Gå til innhold

Raske eller treige wep for pvp dual wield.

Anbefalte innlegg

SItter å farmer honor til Grand Marshal sverdene (1h), men er ikke helt sikker på om jeg skal velge Swiftblade (1,8 speed) eller Longsword (2,9 speed).., DPS og stats er helt lik på begge...

Jeg er en warrior med greit dps gear, 13% crit og 4% hit på gear.

Planen er å gå fury når jeg har fått tak i sverdene.... men er som sakt veldig usikker på om jeg bør velge de raske eller treige våpene, eller en av hver.

Skal da gå Pvp med de, iallefall til TBC kommer....

Noen som har noen gode argumenter på hva jeg skal velge ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2x Treig for PvP

Treig MH / Kjapp OH for PvE

7584579[/snapback]

Hvorfor?

7584619[/snapback]

I PvP har du en tendens til å bli kitet, og da gjelder det å pøse ut mest mulig damage på en gang.

Med 2 2.90 speed våpen, vil begge våpen ha "instant swing" hvis du blir kitet i mer enn 2,9 sek, når du kommer i nærheten av kiteren, som du ikke nødvendigvis er hele tiden. Dermed har du større sjanse på å knekke motstanderen med 2 treige våpen.

I PvE har du sannsynligvis Unbridled Wrath for ekstra rage generasjon, og da vil en rask offhand være det naturlige valget, sammen med en treg mainhand for å utnytte instants og eventuell WF totem.

Håper dette dekket temaet, er bare å spørre hvis ikke.

Lenke til kommentar

hva med øks/mace/fist/sword? ser mangen velger sverdene, men hva er fordelen med de forskjellige våpene for meg (fremdeles 60 warr) har tengt å gå fury, på arms er d jo forkjell pga talent poengene på de forskjellige våpene gir forskjellige ting.. tenker fremdeles på grand marchal våpene..

takker for de svarene som har kommet :!:

Lenke til kommentar
2x Treig for PvP

7584579[/snapback]

Hvorfor?

7584619[/snapback]

I PvP har du en tendens til å bli kitet, og da gjelder det å pøse ut mest mulig damage på en gang.

Med 2 2.90 speed våpen, vil begge våpen ha "instant swing" hvis du blir kitet i mer enn 2,9 sek, når du kommer i nærheten av kiteren, som du ikke nødvendigvis er hele tiden. Dermed har du større sjanse på å knekke motstanderen med 2 treige våpen.

I PvE har du sannsynligvis Unbridled Wrath for ekstra rage generasjon, og da vil en rask offhand være det naturlige valget, sammen med en treg mainhand for å utnytte instants og eventuell WF totem.

7584654[/snapback]

hvorfor ikke 2 raske? er vel bare whirldwind som er instant og du taper ikek mye skade på det, windfury er også en %-cis skade, ergo proccer den like ofte/per slag med rask eller tregt våpen

Lenke til kommentar
*snip*

7588104[/snapback]

2 treige er det beste for pvp med warrior, ikke vits å diskutere engang. PvE er det vel hipp som happ.

Edit: Jeg tok sverd fordi jeg er human og får 0.5% crit og 0.1% hit fra Sword/Mace og siden sverd sier chop slash chop, og ikke thump thump.

Endret av Carl M
Lenke til kommentar
2x Treig for PvP

7584579[/snapback]

Hvorfor?

7584619[/snapback]

7584654[/snapback]

hvorfor ikke 2 raske? er vel bare whirldwind som er instant og du taper ikek mye skade på det, windfury er også en %-cis skade, ergo proccer den like ofte/per slag med rask eller tregt våpen

7588104[/snapback]

Ja, i PvP snakker vi burst damage. Folk som løper rundt med TF i MH og ser kule ut har dessverre ikke et Clue.

To raske våpen i PvP er rett og slett elendig hvis.. nei, NÅR du blir kitet og klarer å nå motstanderen. Windfury vil bli utrolig mye mer effektivt når det proccer på et treigt våpen enn om det hadde proccet på et kjapt våpen, da det er burst og ikke sustained DPS vi snakker om.

Jeg sier det igjen - burst damage er så godt som den eneste måten å vinne i PvP siden game mechanics er lagt opp helt idiotisk med one-shotting her og der.

Zash:

Ingen store forskjeller mellom 1høks/sverd/mace/fist når det gjelder warriors. Du tar ikke weapon specialization som Fury warrior, og da er det heller visse fordeler du er ute etter, men også dette gikk bort da weaponskill ble nerfet, og da igjen passiv nerf for human/orc racials. Det eneste du trenger å bry deg om er hvordan de ser ut.

Quickblade og daggeren er litt forskjellige fra de andre våpnene, mye kjappere og mindre damagerange som resulterer i mindre burst damage i PvP. Jeg hadde tatt en av disse for grinding / PvE derimot, der du som sagt vil procce mest mulig Unbridled Wrath for ekstra rage.

Lenke til kommentar

Folk som springer rundt med TF i main har ikke et clue? Du vet vel at den proccer mye mer i mainhand, og etter hva jeg har lest bør man ikke flytte TF over i offhand før du har Chromatically Tempered blade eller bedre.

Gjelder nok mer for rogues ettersom de bruker instant attacks oftere, men selvfølgelig til en viss grad for warriors også.

Angående Shaman er det mange som mener at kjappe våpen er best med WF. Ettersom trådstarter mest sannsynlig er warrior vil jeg anbefale trege våpen, mest pga. whirlwind.

Lenke til kommentar

Dette med raske og trege våpen e grådig interesant. Selv løp eg rundt med en dagger med 1,7 i speed og eide. No har eg Gm longsword og eg fant ut at saken har 2 sider.

Raske weps: du vil få mer rage med de. at du får mer rage med trege våpen er tull. bare dpsen avgjør hvor mye rage man får over tid. Unbridled Wrath eg grunnen til at raske weps e bedre. Sharpening stones er også bedre med raske weps. Hvis man har mye rage kan heroic spamming bli sykt dmg på kort tid. Men dette er selvfølgelig en aggro bombe i pve dps. Med raske weps vil rage generationen bli mer stabil og en miss vil ikke drepe deg.

Trege weps: Når du chargen en kan en bloodthirst + heroic fort bli nesten 3k dmg. Burst dmgen vil være bedre. Så er det også det med instant attacks basert på wep dmg. Som fury warrior har du kun 1 slikt. det er whirlwind. heroic vil alt i alt bli den samme dmgen etter hvert. Hvis man har et raskt våpen kan man fint bruke kun heroic og bloodthirst i dps. Men hvis man har et tregt våpen vil man heller bruke ww for å ikke sluke melee swing med heroic.

Så etter min erfaring har wep speed lite å si. Etter rage normalizeringen har man ikke evig rage, og dmgen vil hovedsaklig komme fra auto attack og bloodthirt.

Er klar over at mange av dere vil syntes eg er en idiot som ikke like burst dmg...

Det er eg! eg syntest det er overvurdert. Men la meg gjerne høre argumentene deres.

Men til tråstarter. Wep speed har ikke all verden å si.

Lenke til kommentar
Men til tråstarter. Wep speed har ikke all verden å si.

7588623[/snapback]

Det har du helt rett i. Men hvis du på død og liv vil ha et svar på hva som er mest gunstig i PvP for en DW Fury warrior er svaret: Trege våpen. Det er fasitsvaret. Så enkelt. Er du ute av stand til å/ikke vil forstå utredningen til Hubman: synd for deg - vi prøver bare å hjelpe.

Lenke til kommentar
Dette med raske og trege våpen e grådig interesant. Selv løp eg rundt med en dagger med 1,7 i speed og eide. No har eg Gm longsword og eg fant ut at saken har 2 sider.

Raske weps: du vil få mer rage med de. at du får mer rage med trege våpen er tull. bare dpsen avgjør hvor mye rage man får over tid. Unbridled Wrath eg grunnen til at raske weps e bedre. Sharpening stones er også bedre med raske weps. Hvis man har mye rage kan heroic spamming bli sykt dmg på kort tid. Men dette er selvfølgelig en aggro bombe i pve dps. Med raske weps vil rage generationen bli mer stabil og en miss vil ikke drepe deg.

Unbridled Wrath er neppe hele rage generasjonen din. Den vil derimot gå opp minimalt over lengre tid, men så er det PvP han spør om. Poenget her er ikke hva som i lengden vil gi mest mulig rage, men hva som er best for DW PvP

Trege weps: Når du chargen en kan en bloodthirst + heroic fort bli nesten 3k dmg. Burst dmgen vil være bedre. Så er det også det med instant attacks basert på wep dmg. Som fury warrior har du kun 1 slikt. det er whirlwind. heroic vil alt i alt bli den samme dmgen etter hvert. Hvis man har et raskt våpen kan man fint bruke kun heroic og bloodthirst i dps. Men hvis man har et tregt våpen vil man heller bruke ww for å ikke sluke melee swing med heroic.

Interessant argument, men igjen - det er ingenting som heter å "spare" rage i PvP, man har ikke råd til annet enn å fyre løs alt man har, og ikke holde igjen litt damage her for litt mer damage der. Det går ikke opp i opp.

Så etter min erfaring har wep speed lite å si.

Igjen, vi snakker PvP, der speed egentlig er ganske avgjørende til tider.

Folk som springer rundt med TF i main har ikke et clue? Du vet vel at den proccer mye mer i mainhand, og etter hva jeg har lest bør man ikke flytte TF over i offhand før du har Chromatically Tempered blade eller bedre.

Gjelder nok mer for rogues ettersom de bruker instant attacks oftere, men selvfølgelig til en viss grad for warriors også.

Angående Shaman er det mange som mener at kjappe våpen er best med WF. Ettersom trådstarter mest sannsynlig er warrior vil jeg anbefale trege våpen, mest pga. whirlwind.

Heng meg om du vil, men TF er et proc-våpen og er ikke stabilt nok til PvP, samtidig som det er raskere enn fanden med stort avvik i weapondamage.

WF avhenger av DPS, men nok en gang, det er PvP det er snakk om. PvP = Burst = Treigt våpen.

To våpen med identiske stats og dps men forskjellig speed vil få akkurat like mye ekstra skade over tid, men BURST-messig vinner den treigere av de to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...