Gå til innhold

Herregud, hva **** er det som går av PC'en?

ostenxx

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til dette; fars gamle IBM PC Aptiva(Pentium 2 400 MHz, 128 Mb ram) har av en eller annen grunn mistet CD-rommen og CD-brenneren.

Fatter **** meg ikke hva som er problemet, sant nok; jeg har så og si aldri formatert harddisken. Men jeg forstår bare hvorfor ikke den bare forsvinner i fra Min Datamaskin og alle Cd relaterte programmer gir meg feilmeldinger når jeg prøver å bruke dem.

Kan noen gi meg en logisk forklaring på hva jeg skal gjøre for å få dem tilbake?

(PS: Har ikke peiling på hvor jeg kommer inn i biosen på PC'en. JEg fikset samme type problem på min PC der.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan jo prøve å bytte på jumperne. harddisken står jo som master, og cdrommen står som slave. og tar jeg ikke helt feil så er vel cd brenneren som secendery master tror jeg. prøve å bytte på juperne på cd rommen og brenneren kan hende det går da.

Lenke til kommentar
Quote:

ostenXX skrev (2002-11-22 22:48):

Trenger hjelp til dette; fars gamle IBM PC Aptiva(Pentium 2 400 MHz, 128 Mb ram) har av en eller annen grunn mistet CD-rommen og CD-brenneren.

Kan noen gi meg en logisk forklaring på hva jeg skal gjøre for å få dem tilbake?

Har du kontollert at alle ide kablene er iorden, Ta dem av og på/prøv andre om du har noen nye liggende. Det samme kan du gjøre med strøm kontaktene.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...