ostenxx Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Trenger hjelp til dette; fars gamle IBM PC Aptiva(Pentium 2 400 MHz, 128 Mb ram) har av en eller annen grunn mistet CD-rommen og CD-brenneren. Fatter **** meg ikke hva som er problemet, sant nok; jeg har så og si aldri formatert harddisken. Men jeg forstår bare hvorfor ikke den bare forsvinner i fra Min Datamaskin og alle Cd relaterte programmer gir meg feilmeldinger når jeg prøver å bruke dem. Kan noen gi meg en logisk forklaring på hva jeg skal gjøre for å få dem tilbake? (PS: Har ikke peiling på hvor jeg kommer inn i biosen på PC'en. JEg fikset samme type problem på min PC der.) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Det er F1 som brukes for å komme inn i BIOS på min Aptiva. Du har kanskje to CD drev koblet på samme IDE port. Prøv å koble på et av gangen for å sjekke om det er porten eller et av drevene det er noe galt med. Lenke til kommentar
wil Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 du kan jo prøve å bytte på jumperne. harddisken står jo som master, og cdrommen står som slave. og tar jeg ikke helt feil så er vel cd brenneren som secendery master tror jeg. prøve å bytte på juperne på cd rommen og brenneren kan hende det går da. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Quote: ostenXX skrev (2002-11-22 22:48):Trenger hjelp til dette; fars gamle IBM PC Aptiva(Pentium 2 400 MHz, 128 Mb ram) har av en eller annen grunn mistet CD-rommen og CD-brenneren.Kan noen gi meg en logisk forklaring på hva jeg skal gjøre for å få dem tilbake? Har du kontollert at alle ide kablene er iorden, Ta dem av og på/prøv andre om du har noen nye liggende. Det samme kan du gjøre med strøm kontaktene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå