kense Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) Hei Lurer litt på om noen har peiling på hva som blir karakterisert som bra og effektiv jobbing på pc, arbeidsrytmen altså, fordelingen mellom dataaktiviteter, pauser, mat, bevegelse,... Vet noen sitter dønn og glor i skjermen hele tida, men det tror jeg ikke kan være det smarteste, var jo en som døde for ikke veldig lenge siden. http://en.wikipedia.org/wiki/Lee_Seung_Seop Er jo også fakta at konsentrasjon er på topp de første 20 minuttene i en klassetime eller no for så å dale til man ikke oppfatter noen ting. Hvordan oppnå maksimal effekt over en viss tid uten å måtte ta to uker ferie eller ta øyeoperasjon? Noen data pedagoger eller data hms'er her? Endret 27. desember 2006 av kense Lenke til kommentar
nomore Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Det gjelder å finne sin egen arbeidsrytme. Dersom man sitter mye stille på kontoret anbefales det hyppige pauser og mye bevegelse. Men det er viktig å samtidig ikke avbryte selve arbeidsflyten. Sitter man dypt konsentrert kan man ofte ødelegge mye med å avbryte. Føl litt på deg selv. Er man trøtt sliten og ukonsentrert reiser man seg opp og preiker dritt med arbeidskollegaene(som forhåpentligvis da ikke er opptatt med noe viktig). Enkle kroppsbevegelser og endring i stilling er også med på å forebygge problemer. Og ikke minst, åpne opp vinduet og bytt ut lufta! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå