Mirawen Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) Spesifikasjoner for datamaskinen min. Jeg trenger mer minne. Men jeg vet ikke hvilken type minnebrikke jeg må kjøpe. Trenger litt hjelp der. Er det det samme hvilket merke jeg kjøper etc, eller må jeg åpne opp maskinen og ta en titt på den brikken som allerede er der? Mvh Mirawen Edit: Har lagt ved skjermbilder av cpu-z i min siste post så langt. Endret 28. desember 2006 av Mirawen Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Alt noen trengte å vite, sto på spesifikasjonssiden Du kan velge fritt blant disse. Men vil du ha mer, se her. Jeg anbefaler GeiLen som er #2 i lista Lenke til kommentar
Mirawen Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 Alt noen trengte å vite, sto på spesifikasjonssiden Du kan velge fritt blant disse. Men vil du ha mer, se her. Jeg anbefaler GeiLen som er #2 i lista 7583998[/snapback] GeiLen er ikke nr 2 på den lista jeg får opp. Gir du meg litt mer info om hva jeg har å velge i? (Jeg har hørt at man helst skal ha to like minnebrikker sammen, men vet ikke hvor striks den regelen er.) Jeg har hatt litt problemer med the Sims 2 i det siste. (Fikk forretningsliv til jul.) Trenger tydeligvis mer minne. Men prossessoren min ser heller ikke ut til å helt ta spillet. (Den makser ut en del når det er mange simmer å holde styr på.) Det får spillet til å gå i stå en del. Heldigvis har det ikke skjedd noe ille ennå. Lagrer mye, så ingen krise om det går i stå. (Men irriterende da.) Håper vel litt på at mer minne vil hjelpe. (Er det noe håp? Noen som vet?) Lenke til kommentar
Mirawen Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) Kan forresten legge til at jeg har nytt skjermkort da. Asus GeForce 7600 GS. edit: :o ATI?? Ness... Asus! Endret 28. desember 2006 av Mirawen Lenke til kommentar
Mirawen Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 Åh, la ikke merke til den andre linken! Det vil ikke være noe problem i å ha en 1024brikke og en 512 brikke? Vil det ikke være bedre med to 512brikker i steden? Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Det vil være det samme. Lenke til kommentar
Mirawen Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 Hva med denne? Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB Tenker på å kjøpe to av dem (med mindre noen her sier noe imot det). Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) Den går fint, men jeg anbefaler deg å kjøpe en 1gb-brikke. Sånn at du har plass til flere, om det trengs wink.gif Edit: En ting: Du kan kjøpe hvilken som helst som har DDR og PC3200 i navnet! Alle er like, tror jeg. Endret 27. desember 2006 av eguliano Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Dobbelpost Endret 27. desember 2006 av eguliano Lenke til kommentar
Mirawen Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Hmm.... 1Gb kan være greit det ja. Hva med denne? Kingston ValueR. PC3200 DDR-DIMM 1024MB Jeg har 1000kr å bruke på minne. (Julegave.) Kan selvsagt spytte i litt mer, men føles en smule unødvendig av en eller annen grunn. Alternativet blir da denne: Corsair XMS3200C2 DDR-DIMM 1024 (Mest på grunn av de gode anbefalingene den får.) Så, hva sier de mer erfarne? Lenke til kommentar
Mirawen Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Her er forresten skjermbilde av cpu-z, sånn i tilfelle det sier dere noe jeg bør vite om det minnet som står i. Jeg tror jeg går for Kingstonbrikken jeg viste i forrige post. (CL3 (3 3 3). Må(bør) passe sammen med den jeg har, er det ikke så?) Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 *Trenger-hjelp-her!* Lenke til kommentar
Mirawen Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Jeg lagde et nytt emne på hjelp til kjøp/salg av PC jeg. Håper det er greit. Tenkte det kanskje var mer fornuftig. Er redd for å kjøpe noe feil som ikke passer eller som blir feil på noen måte, og så vil jeg ikke mase mer her inne. Tusen takk for svar eguliano. Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Beklager at jeg ikke kunne svare på det siste. Lykke til med kjøpet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå