og får aggro etter healingspell, så tar det ikke lang tid før han dør.

7584657[/snapback]

 

Ikke enig, Vis en druid får agro, må warrior eller dps klasser ta agroen tilbake, altså druids har ikke noe agro reducing spell. Prester har fade som kan brukes når vi tar agro, å da mister vi agroen med en gang! Da har warrior god tid til å bygge opp agro igjen helt fram til fade forsvinner. Fade har 30 sek CD.

 

med andre ord, PRIEST FTW!

 

Vis du vurderer å rerolle prest, for all del, IKKE TA NIGHTELF!

Lenke til kommentar

Synes en druid er vel så god som en prest når det kommer til healing.

Dem er også gode og ha som offtanker i kriser til en MT får aggro igjen. Får en prest aggro og fade er på cd ender det som regel med døden.

En druid kan jo bare ta bearform inntil tanken får tilbake aggro.

Buffen druiden har er også bra, kanskje ikke like bra som pwf da det kommer til stamina gain, men den er jo bedre på andre områder.

Ulempen er at dem ikke kan resse hele tiden.

 

Eneste instancer som en prest kan være å foretrekker er der man trenger shackle.

Men for all del instancer med undeads er ikke vanskelige med druids som main healers heller. Det krever bare litt bruk av hode og taktikk.

 

Så for meg betyr det ingeting hva som er MT healer i pugs, viktigste for meg er at den som spiller gjør det man skal. Du må jo ikke glemme et viktig spell til som en druid også har. Innervate. Meget nyttig om du går oom, det kan ikke en prest gjøre. :)

 

Da det kommer til paladins er dem kanskje etter min mening enda bedre enn ovennenvte klasser. Derimot er det et drawback med paladins. Ikke som klasse, men det er så mye rart som spiller dem. Å finne en god paladin kan ofte være værre enn en god druid eller prest. Kan en som spiller paladin virkelig gjøre det han skal, så kan han fungere fint som MT healer.

 

Det meste om det her handler om den som sitter bak skjermen. Alle klassene ovenfor kan være bra eller dårlige. Det er jo spillern det kommer mest ann på.

Til slutt mange har fordomer da det kommer til healing. Mange tror rett og slett det kun er prester som gjelder.

Lenke til kommentar

As we speek så sitter jeg i et ZG run, der jeg som druid har bedre gear enn de andre healerne. Men likevel gjør jeg opp mot 45% av all healing done. Personlig så tror jeg druids kan være de beste healerne i store parties, altså 15+.

Men i 5-manns kan jeg nok være enig i at priest/paladin kan være bedre.

Lenke til kommentar
jeg vet ikke helt hvordan en holy priest spiler og åssen spells de har, men de har et stort pluss og det er at de kan resse uavhengig av å vente på coldowntime.

men minus er at de ikke kan battleress, dvs resse under en kamp foreksempel mot en boss. de kan selfølgelig, men da vil vedkommende våkne opp med så og si null liv og mana.

7584657[/snapback]

 

Altså Priest kan ikke resse unde en battle!

 

 

Ser du også henger deg veldig opp i battle ress og ress generelt. er vel ikke det jeg ville tenkt på vis jeg skulle velge mellom druid, priest eller palla.

 

nå kan ikke jeg være helt "nøytral" vis man skal si det, har jo en druid 60 selv (resto)

 

Men jeg ville foretrekt en resto druid pga:

-MotW

-Bedre HoTs

-Shapeshift til Bear vis aggro

-Innervate

-Instant heal hvert 3minutt (swiftmed har man jo også, men da trenger man hots aktivert selvfølgelig

-Battleress

 

det var vel mine argumenter for druid'en :)

Endret av *@lex*
Lenke til kommentar

Tror dere skal slutte og henge dere opp i klasser, wow er basert på spilleren sin ferdighet og ikke hvilken class han spiller, selv om noen ønsker og tro dette.

 

I gamledager når jeg raidet aktivt var det alltid 4-5 priester i toppen med en druid innblandet mellom dem.

Om dette er likt nå vet jeg ikke.

Det jeg kan si helt sikkert er at det beste i wow når det gjelder healing er faktisk druid+priest ; )

Lenke til kommentar

jeg spiller feral druid selv å vi si att druid definitivt funker som second healer, og om tanken skulle dø så kan jeg tanke.

 

Det som er bakdelen med druid healer er att de bare har lange heal

2,5 sec < X men derimot så er rejuv genialt, om du har en tank som er low på hp så rejuv på han og ht på magen som nesten dør, deretter rejuv på mage og ht på tank.

 

så rejuv holder de liksom i live i mellomtiden.

 

Men, så skal det sies at jeg tok sm lib idag, jeg som tank med en fury warrior som andre tank i tillegg hadde vi en resto druid til å heale, å han overheala _hele_ tiden, bruker ht rank 5 når jeg har mista 300hp (healer 700-800) å når han ble oom å jeg må overta så klager han fordi jeg healer tanken 90% og ikke 100%.

 

*utbrudd*

 

Det kommer 100% an på spilleren bak skjermen!

Lenke til kommentar
Ikke enig, Vis en druid får agro, må warrior eller dps klasser ta agroen tilbake, altså druids har ikke noe agro reducing spell. Prester har fade som kan brukes når vi tar agro, å da mister vi agroen med en gang! Da har warrior god tid til å bygge opp agro igjen helt fram til fade forsvinner. Fade har 30 sek CD.right

 

Om en healer for healeraggro kan du kaste tanken i søpla.

Lenke til kommentar
Om en healer for healeraggro kan du kaste tanken i søpla.

 

Nei, jeg _hater_ priester som med en gang jeg får slått mitt første slag på en fiende kaster renew elns for da går den andre fienden mot priesten igjenn (er priesten virkelig noob i tillegg så begynner han å springe ifra meg i tillegg samtidig som han roper "aggro, omg, aggro"!) så da må jeg tilbake å taunte den fienden for å få han til å aggroe på meg igjenn.

 

Drømmepriesten:

 

Healer meg først når jeg kommer under 60% liv og holder seg i bakgrunnen (hater priester som skal pulle)

 

Edit: lol på deg å jørgen XD

Endret av storken
Lenke til kommentar
alltid vært 3-4 paladins på topp i guildet jeg er i, mulig det er anderledes etter patchen men hakke healet siden før patchen

7589291[/snapback]

 

Vi er helt på tryne imba healwise nå...

 

1100 flash er ganske normalt, selv med kun +700 healing. (raidbuffed)

Holy Lights går nesten opp i 3500.. (med samme).

 

Samme med damage vi gjør, fikk ny mace i dag (/flex) fra 4H, og den slår for 1000 hit raidbuffed (pga. at 35pt. holy også adder spelldamagen din til melee attack). Ikke testet den med CS specc enda though. :p

 

Vi er udiskutabelt beste MT healer, med 2sec cast time heal som healer 3.5k/5.2k, med 25% crit.

 

Kan også fint downrankes for mana-sparing.

 

Etter downranking 'nerfen' ble vi ikke truffet i det hele tatt, og det har kun effekt på level 20minus spells for oss.

Endret av Per-Stian
Lenke til kommentar
Per stian, har du røyka noe rart?

NEI - paladins healer IKKE bedre en priests eller druids. END OF DISCUSSION

NEI - Paladins er ikke en god damage dealer

NEI - Vi er ikke i din drømmeverden nå

7590907[/snapback]

 

Lett at Paladins healer bedre en druids, og til noen ganger bedre en priest..

 

Vis du ikke liker paladins, reroll istedenfor og snakke dritt om classen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...