sindre2 Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Hei, jeg har satt av 7000,- som jeg skal bruke til en prosjektor som skal brukes til en bilsimultor. Ser for meg en skjerm som er 1,5 meter bred i 16:9 format med 1280x1024 oppløsning. Så da spør jeg dere hvilken prosjektor er det som fyller mine krav og samtidig er bra? Lenke til kommentar
Boye Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Til den prislappen? Panasonic PT-AE900 LCD basert hvis du kan få tak i denne. Oppløsning blir ekte 16:9, 1280x720 (og ikke 16:10). Har AE700, rimelig fornøyd med bildet. Du får VGA/HDMI innganger til databruk, og det er strengt talt plug&play. De støyer litt mer enn en Xbox/Gamecube, men dette blir veldig subjektivt 1.5m bredt er veldig lite til å være projektorstørrelse. Størrelsen gir deg rundt om 78" stort bilde. Et mer logisk valg med tanke på lerretstørrelse vil være 84" med ~1.9m bredde. Projektoren trenger "bare" å stå 3m unna. Mer info: http://www.projectorcentral.com/Panasonic_...culator-pro.htm Lenke til kommentar
sindre2 Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 Bør jeg heller satse på en prosjektor med 1024x XxX oppløsning da mener du til samme pris og 16:9? Lurere med LCD tv i stedet kanskje Lenke til kommentar
Boye Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Det er opp til deg Projektorer med widescreen blir med en widescreen oppløsning, så da blir det f.eks. 854x480 eller liknende, 1280x720 etc. Projektor er knallgøy det, men du bør gå for en 16:9 med tanke på potensialet til bruk på film. Projektor + film = mye morro, men lerrett kommer i tillegg og kommer fort på tusenlappen. Skal du ha noe helt enkelt, gå for all del for et LCD TV. Men det skal mye til for å slå størrelsen man får med projisering med tanke på prisen man betale - projisering gir enormt stort bilde for pengene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå