Gå til innhold

Nytt hovedkort, ram og prosessor!

Anbefalte innlegg

Mine nåværende komponenter:

Hovedkort - Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket 939

Prosessor - AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939

Minne - TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack

(Trykk på komponentene for mer informasjon)

Mine kommende komponenter skal være:

• Jeg vil ha en to kjerna prosessor enten Intel eller AMD (De av dem som er best liksom)

• Jeg vil ha et hovedkort med SLI muligheter, nok S-ATA slots og det skal være stillegående (Helst kjøleribber) og det skal passe til dette Skjermkortet - Asus EN6800 GeForce 6800GT 256MB GDDR3

• Rammen skal være bra, ikke det beste men bra nok (2048gb ram)

Jeg skal bruke dataen til video-redigering, gaming (CSS, Quake...) og video titting o.l.

Jeg vet ikke men også at det skal passe til XFX GeForce 8800GTS eller GTX versonen eller annen PCI-Express skjermkort.

På forhånd takk <33

(Ikke post unødvendig poster, TAKK)

Ja ok, budsjett - mellom 3500,- og 4500,-

Endret av kolstan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mine nåværende komponenter:

Hovedkort - Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket 939

Prosessor - AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939

Minne - TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack

(Trykk på komponentene for mer informasjon)

Mine kommende komponenter skal være:

• Jeg vil ha en to kjerna prosessor enten Intel eller AMD (De av dem som er best liksom)

• Jeg vil ha et hovedkort med SLI muligheter, nok S-ATA slots og det skal være                    stillegående (Helst kjøleribber)

• Rammen skal være bra, ikke det beste men bra nok (2048gb ram)

Jeg skal bruke dataen til video-redigering, gaming (CSS, Quake...) og video titting o.l.

På forhånd takk <33

7583981[/snapback]

2048 gB RAM :dribble::dribble::dribble:

Endret av Arne_set
Lenke til kommentar
Det beste vil nok være og velge et intel system med core 2 duo. Skal du klokke noen av komponentene dine ?

7585576[/snapback]

Hørte at det er bedre å kjøpe Intel Core 2 Duo 1.86GHz enn Intel Core 2 Duo 2.13GHz for det er bare å klokke Intel Core 2 Duo 1.86GHz så ja, klokke det iallefall!

Lenke til kommentar
Det beste vil nok være og velge et intel system med core 2 duo. Skal du klokke noen av komponentene dine ?

7585576[/snapback]

Hørte at det er bedre å kjøpe Intel Core 2 Duo 1.86GHz enn Intel Core 2 Duo 2.13GHz for det er bare å klokke Intel Core 2 Duo 1.86GHz så ja, klokke det iallefall!

7585983[/snapback]

E6300 og E6400 er hovedsaklig samme prosessor, bare med forskjellig frekvens. Hvis du skal kjøpe en av de, burde du gå for E6300, og spare 300-400 kroner, og bare klokke den. Hvis det derimot ikke er så viktig med pris ville jeg gått for E6600, som er endel kraftigere og har godt klokkings potensiale :D

E6600

E6300

E6400

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha nytt.

Asus P5N-E 650i SLI

https://prisguiden.no/product.php?productId=58671

Intel E6300

https://prisguiden.no/product.php?productId=45525

Corsair TWIN2X PC6400, 2GB CL5

https://prisguiden.no/product.php?productId=47988

ca: 4.500,-

--

Oppgradere S939 systemet ditt.

Ser dårlig ut med tilgangen til dualcore prosessorer, hvis du ikke har noe imot å kjøpe brukt.

Det som trenger mest oppgradering i systemet ditt, ser ut til å være skjermkortet. Deretter prosessor og minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...