Kim14 Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Hei! Jeg har netopp satt opp en server med apache og php som skal på nett, men får ikke koblet til siden. Har satt opp den dynamiske ipen riktig, den henter den eksterne ipen min og oppdaterer seg regelmessig. Jeg får opp ip adressen når jeg pinger dns'n men får ikke noe svar..? noen som vet om noe er blokket i ruteren.? Har en Thomson Speedtouch 510v6 hvis det hjelper. Har forwardet port 80 til serveren, så det skulle ikke være no problem, ville jeg tru.. Har noen noe forslag? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Hvilken ISP har du? Noen ISPer gjør det vanskelig å bruke webserver pga måten routermodemet er satt opp. Har du NGT så kan du sjekke www.ngtforum.net Lenke til kommentar
Kim14 Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 jeg har start.no har hørt noen steder at det kan være vanskelig med de modemene de leverer ut.. har en dlink liggende som jeg ikke får brukt. har klart det med denne før, men når jeg bruker denne nå får jeg såvidt nett Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) Jeg vet ikke om start har noen 'sperre' for port 80. Du kan alltids bridge routermodemet (da funker det som rent modem) og bruke d-link som router til å logge på med pppoe, bruker@? og passord. Veiledning finner du her: http://www.online.no/kundeservice/veiledni...apneporter.html Endret 27. desember 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Kim14 Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 vet, har gjort den utallige mange ganger. vet ikke hvorfor det ikke funker, men det blir bare helt sinnsykt tregt nett. Har prøvd å få hjelp fra tech på start.no men de fant ikke ut noe de heller. Eneste rådet de kom med var at vi skulle droppe dlinken og bruke deres oppsett. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Hvis du har mulighet så kan du jo prøve dette med en annen router eller annet modem. Oppdater firmware i begge boksene om mulig. Skal ikke gå tregere med bridged modem enn vanlig. Kan du prøve å forwarde en annen port enn 80 fra internett? Hva om du forwarder port 8000(ekstern) til port 80(intern). Deretter prøver du å koble deg opp via internett slik xxx.xxx.xxx.xxx:8000 (x=din internett ip) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 En annen ting jeg kom til å tenke på er at det kanskje ikke går å connecte seg fra din router. Hvis du sender meg din eksterne ip kan jeg godt prøve herfra: [email protected] Lenke til kommentar
Kim14 Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) skal prøve det.. takker for hjelpen forresten du kan jo prøve kiro.zapto.org Endret 27. desember 2006 av Kim14 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Fikk hverken svar med ping eller http:// Lenke til kommentar
Kim14 Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 stemmer nok det ja.. men den finner den eksterne ipen min.. vet ikke helt hva som er galt da..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå