Ev1BL Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) Hei Fant ut at jeg skulle prøve meg på litt casemodding, eller rettere sagt case-building. Kabinettet er laget for hovedkort av typen micro-Atx. Stål vil være hovedmaterialet. Utsiden skal være blå og innsiden svart. Det skal lakkeres med lakksprøyte. Stor takk til Vendur.no for at de sponser meg med: -Mist 120mm kabinettvifte -Mist 80mm kabinettvifte Specs på pcen som skal brukes: Asus P5B-Vm Intel Core 2 Duo E6300 GeForce 7600GT Kingston ValueR 1GB 2X 250gb+1X 200gb disker. Har også bestillt en del katoder, av fargen blå Jeg trenger også en ny CPU-kjøler, da denne ikke er spesielt bra(stock). Her er sånn jeg har planlagt: Jeg begynte med å kutte en platform for HK: Det ble seende slik ut: Her med hovedkort montert: Så en 5,25 ramme til cd-romen: Slik ble den: Her har jeg satt opp bunnen og baksiden med HK-platformen: Hull kuttet i baksiden for diverse uttak. Jeg synes ikke det ble bra nok der med skjermkortet og nettverkskortet, så det skal jeg nok gjøre om. Denne her var akkurat det jeg trengte: Og med litt modifisering: Vegg nr.2 på vei opp: Her er begge sideveggene montert, samt at problemet med hullene i baksiden er fikset: Kommenter i KOMMENTARTRÅDEN -ev1 Endret 7. januar 2007 av Ev1BL Lenke til kommentar
Ev1BL Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) Hei igjen. Jeg hadde prøvde med noen komponenter for å se hvordan det så ut: Nærbilde av kortutgangene, ikke veldig pent foreløpig men skal foreta noen kosmetiske inngrep her: Harddisk holderen er påbegynt: Den skal skrus fast i sideveggene. Kommentartråd! Endret 27. desember 2006 av Ev1BL Lenke til kommentar
Ev1BL Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Heisann Ja nå var det på tide med en liten update igjen. Dvd-stasjon og strømforsyning er nå montert: Så nå begynner kabinettet virkelig å ta form. Sånn ellers har jeg handlet inn og bestillt en del ting. Blant annet har jeg kjøpt ny strømforsyning: en Ocz Modstream 450w. Jeg har også vært på biltema og fått tak i netting, til viftene: En del katoderør er på vei fra netshop, og noen kabinettvifter fra Vendur.no Kommenter gjerne i Kommentartråden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå