Gå til innhold

Hvilken type minnebrikke skal[kan] jeg kjøpe?

Mirawen

Anbefalte innlegg

Spesifikasjoner for datamaskinen min.

Jeg trenger mer minne. Men jeg vet ikke hvilken type minnebrikke jeg må kjøpe. Trenger litt hjelp der. Er det det samme hvilket merke jeg kjøper etc, eller må jeg åpne opp maskinen og ta en titt på den brikken som allerede er der?

Mvh

Mirawen

Edit: Har lagt ved skjermbilder av cpu-z i min siste post så langt. :)

Endret av Mirawen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alt noen trengte å vite, sto på spesifikasjonssiden ;)

Du kan velge fritt blant disse.

Men vil du ha mer, se her. Jeg anbefaler GeiLen som er #2 i lista ;)

7583998[/snapback]

GeiLen er ikke nr 2 på den lista jeg får opp. Gir du meg litt mer info om hva jeg har å velge i? (Jeg har hørt at man helst skal ha to like minnebrikker sammen, men vet ikke hvor striks den regelen er.)

Jeg har hatt litt problemer med the Sims 2 i det siste. (Fikk forretningsliv til jul.) Trenger tydeligvis mer minne. Men prossessoren min ser heller ikke ut til å helt ta spillet. (Den makser ut en del når det er mange simmer å holde styr på.) Det får spillet til å gå i stå en del. Heldigvis har det ikke skjedd noe ille ennå. Lagrer mye, så ingen krise om det går i stå. (Men irriterende da.)

Håper vel litt på at mer minne vil hjelpe. (Er det noe håp? Noen som vet?)

Lenke til kommentar

Hmm....

1Gb kan være greit det ja. :) Hva med denne?

Kingston ValueR. PC3200 DDR-DIMM 1024MB

Jeg har 1000kr å bruke på minne. (Julegave.) Kan selvsagt spytte i litt mer, men føles en smule unødvendig av en eller annen grunn. Alternativet blir da denne:

Corsair XMS3200C2 DDR-DIMM 1024

(Mest på grunn av de gode anbefalingene den får.)

Så, hva sier de mer erfarne?

Lenke til kommentar

Her er forresten skjermbilde av cpu-z, sånn i tilfelle det sier dere noe jeg bør vite om det minnet som står i. Jeg tror jeg går for Kingstonbrikken jeg viste i forrige post. (CL3 (3 3 3). Må(bør) passe sammen med den jeg har, er det ikke så?)

post-99469-1167315345_thumb.jpg

post-99469-1167315379_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg lagde et nytt emne på hjelp til kjøp/salg av PC jeg. Håper det er greit. :) Tenkte det kanskje var mer fornuftig. Er redd for å kjøpe noe feil som ikke passer eller som blir feil på noen måte, og så vil jeg ikke mase mer her inne. Tusen takk for svar eguliano. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...